۵۸۷۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حمله به یک نماینده مجلس در مکه

حجت ‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مکه معظمه مورد ضرب و شتم عده‌ای ناشناس قرار گرفت و مجروح شد.

خبرگزاری مهر: حجت ‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مکه معظمه مورد ضرب و شتم عده‌ای ناشناس قرار گرفت و مجروح شد.

حسن حمزه زاده در این باره اظهارداشت: این حادثه روز شنبه ۱۵ تیرماه و یک روز مانده به پایان سفر زیارتی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، روی داد.

وی افزود: حمله به حجت ‌الاسلام حسینی در هنگام بازگشت وی از نماز عبادت سحرگاهی، در حوالی ساعت هفت صبح اتفاق افتاد و گفته می شود در آن روز، وی هنگامی که به تنهایی از حیاط باب عمره می‌گذشت تا به هتل محل اقامت خود برود، از سوی دو ناشناس که سر و صورت خود را پوشانده بودند مورد هجوم قرار گرفت.

حمزه زاده تصریح کرد: آنان پس از وارد کردن ضرباتی به سر و کمر حجت ‌الاسلام حسینی، وی را به زمین انداختند که موجب آسیب ‌دیدگی و شکستگی دست وی شد که پس از این اتفاق، تعدادی از زوار مصری به کمک حجت ‌الاسلام حسینی آمدند و وی به هتل بازگشت تا همراه با رئیس کاروان به بیمارستان منتقل شود.

رئیس دفتر مجلس حجت الاسلام حسینی افزود: این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از آسیب ‌دیدگی به ایران بازگشت و هم اکنون دوران درمان دست خود را طی می‌کند و اکنون این پرسش مطرح است که مامورانی که همواره تمام حرکات زائران را به شدت تحت کنترل دارند، چگونه متوجه حمله به یک روحانی نشده‌اند یا بی‌اعتنا از کنار آن گذشته‌اند.

حمزه زاده یادآورشد: با توجه به اینکه پیش از این هم در چندین مورد، روحانیون در مکه و مدینه مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند می توان گفت این اتفاق نیز بی‌ارتباط با شکست وهابیت از شیعیان در سوریه و کشورهای دیگر نمی‌داند.

وی بیان کرد: اتفاقی که برای حجت‌ الاسلام حسینی در خانه خدا روی داد، جلوه‌ای دیگر از مظلومیت شیعیان در کشور عربستان را نیز به نمایش می‌گذارد که نه تنها امکان برگزاری عزاداری‌‌های دسته‌جمعی و دعا و نیایش و حضور در قبرستان بقیع را ندارند، بلکه اینگونه هم مورد هجوم قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند.

حمزه زاده تصریح کرد: در این گونه حوادث نقش وزارت امور خارجه و بعثه مقام معظم رهبری، پررنگ‌ تر و حیاتی‌تر جلوه می کند تا ضمن دفاع از حقوق تمام زائران ایرانی، در مقابل چنین هتاکی‌ها و آزارهایی به روحانیت، موضعی رسمی و جدی بگیرند و خواهان دستگیری و مجازات هتاکان و ضاربان باشند.

رئیس دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید امنیت همه زائرانی که به مدینه منوره و مکه معظمه مشرّف می‌شوند، کاملا تامین شود و اگر این گونه نباشد، فلسفه اعزام حجاج و زائران، به زیر سئوال می‌رود.

آسیب رساندن به این روحانی در سرزمین وحی و مامن مومنان، زنگ خطر و هشداری جدی را به صدا در آورده است و نیازمند اهتمام و هشیاری همه مسئولان و دیندارانی است که نگران حرمت و حریم روحانیون و زانران خانه خدا هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج