۵۸۸۱۹
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

دوست نداشتم ابتدای لیگ با تراکتورسازی بازی کنیم

دایی: فتح‌الله‌زاده علم غیب دارد!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی آقایان سیاسی در ورزش مملکت ما به جای این‌که به کارهای خودشان بپردازند، راجع به همه‌ مسائل اظهارنظر می‌کنند. به گفته علی دایی راهنمایی و مشاوره‌های غلط انصاری‌فرد را به این‌جا کشاند و الان به درد پرسپولیس نمی‌خورد.

ایسنا: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی آقایان سیاسی در ورزش مملکت ما به جای این‌که به کارهای خودشان بپردازند، راجع به همه‌ مسائل اظهارنظر می‌کنند. به گفته علی دایی راهنمایی و مشاوره‌های غلط انصاری‌فرد را به این‌جا کشاند و الان به درد پرسپولیس نمی‌خورد.

علی دایی که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود، ابتدا درباره‌ حاشیه‌هایی که کامبوزیا برای باشگاه پرسپولیس به وجود آورده بود، بیان کرد: چند سالی در مملکت ما باب شده که کسانی که زحمت می‌کشند را خرابشان کنند. بعضی آقایان سیاسی در ورزش مملکت ما به جای این‌که به کارهای خودشان بپردازند راجع به همه‌ی مسائل اظهارنظر می‌کنند. من به نظر کامبوزیا احترام می‌گذارم و شاید او مرا نمی‌شناسد اما من صحبت‌هایم را گفتم. اگر ایشان تمام قدرت و تفکرش را معطوف به فدراسیون شطرنج می‌کرد این اتفاقی که در کره جنوبی افتاد رخ نمی‌داد و تیم شطرنج حذف نمی‌شد.

وی افزود: شاید حواسش را به پرسپولیس جمع کرده بود. من او را در عمرم ندیده‌ام و با او صحبت نکرده‌ام. در شطرنج بزرگان زیادی مثل احسان قائم‌مقامی را می‌شناسم ولی در شأن و مرام بازیکنان ما نبود که در کره جنوبی چنین نتایجی بگیریم. یک هفته نگذشت که او مدیریتش را نشان داد. این را هم بگویم که من به خاطر پرسپولیس از رویانیان دفاع کردم که شاید آمدن رویانیان به فوتبال غلط بوده اما وقتی روی او دو سال هزینه کردیم و آزمون و خطا داده، نباید در زمان نتیجه گرفتنش بر اساس عوامل غیرمشخص برداریمش. کامبوزیا این همه مصاحبه کرد در حالی که در ۲۰ سالی که در مدیریت ورزش بوده این همه مصاحبه نداشت. پرسپولیس تیم مردمی است و من وظیفه دارم از مسائلی که باعث می‌شود وارد حاشیه شود دفاع کنم؛ چون همه موفقیت من و پرسپولیس را می‌خواهند.

سرمربی پرسپولیس هم‌چنین درباره اختلافی که در گذشته با رویانیان داشت تاکید کرد: من از حقم دفاع کردم، چون علیه‌ام صحبت شده بود و بیانیه‌ای داده بود که با من جور در نمی‌آمد. با این حال اسم پرسپولیس آن‌قدر بزرگ است که هرچقدر هم اختلاف داشته باشیم آن را فراموش می‌کنیم.

دایی در ادامه‌ی این گفت‌وگو درباره‌ عدم توافق با کریم انصاری‌فرد برای فصل آینده توضیح داد: استخاره کردم خوب نیامد اما موضوع دیگری باعث عدم توافق شد. کریم از آینده‌دارترین فوتبالیست‌های ایران است و جزو نفراتی بود که او را در فهرست اولیه‌ام به باشگاه معرفی کردم اما متاسفانه ایشان قرارداد عجیب و غریبی با باشگاه داشت و تازه دیروز آن را خواندم. شرط‌هایی در قرارداد بود که در عمر ورزشی‌ام ندیدم. روزی که او به باشگاه رفت و صحبت کرد، بنگر هم حضور داشت. انصاری‌فرد خواستار ۷۶۰ میلیون تومان پول نقد شد تا آن را ظرف یکی، دو روز به عنوان پیش‌قرارداد دریافت کند. همچنین ۱۵ روز هم وقت خواست تا اگر ترانسفر شد، برود. این در حالی است که ما روی بازیکنانی حساب می‌کنیم که تا آخر فصل بمانند. او با بنگر به تمرین آمد اما من به هر دو گفتم اول قراردادشان را ببندند. بنگر اعلام کرد، هرجور که شما بگویید قرارداد می‌بندم اما انصاری‌فرد به توافق نرسید.

وی اضافه کرد: قرار بود او در اردوی اردبیل به ما ملحق شود اما گفت، به خاطر حضورش در تیم ملی می‌خواهد دیرتر بیاید و بدون این‌که کسی بداند و خبر داشته باشیم، بدون اجازه یک هفته نبود. او در تمرین اردبیل شرکت نکرد. بعد از یک هفته خبر دادند که در ترکیه است. ما بعد از اردوی رامسر به تهران آمدیم و او با باشگاه صحبت کرد. این بار شرط گذاشت که ۵۰۰ میلیون تومان نقد بگیرد یا یک چک یک ماهه دریافت کند. بعد از آن هم ۱۵ روز وقت خواست تا اگر پیشنهاد خارجی داشت برود. نمی‌توانیم طوری سرمایه‌گذاری کنیم که هر آن خواست برود. من با او صحبت کردم و گفت از آلمان و اسپانیا پیشنهاد دارد که توصیه کردم حتما برود. راهنمایی و مشاوره‌های غلط، انصاری‌فرد را به این‌جا کشاند. ما این همه با بازیکنان کار کردیم و انصاری‌فرد الان به درد ما نمی‌خورد. به همین دلیل مجبور شدیم، سیدصالحی را که یکی از بهترین مهاجمان ایران است، بگیریم. هم‌چنین یونس شاکری، عباس‌زاده و هادی نوروزی را در پست فوروارد نوک داریم.

سرمربی پرسپولیس هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد تیمش در فصل نقل‌وانتقالات راضی است یا نه، اظهار کرد: تقریبا توانستیم بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم و راضی‌ام. از هفت خرداد نیز استارت زدیم و ۵۱ جلسه تمرین داشتیم و هشت بازی دوستانه را انجام دادیم. می‌خواهیم دو بازی دیگر را هم تا شروع لیگ انجام دهیم. از شروع تمرین‌ها هدفمان قهرمانی بود.

دایی در مورد مشکلی که برای دهنوی به وجود آمد، افزود: اینها را بازیکنان می‌دانند و من وارد قضایای آنها نمی‌شوم. فقط لیست را به مدیریت دادم و آنها هم سعی کردند، بازیکنان درخواستی مرا جذب کنند. هم‌چنین حدادی‌فر را می‌خواستیم اما او شش ماه دیگر با ذوب‌آهن قرارداد داشت. به همین دلیل مارکو را جایگزین او کردیم. در این میان می‌خواهم صحبتی با هواداران داشته باشم. امسال سعی کردیم پرسپولیس را تا حدی جوان کنیم. میانگین سنی تیم ۲۷/۵ سال بود اما امسال به ۲۵ کاهش پیدا کرد. از سهمیه لیگ برتری‌مان تنها چهار سهمیه را استفاده کردیم و دو تای دیگرش مانده است. ۱۳ خروجی داشتیم که ۱۰ بازیکن را جایگزین کردیم و در کل در یارگیری خوب بودیم. ان‌شاءالله بازیکنان هم همت و غیرت به خرج می‌دهند و نتایج مناسب می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، علی دایی در ادامه‌ این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که وضعیت علیرضا حقیقی با پرسپولیس به کجا رسید، تصریح کرد: علیرضا دوست دارد، جایی باشد که بازی کند. او در روبین‌کازان حضور داشت اما دروازه‌بان اول این تیم دروازه‌بان اول تیم ملی روسیه بود. با مربی دروازه‌بان‌هایش نیز صحبت کردم و او گفت علیرضا خیلی خوب شده و باید دنبال این باشد که در تیمی بازی کند. حقیقی می‌خواست در ترکیه به صورت قرضی بازی کند اما به او گفتم اگر باشگاهش او را به صورت قرضی به ما می‌دهد، حاضرم در تیم ما حضور داشته باشد اما تا الان جوابی از روبین‌کازان نیامده است.

دایی که تیمش باید هفته‌ اول لیگ سیزدهم به مصاف تراکتورسازی برود، درباره‌ این قرعه اظهار کرد: قرعه‌ سختی است. دوست داشتیم در بازی اول با تیم‌های راحت‌تری روبه‌رو شویم. تراکتور هم نشان داده که جزو بهترین‌هاست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پرسپولیس در فصل قبل بازی آخرش را مقابل تراکتورسازی انجام داد اما امسال باید در اولین بازی به مصاف این تیم برود. تراکتورسازی مربی بادانشی مثل مجید جلالی را هم دارد که افتخار شاگردی‌اش را داشتم. در کل تیم خوبی ساخته و حمایت مردم آذربایجان را هم پشت سرش دارد. خودم با توجه به این‌که آذربایجانی هستم، دوست دارم تراکتورسازی موفق باشد، به استثنای بازی مقابل پرسپولیس!

وی هم‌چنین درباره رویارویی با علی کریمی، محمد نصرتی و جواد کاظمیان که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشته‌اند، در این بازی خاطرنشان کرد: هر سه جزو بهترین‌های فوتبالمان هستند و این موضوع نمی‌تواند حساسیتی درست کند، چون خود بازی پرسپولیس - تراکتور حساس است، چون بازی اول دو تیم بوده و در آزادی برگزار می‌شود. تمام سعی‌مان را کرده‌ایم تا از روز اول پیروز از زمین بیرون بیاییم و مطمئنا تراکتور هم برای این بازی برنامه دارد.

سرمربی پرسپولیس همچنین در پاسخ به پرسشی که آیا جدایی علی کریمی خواسته‌ او بوده یا رویانیان، توضیح داد: روزی که شروع به بستن تیمم کردم، علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرده بود و با این تفکر بازیکنانم را جذب کردم. شاید اگر کریمی این تصمیمش را هم نمی‌گرفت در برنامه‌ من جایی نداشت. شاید هم داشت.

به گزارش ایسنا در ادامه‌ برنامه آماری از حضور جداگانه‌ علی کریمی و علی دایی در پرسپولیس به نمایش درآمد که در این آمار نشان می‌داد، زمانی که کریمی در تیم بوده ناکامی به وجود آمده اما زمان حضور دایی موفقیت حاصل شده است. دایی دراین‌باره نیز گفت: به این چیزها نگاه نمی‌کنم و هیچ‌کس نمی‌تواند با چنین مقایسه‌هایی ارزش کریمی را پایین بیاورد. او جزو بهترین‌ها بوده و زحمت زیادی هم کشیده است اما قسمت نبود که در کنار هم در پرسپولیس کار کنیم.

در ادامه‌ی برنامه مجری ورزش و مردم به کار غیرحرفه‌ای برخی فوتبالی‌ها درباره‌ کارهای نژادپرستانه و بازی نکردن مقابل تیمی که برای شهرش است یا قبلا در آن تیم بازی کرده، انتقاد کرد که علی دایی دراین‌باره اظهار کرد: افراد زیادی به من هم ایراد می‌گیرند که چرا مربی تیم‌های دیگری به جز پرسپولیس شده‌ام و یا با موفقیت آن تیمم خوشحالی کرده‌ام اما باید بگویم برای جایی که قرارداد دارم، کار می‌کنم و به خاطر پولی که از آن باشگاه می‌گیرم، مدیونش هستم. به عنوان مثال کشتی‌گیری که به کشور دیگری رفته است، قطعا خواسته‌هایی داشته که در ایران برآورده نشده و مطمئن باشید، کسی دوست ندارد در غربت کار کند. باید به صورت ریشه‌ای مشکلات را حل کنیم و از راس هرم تا پایین باید حرفه‌ای باشیم. فدراسیون و وزارت ورزش ما باید به صورت حرفه‌ای کار کنند و مدیرانی داشته باشند که حرفه‌ای‌اند. اگر چنین جاهایی این کار را انجام دهند به پایین هم سرایت خواهد کرد اما هر قدر صحبت کنیم و تصمیم‌گیرنده نباشیم، فایده نخواهد داشت. هر وقت امثال ما تصمیم‌گیرنده باشند می‌توانید از ما چنین خواسته‌هایی داشته باشید. امثال مهدوی‌کیا و کریم باقری باید مدیرورزشی باشند اما در این دوره و زمانه می‌بینید که افراد دیگری این سمت‌ها را بر عهده گرفته‌اند. همه جای دنیا آکادمی و فوتبال پایه باشگاه زیر نظر سرمربی بزرگسالان است. البته استیلی دوست من بوده اما اصلا در فوتبال ایران چنین چیزی تعریف نشده است. اینها اول از همه باید درست شود تا بعد از آن امثال من و مهدوی‌کیا و هم‌چنین آنهایی که در خارج از کشور بازی کرده‌اند، کارآیی لازم را داشته باشند.

سرمربی و کاپیتان سابق تیم ملی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که چرا بزرگانی مثل او دانششان را به سایرین انتقال نمی‌دهند، یادآور شد: اگر مدیران را درست انتخاب کرده و به آنها وقت دهیم مطمئن باشید آنها دنبال ما هم می‌آیند تا کمک‌شان کنیم. اما وقتی جایگاهشان لغزنده است دیگر به فکر این کارها نمی‌افتند.

علی دایی که سابقه‌ی پوشیدن پیراهن بایرن‌مونیخ آلمان را دارد، درباره‌ی نظم و اصول این باشگاه گفت: بایرن‌مونیخ قواعد خودش را دارد. ما به هیچ وجه یک بار هم به اداره مالیات نرفتیم و پولی که به ما می‌دادند، مالیاتش را کم کرده بودند. آخر سال هم پول لباس‌ها و حتی بنزینی که زده بودیم را از باشگاه می‌گرفتیم. حقوقمان را به حساب ما می‌ریختند و نامه می‌دادند تا متوجه شویم و هیچ‌کس از این موضوع خبردار نمی‌شد.

در ادامه، سوالات به سمت آبی‌پوشان پایتخت جهت گرفت و علی دایی درباره‌ی داربی پایتخت و هم‌چنین بازی استقلال با دیناموکیف اوکراین اظهار کرد: بازی با استقلال اوج کار بازیکنان ما خواهد بود. این تیم مقابل تیم دوم دیناموکیف هم برنده شده باشد کار بزرگی کرده است.

دایی درباره مراسم انتخاب برترین‌ها نیز گفت: امیر قلعه‌نویی حقش بود بهترین مربی شود، چون سال قبل با استقلال قهرمان شد. در قسمت‌های دیگر افراد زیادی بودند که می‌توانستند برترین شوند اما سلیقه‌ها متفاوت است. در مجموع به اعتقادم بهترین‌ها انتخاب شدند. نویدکیا در سپاهان تاثیر خوبی داشت. البته بازیکنان زیادی در لیگ خوب بودند ولی باید به نظر داوران احترام گذاشت. البته پرسپولیس به خاطر نتایجی که در سال‌های اخیر در لیگ گرفت در این انتخاب‌ها جایی نداشت ولی همه‌ پرسپولیسی‌ها دوست دارند که بازیکنانشان در اوج باشند.

سرمربی پرسپولیس هم‌چنین درباره اختلاف بین فتح‌الله‌زاده و رویانیان تاکید کرد: بهتر است که هم رویانیان و هم فتح‌الله‌زاده درباره تیم‌های خودشان صحبت کنند. در فوتبال آلمان اصلا راجع به قیمت و پول صحبت نمی‌شد. هرکس به اندازه‌ی توان و دارایی خودش خرج می‌کند. فتح‌الله‌زاده هم خودش کم میلیاردی خرج نمی‌کند. به هر حال استقلالی‌ها رفیقم هستند و من با آنها صحبت می‌کنم و در تماسم. این در حالی است که فتح‌الله‌زاده این صحبت‌ها را مطرح می‌کند. اگر او می‌گوید ما میلیاردی پول گرفتیم حتما علم غیب دارد.

علی دایی در ادامه در پاسخ به پرسش بهرام شفیع مبنی بر این‌که آیا پول‌های پرداختی به فوتبالی‌ها نسبت به فوتبال حرفه‌ای دنیا زیاد نیست، تصریح کرد: من از چند جهت به این موضوع نگاه می‌کنم. در حال حاضر تورمی که مملکت ما دچارش است باعث شده دلار ۸۰۰ تومانی به ۳۴۰۰ و حتی ۳۹۰۰ برسد. اگر این‌طور مقایسه کنیم می‌بینیم که قرارداد فوتبالی‌ها زیاد هم نیست. اما باید روی این پول‌ها مدیریت کنند. الان قیمت خانه در منطقه متوسط تهران متری زیر ۱۲ میلیون تومان نیست. فوتبالیستی که تشکیل خانواده می‌دهد حداقل به خانه‌ی ۲۵۰ متری نیاز دارد. شما ضرب و تقسیم کنید. البته من خانه‌ی ۱۲/۵ متری دارم! (با خنده). شما به امکانات فوتبالیست‌های دنیا نگاه کنید. آنها با یک سال قراردادشان ویلای آن‌چنانی می‌خرند.

سرمربی پرسپولیس دایی در پایان درباره صعود تیم ملی به جام جهانی و پیروزی در سه بازی آخر عنوان کرد: اول از همه باید به کادر فنی، فدراسیون و بازیکنان تبریک گفت. کی‌روش در سه بازی آخر عالی کار کرد و هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد ما این سه بازی را ببریم اما باغیرت‌ترین بازی‌ها را انجام دادیم. در تمام بازی‌ها سیستم داشتیم و باهوش ظاهر شدیم و به جام جهانی صعود کردیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تقی

      راست میگه خوب

    • mahtab

      من برای اولین بار که نظر مینویسم.صحبت‌های دیروزه ایشان را گوش کردم.توهینی بیش ندیدم در تهرانی‌ که مردم با داشتن چند فرزند در خانه‌های ۵۰،۶۰ متری با مدارک تحصیلی‌ بالا و کار زیاد زندگی‌ میکنند چرا فوتبالیستها بایستی در خانه‌های۲۵۰ .متری زندگی‌ کونند.آنهم با پول دولت و مردم.در ضمن وقتی‌ منطقه متوسط متری ۱۲میلیون منطقه در شأن شما چنده.واقعا جای تاسف دارند ایشون.

    • نادر

      فتل استاد جادو و جمبل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج