۵۸۷۸۲۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

آسوشیتدپرس: ایران در آستانه دستیابی به هدف بزرگ

این مسیر زمینی می‌تواند جریان انتقال و جابجایی نیرو‌های نظامی و سلاح را بین ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان تسهیل سازد. این اتفاق همچنین ایران را در موقعیت بازیابی نقش اصلی خود در عراق و سوریه، که در جریان جنگ جاری در دو کشور از بین رفته بود، قرار می‌دهد.

پایگاه خبری انتخاب : آسوشیتدپرس مدعی شد: هزاران نیروی نظامی که با پشتیبانی ایران در صحرای مرکزی سوریه و غرب عراق می‌جنگند، با پیشروی‌های خود تهران را به هدفش برای ایجاد یک مسیر امن از مرز خود به عراق و یکسره تا سواحل مدیترانه، نزدیک می‌کنند تا برای اولین بار دسترسی بدون دردسر ایران به متحدانش در سوریه و لبنان فراهم شود.

این خبرگزاری غربی در ادامه آورده است: این مسیر زمینی می‌تواند بزرگترین جایزه ایران برای حضور در جنگ شش ساله سوریه باشد.

این مسیر زمینی می‌تواند جریان انتقال و جابجایی نیرو‌های نظامی و سلاح را بین ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان تسهیل سازد. این اتفاق همچنین ایران را در موقعیت بازیابی نقش اصلی خود در عراق و سوریه، که در جریان جنگ جاری در دو کشور از بین رفته بود، قرار می‌دهد.

احتمال بالای ایجاد این شریان ارتباطی به سود ایران، موجب اوج گیری نگرانی میان دولت‌های عرب عمدتا سنی در منطقه و اسرائیل شده که از حزب الله و ایران کینه به دل دارند. این موضوع دولت ترامپ، که وعده برخورد با ایران داده بود، را نیز در چالش قرارداده است.

مسیر یاد شده به طور گسترده‌ای از سوی متحدان ایران و حامیانشان از جمله نیروهای بشار اسد، جنگجویان حزب الله و گروههای شیعه در دو سوی مرز سوریه و عراق تحت کنترل قرار می‌گیرد.

افزایش نگرانی‌ها از ایجاد چنین مسیری برای ایران موجب شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ملاحظات خود در این مورد را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار روز چهارشنبه یکم شهریور بیان کند. گفت و گوهای این دو مقام در بندر سوچی روسیه صورت گرفت.

دیوید کیس یکی از سخنگویان نخست وزیر اسرائیل در این مورد گفت رفتارهای تهاجمی ایران رو افزایش است و ایران قصد دارد نیروهای نظامی وابسته به خود را به مرزهای اسرائیل برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه قدم درستی برنداشته ایم

    • بدون نام

      اقای نتانیاهو خودتون باعث شدید دائش به وجود اوردید که از نفوذ ایران در منطقه بکاهید ولی نتیجه همشه انطور که شما میخواهید اتفاق نمی افتد پیروان علی وحسین هرگز شکست قبول نمیکنن ونا اخرین نفر میجنگن این درس عبرتی لاشد برای شما که هرگز با ایران ایرانی در نیفتید

    • بدون نام

      در وضعیت اقتصادی و مشکلات عدیده اجتماعی ایران چه تاثیری دارد. لطفا این را هم بررسی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وضعت اقتصادی مردم چه ربطی به جنگ با دائش دارد کار اقتصادی وظیفه دولت نه رزمندگان .ما که جنگ به پا نکردیم ما را در سرایط جنگ قرار دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج