۵۸۷۸۰۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

شهیدی که با خون خود افطار کرد

شهید اندرزگو از از چهره‌های اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود که که بارها جان بر کف، با نام‌های مستعار و با اهداف انقلابی‌ به شهرها و کشورهای مختلف سفر می‌کرد و بالاخره در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان به مقام رفیع شهادت رسید.

خبرگزاری تسنیم: شهید سیدعلی اندرزگو از چهره‌های گمنام اما بسیار اثرگذار دوران مبارزه با رژیم منحوس ستمشاهی و از انقلابیون مبارز در جنبش‌های اسلامی از جمله جمعیت مؤتلفه اسلامی بود که رشادت‌های او پس از شهادتش مشهور عام و خاص شد.

شهید اندرزگو که از همان ابتدا در خانواده‌ای متدین رشد یافته بود، از مکتب امام حسین(ع) و عاشورا آموخت برای دستیابی به اهداف عالیِ اسلامی و رسیدن به لقای خداوند باید بذل جان کرد، لذا زمانی که احساس کرد دین اسلام و آموزه‌های دین در خطر است، در راه اعتلای اسلام رشادت‌های فراوانی به خرج داد تا جایی که و جان بر کف بارها با نام‌های مستعار و با اهداف انقلابی‌ به شهرها و کشورهای مختلف سفر می‌کرد.

شهید اندرزگو بالاخره پس از سال‌ها مجاهدت پس از بازگشت از سوریه و لبنان در یکی از سفرهایی که به مشهد داشت، در دوم شهریور ۵۷ مصادف با شب ۱۹ ماه رمضان، نزدیکی‌های افطار هنگامی که قصد ملاقات با یکی از دوستان خود را داشت، از سوی ساواک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در حالی که بدنش آغشته به خون بود، پس از بلعیدن اسناد محرمانه به مقام رفیع شهادت رسید؛ لذا می‌توان گفت شهید اندرزگو شهیدی بود که با خون خود افطارش را باز کرد. شهادت این مبارز انقلابی و جهادی در شب قدر سال ۵۷ در واقع مدال افتخار دیگری برای این شهید والامقام است.
شهیدی که با خون خود افطار کرد

رهبر معظم انقلاب در پاسداشت شهید اندرزگو در بیانات نماز جمعه سال ۵۹ فرمود: «شهید سید علی اندرزگو، چریک مبارز مسلمان که امروز سالگرد شهادت پر افتخار اوست. فرزند علی بود، همنام علی بود، همگام و همراه علی بود. من لازم میدانم به امت مسلمان سفارش بکنم، سعی کنید این چهره‌های عزیز و ناشناخته را بهتر بشناسید. این مرد مسلمان مبارز در طول چهارده سال که مشغول مبارزه بود، چهارده سال زندگی مخفی با نهایت شدت، دستگاه جهنمی ساواک شاه بدبخت را آن چنان حیران و سرگشته کرده بود که کارش معجزه‌آسا می‌نمود. برای خدا مبارزه کرد، برای خدا از پیوستن به گروه‌های مدعی سر باز زد، برای خدا خطر ساواک و خطر بعضی از گروه‌هایی را که مایل بودند او را به طرف خود جذب کنند و حاضر نمی‌شد به آنها جذب بشود، این خطرها را برای خدا تحمل کرد و برای خدا هم شهید شد. رحمت خدا بر او باد. درود ما مسلمانان بر او باد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج