۵۸۷۶۷۶
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

چه آینده ای در انتظار ضبط های ماشین است؟

توسعه خودروهای خودران می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحولی بزرگ در سیستم ضبط ماشین ها باشد؛ زیرا این خودروها تقریبا نیازی به کنترل انسان ندارند و رانندگان آن‌ها می‌توانند با خیال راحت فیلم تماشا کنند!

وب سایت کلیک - احمدرضا فرهبد: توسعه خودروهای خودران می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحولی بزرگ در سیستم ضبط ماشین ها باشد؛ زیرا این خودروها تقریبا نیازی به کنترل انسان ندارند و رانندگان آن‌ها می‌توانند با خیال راحت فیلم تماشا کنند!
چه آینده ای در انتظار ضبط های ماشین است؟

خودروهای خودران آینده صنعت خودروسازی را متحول خواهند کرد؛ زیرا شرکت تسلا و چندین شرکت خودروساز مطرح دیگر در حال کار کردن بر روی چنین خودروهایی هستند. به نظر می‌رسد که این تحول انقلابی در خودروها باعث می‌شود که سیستم پخش و سرگرمی آن‌ها نیز متحول شود و در آینده شاهد تغییرات بزرگی در این زمینه باشیم.

زمانی تنها سیستم پخش و سرگرمی خودروها، رادیوپخش آن‌ها بود؛ اما بعدها با پیدایش گوشی‌های هوشمند تغییر بزرگی در ضبط ماشین ایجاد شد و ادغام چندین سرویس پخش آنلاین موسیقی مانند Spotify با یکدیگر موجب شد رانندگان بتوانند با اتصال گوشی‌های خود به سیستم پخش خودرو، به‌راحتی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند؛ اما در صورتی که خودروهای خودران گسترش پیدا کنند، سیستم بخش و سرگرمی آن‌ها نیز متحول خواهد شد؛ زیرا توجه رانندگان به‌ جاده ضرورتی ندارد و آن‌ها می‌توانند علاوه بر گوش دادن به‌ موسیقی، فیلم هم تماشا کنند و یا حتی از انجام بازی‌های مختلف لذت ببرند. چنین شرایطی به‌راحتی می‌تواند زمینه را برای متحول شدن سیستم پخش و سرگرمی خودروهای خودران فراهم کند.

اگر شرکت خودروسازی فورد هم موفق به طراحی و ساخت خودروهای خودران شود، سیستم ضبط اتومبیل های این شرکت تنها به نمایشگرهای کوچکی که در پشت صندلی‌ها نصب شده‌اند، محدود نمی‌شود؛ این شرکت به‌تازگی حق الاختراعی تحت‌عنوان autonomous vehicle entertainment system را به نام خود ثبت کرده است که طبق اطلاعات توضیح داده شده در آن، شیشه جلوی خودروها توسط صفحه‌نمایشی بزرگ شبیه به پرده‌های ویدیو پروژکتورها برای تماشای فیلم پوشانده می‌شود؛ زیرا در خودروهای خودران توجه به جاده هیچ ضرورتی ندارد.

شرکت فورد در نمایشگاه CES امسال از مشارکت خود با آمازون جهت بهره‌گیری از دستیار مجازی Alexa خبر داد و استفاده از این دستیار مجازی موجب می‌شود سرنشینان خودرو برای متوقف کردن فیلم در حال پخش در خودرو، نیاز به هیچ حرکت خاصی نداشته باشند.

در حال‌حاضر در سرویس‌های پخش ویدیو قابلیت جالبی ایجاد شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد ویدیوها را در دستگاه‌های مختلف از همان زمانی که قبلا پخش آن متوقف شده است، مشاهده کنند. در این ادغام پلتفرم‌ها با یکدیگر، در مقایسه با فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده در سیستم‌های پخش و سرگرمی تعبیه شده در هواپیما در سال‌های اخیر، از فناوری‌های چندان پیچیده‌ای استفاده نشده است و می‌توان از این فناوری‌ها در سیستم‌های پخش و سرگرمی خودرو نیز استفاده کرد.

سیستم‌های جدید پخش با قابلیت پخش ویدیو می‌توانند باعث فاصله گرفتن رانندگان و سرنشینان خودروهای خودران از رادیو‌پخش‌ها شوند و کنسول‌های قابل‌حمل بازی نیز می‌توانند تهدید بزرگی برای هر دو سیستم باشند؛ به عنوان مثال شرکت نینتندو کنسول Nintendo Switch را با هدف انطباق‌پذیری و جابه‌جایی آسان ساخته است. در ضمن کنسول‌‌هایی که به شکل یک داک در خودروها نصب می‌شوند ممکن است در آینده جایگزین DVD پلیرها و رابط‌هایی شوند که برای اتصال MP۳ پلیرها به ضبط ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چنانچه سرنشینان بخواهند به بیرون از خودرو و بیلبوردهای تبلیغاتی نگاه کنند، ترکیب فناوری واقعیت افزوده و نمایشگرهایی که به صورت مجازی روی شیشه جلوی خودروها ظاهر می‌شوند، این امکان را برای خودروها فراهم می‌کند که کد QR روی بیلبوردهای تبلیغاتی را در مدت زمانی کمتر از چند میلی‌ثانیه اسکن کنند و تبلیغ مربوط به آن کد را نمایش دهند. در آینده امکان شخصی‌سازی ضبط های ماشین نیز همانند گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها وجود دارد و حتی می‌توانید سریال مورد علاقه خود را نیز در خودرو مشاهده کنید.

به طور کلی، توسعه خودروهای خودران می‌تواند این شرایط را فراهم کند که تحول بزرگی در سیستم‌های پخش و سرگرمی خودروها صورت گیرد و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، رادیوپخش‌های قدیمی به تدریج منسوخ شده و ضبط های ویدئویی یا حتی کنسول‌های بازی تعبیه شده در خودروها جایگزین آن‌ها می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا بیشرفا تا پراید هست با چه رویی دارین حرف از خودروی خودران میزنیین.

    • ما عهد بوقیم برادر

      اینا که نوشتید شامل پراید هم میشه؟!

    • بدون نام

      عالیه عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج