۵۸۷۶۴۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

سنای پاکستان اظهارات ترامپ را محکوم کرد

اعضای مجلس سنای پاکستان اظهارات اخیر ترامپ درباره کشورشان را به شدت محکوم و رئیس مجلس سنا اعلام کرد سفر وزیر امور خارجه به واشنگتن باید لغو شود.

خبرگزاری فارس: اعضای مجلس سنای پاکستان اظهارات اخیر ترامپ درباره کشورشان را به شدت محکوم و اعلام کردند نسبت به رفتار توهین آمیز واشنگتن سکوت نخواهند کرد.
سناتور «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان تأکید کرد: بعد از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» درباره پاکستان، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه سفر به آمریکا را لغو کند.
به گزارش داون، ربانی گفت: پاکستان شباهت زیادی به ویتنام دارد و اگر ترامپ می‌خواهد که پاکستان گورستان سربازان آمریکایی شود از این موضوع استقبال می‌کنیم.
رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام استراتژی تازه خود برای افغانستان گفت: پاکستان با ادامه اقدامات خود در پناه دادن به افراط‌گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد زیرا این کشور به تروریست‌هایی پناه می‌دهد که با واشنگتن می‌جنگند.
وی افزود: ما تا کنون میلیاردها دلار به پاکستان کمک کرده‌ایم اما آنها همچنان به افراط گرایان پناه می‌دهند.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر پاکستان به حمایت از تروریست‌ها ادامه دهد امکان دارد دیگر نتوانیم این کشور را به عنوان متحد غیر ناتوی خود بپذیریم.
وی افزود: آمریکا حق دارد هر جا که تروریست‌ها باشند وارد عمل شود و به کسانی که تروریست‌ها را پناه می‌دهند هشدار داده شده که از اقدامات ضد تروریستی واشنگتن در امان نخواهند بود.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: نیازی به کمک مالی آمریکا نداریم با تکیه بر توان خود با تروریست‌ها جنگیدیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اجازه نمی‌دهیم از خاک کشورمان علیه سایر کشورها استفاده شود و آمریکا به جای ادعاهای دروغ و متهم کردن پاکستان، در مبارزه با تروریسم همکاری کند.
قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان هم در این زمینه گفت: نیازی به کمک آمریکا نداریم فقط می‌خواهیم واشنگتن به تلاش و نقش اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریسم اعتراف کند.
چندی پیش ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا ضمن بازدید از وزیرستان شمالی گفت: هماهنگی بین پاکستان و افغانستان برای برقراری امنیت در مرز مشترک اهمیت زیادی دارد که آمریکا روی این موضوع تأکید می‌کند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که «ژنرال جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفت: پاکستان در سال 2016 به طور موثر علیه شبکه حقانی وارد عمل نشده به همین دلیل بخشی از کمک مالی به این کشور که 350 میلیون دلار است لغو می‌شود.
واشنگتن در حالی کمک مالی به ارتش پاکستان را لغو می‌کند که مقامات آمریکایی برای تعیین استراتژی خود در قبال پاکستان دچار اختلاف هستند همین موضوع تصمیم برای ادامه کمک مالی به این کشور و پیشبرد استراتژی تازه در افغانستان را پیچیده می‌کند.
از چندی پیش پاکستان و آمریکا بر سر مبارزه با تروریسم به ویژه اقدام علیه طالبان افغانستان و شبکه حقانی دچار اختلاف می‌باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج