۵۸۷۸۷۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

تعیین حبس برای تنش های زناشویی

معاون حقوقی قوه قضائیه باانتقاد ازلایحه مبارزه باخشونت علیه زنان گفت:این لایحه که صد ماده را در خودجای داده، هفتاد ماده آن وصف کیفری دارد وحتی برای کوچک‌ترین تنش میان زوجین حبس مقررکرده است.

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران؛دکتر خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه یکی از آثار سوء زندان بر زندانی را برچسب زنی دانست و با انتقاد از لایحه ای که اخیراً دولت تحت عنوان مبارزه با خشونت علیه زنان تدوین نموده است، اظهار داشت: ما نباید به هر فردی از اجتماع، برچسب زندان و مجرم را بزنیم. این در حالی است که لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان که قریب به یکصد ماده را در خود جای داده، هفتاد ماده آن وصف کیفری دارد و حتی برای کوچک‌ترین تنش میان زوجین نیز حبس مقرر نموده است.

معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به تک بعدی بودن لایحه اخیر به گونه ای که صرفاً از بعد جنسیتی تدوین شده، در انتقاد از طرح های تقدیمی از سوی نمایندگان مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر متون پیشنهادی در مجلس، طرح های تنظیمی از سوی نمایندگان است به این شکل که ده نماینده طرحی را تنظیم و ارائه می دهند. نگاهی به این طرح‌ها که بدون پیشینه پژوهشی است، وجهه غالب جرم انگاری و حبس گرایی را روشن می سازد.

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حبس زدایی میان مردم

وی نهادینه شدن فرهنگ حبس زدایی میان مردم را بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موثر خواند و با اشاره به تجربه خدمتی در استان‌های محروم، افزود: در تمامی جوامع این فرهنگ حاکم است که هر کس خطایی کرد و حتی زن و شوهری که دعوا کرده‌اند را با مجازات حبس پاسخ گوییم. فرهنگ حبس گرایی در میان مسوولان اجرایی، اعضای شورای تامین مشاهده می شود و بر این اساس، چنانچه قاضی متهمی را با قرار تامین آزاد می کند، متهم به نداشتن قاطعیت می شود.

خداییان با تقدیر از اقدامات دادستانی تهران از جمله حضور قضات دادسرا در زندان، کاهش جمعیت کیفری را مستلزم تغییر رویکرد قضات نسبت به زندان و ایجاد زیرساخت های جایگزین های حبس دانست و افزود: این که دادستان تهران بازدید قضات از زندان‌ها را الزامی کرده اند، تدبیر بسیار شایسته ای است و به این ترتیب، دیدگاه قضاتی که از اوضاع و احوال زندان خبر ندارند و تصور می‌کنند زندانی را به هتل پنج ستاره اعزام می‌نمایند، متحول می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج