۵۸۸۱۹۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

داعش، حمله به مسجد کابل را به عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران جمعه در مسجد امام زمان (عج) کابل، پایتخت افغانستان را به عهده گرفت را به عهده گرفت.

خبرگزاری ایرنا: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران جمعه در مسجد امام زمان (عج) کابل، پایتخت افغانستان را به عهده گرفت را به عهده گرفت.

داعش در پایگاه های وابسته به این گروه و نیز در شبکه های اجتماعی اعلام کرده است که حمله به مسجدی در شمال کابل کار این گروه بوده است.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان پیش از این، اعلام کرد که حمله به مسجد در کابل، ربطی به نیروهای این گروه ندارد و این اقدامات، کار فتنه انگیزان و تفرقه افکنان است.

۴ مهاجم مسلح حوالی ساعت یک و ۳۰ دقیقه روز جمعه به مسجد امام زمان (عج) واقع در شمال شهر کابل در منطقه «خیرخانه» حمله کردند و نماز جمعه نمازگزاران را به خون کشیدند.

منابع رسمی شمار کشته ها را 2 تن و زخمی ها را 7 تن اعلام کرده اند، اما برخی منابع افغان گزارش دادند که دست کم 5 زن نمازگزار و 2 پلیس در این حمله جان باخته اند و ده ها تن زخمی شده اند.

«نجیب دانش»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در صفحه اجتماعی خود نوشت که ۲ پلیس در این حمله کشته و ۲ پلیس دیگر زخمی شدند.

مهاجمان ابتدا 2 نگهبان مسجد را به رگبار بستند و داخل مسجد شدند و پس از تیراندازی و پرتاب بمب دست ساز، ده ها تن از نمازگزاران را به گروگان گرفتند.

نیروهای ویژه پلیس کابل، بلافاصله پس از حمله مهاجمان به این مسجد، به محل اعزام شدند و پس از چند ساعت عملیات پارتیزانی موفق به رهائی گروگان ها از چنگ گروه تروریستی و تکفیری داعش شدند.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار پیامی در واکنش به این حمله گفت که به زودی زمان تسویه حساب با تروریست ها و جنایتکاران جنگی در کشور فرا می رسد.

وی در این پیام تاکید کرده است که این حملات ددمنشانه، صفوف مردم افغانستان را بیشتر از پیش مستحکم تر می کند و عزم ما را برای پیروزی و غلبه بر دشمنان بشریت و پیشرفت، جزم تر خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان نیز با انتشار پیامی گفت که تروریست ها، روز جمعه یک ‌بار دیگر مردم و عبادت کنندگان را در مسجد و خانه خدا حین عبادت هدف قرار دادند و بار دیگر زبونی خود را به اثبات رساندند.

در پیام رئیس جمهوری افغانستان آمده است که تلاش تروریستان برای خدشه دار کردن وحدت و همدیگر‌پذیری مذهبی ملت افغانستان ناکام خواهد ماند و تروریست ها به سزای اعمال شوم خود خواهند رسید.
آساق**
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سگان هار....به جان مردم مظلوم افتاده اندچون درعراق وسوریه دارندپس میافتن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج