جاباما
۵۸۸۰۶۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ابتلای ۳۰ درصد شهروندان تهرانی به کبد چرب

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: براساس مطالعات متعدد انجام شده در شهر تهران، حدود ۳۰ درصد مردم بالای ۴۰ سال این شهر مبتلا به کبد چرب هستند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: براساس مطالعات متعدد انجام شده در شهر تهران، حدود ۳۰ درصد مردم بالای ۴۰ سال این شهر مبتلا به کبد چرب هستند.

دکتر شهرام آگاه افزود: مطالعات متعددی در این زمینه توسط مراکز تحقیقات مختلف مانند مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران انجام شده که این مطالعات نشان دهنده ابتلای تعداد زیادی از شهروندان تهرانی به بیماری کبد چرب است.
وی با اشاره به اینکه چاقی شکمی در مردان شایع تر است، گفت: کبدچرب به دلیل افزایش چاقی شکمی در مردان، شیوع بیشتری دارد.
آگاه به روند روبه رشد کبدچرب در تهران اشاره کرد و گفت: زندگی شهرنشینی، رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی در افزایش کبد چرب نقش مهمی دارند.
فوق تخصص گوارش و کبد بیان کرد که غذاهای نامناسب از جمله فست فودها، نوشابه ها، شیرینی جات و چربی هستند که در ابتلا به کبد چرب نقش مهمی دارند و مردم باید از مصرف آنها پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه افزایش چربی های خون، ارتباط نزدیکی با کبد چرب غیرالکلی دارد، افزود: یکی از علل ابتلا به این بیماری مصرف الکل و داروها است.
آگاه بیان کرد: به ندرت افرادی که کبد چرب دارند چاق نیستند، بنابراین چاق نبودن ملاک این نیست که فرد مبتلا به کبدچرب نباشد.
وی اظهار کرد که افرادی که دچار چاقی شکمی هستند نیاز به بررسی دقیق برای ابتلا به کبد چرب دارند.
آگاه، سونوگرافی را از مهمترین راه تشخیص این بیماری اعلام کرد و گفت: سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری با دقت نسبتا بالایی است که امکان تشخیص بیماری را فراهم می آورد.
وی افزود: اگر در سونوگرافی کبد چرب را تشخیص داده شد، باید آزمایش های کبدی انجام و همچنین قندخون و چربی خون اندازه گیری شود.

آگاه برلزوم کم مصرف کردن چربی های اشباع شده تاکید کرد و افزود: مصرف گوشت قرمز و لبنیات پرچرب باید کاهش پیدا کند و از سوی دیگر مردم سبزی و میوه بیشتری استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: مصرف قندهای ساده از جمله نوشیدنی ها شیرین به ویژه نوشابه برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب، باید کاهش پیدا کند.

وی به افزایش چاقی در کودکان اشاره کرد و گفت: کبد چرب در کودکان در حال افزایش است. در هر سنی کم تحرکی و چاقی صورت گیرد کبد چرب افزایش پیدا می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      مردم هرروز ماست میخرن واستفاده میکنند .غافل از اینکه سودجویان در ترکیبات ماست از شیر خشک استفاده میکنند وروی برچسبش هم نوشته.این ماده برتی بزرگسالان ضررداره

    • مینا

      مردم هرروز ماست میخرن واستفاده میکنند .غافل از اینکه سودجویان در ترکیبات ماست از شیر خشک استفاده میکنند وروی برچسبش هم نوشته.این ماده برتی بزرگسالان ضررداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج