جاباما
۵۸۷۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تلفن‌ همراه تناسب اندام را بهم می‌زند

اگرچه تلفن‌های همراه قابلیت حمل و نقل آسان دارند، اما استفاده زیاد از آن‌ها می‌توان شیوه زندگی افراد را در برخی موارد تغییر دهد و باعث ایجاد اثرات مستقیم روی تناسب اندام آن‌ها شود.

خبرگزاری فارس: اگرچه تلفن‌های همراه قابلیت حمل و نقل آسان دارند، اما استفاده زیاد از آن‌ها می‌توان شیوه زندگی افراد را در برخی موارد تغییر دهد و باعث ایجاد اثرات مستقیم روی تناسب اندام آن‌ها شود.

گوشی‌های هوشمند امروزی و فرصت‌های پیش‌روی کاربران بیش از قبل کاربران را به بی‌تحرکی مجبور می‌کنند و فرصت‌هایی از جمله گشت و گذارهای اینترنتی، ارسال پست الکترونیکی و انجام بازی‌های ویدیویی را در اختیار آن‌ها می‌گذارند که تمام این اعمال به کاهش فعالیت بدنی کاربران کمک می‌کند.

جاکوب بارکلی (Jacob Barkley) و اندرو لپ(Andrew Lepp) از محققان دانشکده بهداشت و خدمات انسانی دانشگاه Kent State آمریکا با انجام مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیدند که افزایش استفاده از تلفن‌همراه باعث کاهش تناسب اندام در بین دانشجویان شده است.

این دو محقق در بررسی جدید خود سعی کردند رابطه میان گوشی‌های هوشمند و میزان تناسب اندام در کاربران را دریابند و در پایان بررسی آن‌ها مشخص شد که بر خلاف گیرنده‌های تلویزیون، تلفن‌های همراه کوچک و قابل حمل هستند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند که در هنگام فعالیت‌های بدنی نیز از آن‌ها استفاده شود.

اما آنچه که محققان دریافتند این بود که اگرچه تلفن‌های همراه قابلیت حمل و نقل آسان دارند، اما استفاده زیاد از آن‌ها می‌تواند شیوه زندگی افراد را در برخی موارد تغییر دهد و باعث ایجاد اثرات مستقیم روی تناسب اندام آن‌ها شود.

در این بررسی بیش از ۳۰۰ دانشجو حضور داشتند و میزان استفاده آن‌ها از تلفن‌ همراه و همچنین فعالیت‌های بدنی که در طور روز انجام می‌دهند مشخص شد. از بین این دانشجویان فقط ۴۹ نفر با اندامی متناسب حضور داشتند و بدن آن‌ها تمام آزمایش‌های پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که هرچه میزان استفاده از تلفن همراه بیشتر شود و به عبارت دیگر کاربران در طول روز بیش از ۱۴ ساعت از این دستگاه استفاده کنند، تناسب اندام در آن‌ها کمتر رعایت می‌شود و بدن آن‌ها نسبت به افرادی که به طور میانگین کمتر از ۹۰ دقیقه در طول روز این دستگاه را به کار می‌برند ناسالم‌تر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج