۵۸۷۹۲۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دغدغه تماشای فیلم خارجی بر پرده سینما

مدیر پردیس سینما قلهک گفت: فیلم‌های خارجی روی پرده سینماتک بیشتر وجه آموزشی دارد و علاقه مندان و دانشجویان رشته سینما برای فهم بهتر بخش‌های آموزشی می‌توانند فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما را بر روی پرده سینماتک این پردیس سینمایی تماشا کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیر پردیس سینما قلهک گفت: فیلم‌های خارجی روی پرده سینماتک بیشتر وجه آموزشی دارد و علاقه مندان و دانشجویان رشته سینما برای فهم بهتر بخش‌های آموزشی می‌توانند فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما را بر روی پرده سینماتک این پردیس سینمایی تماشا کنند.

سیدجمال ساداتیان بیان کرد: اکثریت طرفداران فیلم‌های خارجی سینماتک که به تماشای فیلم های روی پرده سینما علاقه‌مند هستند، ممکن است فیلم‌های سینماتک را در نمایش خانگی یا تلویزیون دیده باشند اما به دلیل بزرگ بودن پرده سینماها و وضوح تصویر فیلم، تماشای دوباره این فیلم‌ها را بر روی پرده سینما ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به جمعیت بالای شهر تهران گفت: سالن‌های سینمای تک با ظرفیت حدود ۲۰۰- ۳۰۰ برای افراد محدودی، خصوصا کسانی که به فیلم‌های خارجی علاقه مند هستند قابل استفاده است.

ساداتیان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه فیلم‌های خارجی روی پرده های سینما تا چه میزان می‌توانند با فیلم‌های ایرانی رقابت داشته باشند گفت: به هیچ وجه فیلم‌های ایرانی و فیلم‌های خارجی با یکدیگر قابل مقایسه نیست، چراکه اینگونه فیلم ‌ها از نظر محتوا با یگدیگر متفاوت هستند.

او با بیان اینکه مردم ایران به فیلم‌های ایرانی علاقه بیشتری دارند افزود:در حال حاضر به دلیل تعداد محدود سالن‌های نمایش شرایط اکران فیلم‌های خارجی در کشور وجود ندارد ،اما با توسعه و افزایش تعداد سالن‌های سینما شرایط برای پخش فیلم‌های خارجی در ایران فراهم خواهد شد.

مدیر پردیس سینما قلهک درباره پیشینه سینما تک اظهار کرد: سینماتک در سال ۴۵ در فرانسه پایه گذاری شد تا برای دانشجویان هنر فیلمهایی که بیشتر وجه آموزشی دارند نمایش داده و متخصصانی زوایا، محتوا و ابزارهای تکنیکی این فیلمها را توضیح دهند که باعث ارتقای سطح آموزشی رشته هنر می شود.

او با بیان اینکه سینمای ایران در دنیا در جایگاه رفیعی قرار گرفته است اظهار کرد: باتوجه به میل و اشتیاق فیلم سازی جایگاه ابزاری مانند سینماتک در سینمای ایران کم بود.

سیدجمال ساداتیان ادامه داد: همچنین کشورهای دیگر نیز تصمیم به تاسیس سینماتک گرفتند تا بخش آموزش از این راه ارتقا یابد که در سال۴۷ در ایران این جریان راه اندازی و با پیروزی انقلاب اسلامی متوقف شد،دوباره ارگانهای دولتی برای راه اندازی سینماتک گامهایی برداشتند که به دلیل بافت دولتی منجر به تعطیلی آن شد و بالاخره طی صحبت‌هایی با وزارت ارشاد مجوز بهره‌برداری سینماتک صادر و فیلم‌ها در قالب تک سانس پخش می‌شود.

او در رابطه با حق کپی رایت این فیلمها اظهار کرد: با ارتباط با نماینده پخش هر فیلم ،فیلمها را به صورت توافقی درخواست کرده و آن را در سینماتک نمایش می‌دهیم.

وی افزود: هر روز درسینماتک ۲ فیلم به نمایش گذاشته می‌شود که هر سانس به یک فیلم مخصوص اختصاص دارد و جدول پخش این فیلم ها به صورت ماهانه در سایت سینماتک قرار می‌گیرد تا افراد عضو کلوپ این سینما بتوانند بر اساس زمان و علاقه خود فیلم مورد نظر را انتخاب و تماشا کنند،همچنین درصورت تقاضای پخش مکرر فیلمها دوباره آن فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا برای تماشای فیلمهای سینماتک باید در کلوپ این سینما عضو بود اظهار کرد:علاقه مندان فیلمهای سینماتک باید در این کلوپ عضو باشند، زیرا افرادی که به تماشای این فیلم‌ها می‌نشینند به لحاظ فکری و رفتاری با یکدیگر همگون هستند و به دلیل اینکه نوع رفتار افرادی که به فیلم‌های طنز علاقه مند هستند با افرادی که به فیلمهای خاص علاقه دارند متفاوت است.

مدیر پردیس سینما قلهک با اشاره به ترجمه فیلمهای سینماتک اظهار کرد:فیلمهایی که در سینماتک نمایش داده می‌شود با زبان اصلی و دارای زیرنویس هستند و برای کسانی که با اصول اولیه زبان آشنا هستند قابل استفاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج