۵۸۸۲۱۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

آمریکا: بازرسان آژانس باید به پایگاه های نظامی ایران دسترسی پیدا کنند

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه بار دیگر گفت که اعتبار گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها میزان دسترسی آن به سایت‌های ایران بستگی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی روز جمعه بار دیگر به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت.

«هیلی» اخیراً به وین سفر کرده و با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) بحث و تبادل نظر کرده است.

این دیپلمات آمریکایی، دیدارش با «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس و سایر کارکنان این سازمان بین‌المللی را «بسیار سازنده» توصیف کرد، اما مدعی شد که گزارش‌دهی‌های آژانس تنها به اندازه‌ای دسترسی‌هایی که به آنها اعطا می‌شود معتبر است.

وی گفت: «آژانس برنامه راستی‌آزمایی بسیار قدرتمندی در ایران دارد. از شنیدن کارهایی که آنها انجام می‌دهند، خرسند شدم، اما آژانس با همه محاسنی که دارد تنها به اندازه‌ای معتبر است که به آنها اجازه داده شود، آنچه می‌خواهند را مشاهده کنند. ایران علناً اعلام کرده که اجازه دسترسی به مراکز نظامی‌اش را نمی‌دهد ولی برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است.»

وی همچنین با بیان اینکه «به علاوه مراکز اعلام‌نشده متعددی وجود دارند که تا کنون از آنها بازرسی به عمل نیامده است. مشکل اینجا است.»

هیلی گفت: «من اعتماد زیادی به آژانس اعتماد دارم اما آنها با کشوری سر و کار دارند که سابقه‌ای آشکار از دروغگویی و دنبال کردن مخفیانه برنامه‌های هسته‌ای دارد.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: «ما آژانس را ترغیب می‌کنیم برای راستی‌آزمایی پایبندی ایران از تمامی اختیاراتش استفاده کرده و تمامی زوایای ممکن را مورد بررسی قرار دهد. ما در این فرایند از آژانس حمایت می‌کنیم.»

«نیکی هیلی» در بخش دیگری از این ادعاها گفت: «ایران از سال ۲۰۰۶ اقدام به قاچاق اسلحه برای نیروهای حزب‌الله لبنان کرده است.»

او گفت: «این به معنی جلوگیری از جنگ نیست، بلکه به معنی تدراک جنگ است.»

وی همچنین با بیان اینکه «حزب‌الله نماینده ایران در بی‌ثبات‌سازی منطقه است» گفت: «نیروهای سازمان ملل در لبنان اقدام موثری علیه گروه‌هایی مانند حزب الله انجام نمی‌دهند.»

«هیلی» در ادامه ادعا کرد حزب‌الله قوای تسلیحاتی خود را تقویت کرده و از آن برای بی‌ثبات کردن هر کجا که می‌خواهد استفاده می‌کند.

دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع یمن پرداخت و گفت که واشنگتن نگران اوضاع جاری در این کشور است و در این رابطه تماس‌هایی را با مقام‌های عربستان داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه چیز دیگه هم میخان بگن خجالت نکشن

    • ممدخان

      ایران نه عراق است نه سوریه و لیبی...بلکه قدرت منطقه ای ست اجازه بازدید از مراکز نظامی رویاهای ترامپ و نتانیاهو ست که هرگز تحقق پیدا نمی کند زیرا با 80میلیون ایرانی غیور طرف هستند .

    • بدون نام

      .. خیلی میترسین خودتون سلاح هسته ای نسازین

    • نادر

      ما نباید بزاریم از سایتهای نظامی مان بازدید کنند سایت‌های نظامی ایران حکم ناموس مردم هر کشور را دارند هیچ وطن پرستی قبول نمی کند جاسوس های اروپایی و آمریکا یی ها از مراکز حساس ما بازدید کردن همان وبراورد قدرت دفاعی و حمله همه جانبه به کشور مان همان. آمریکا یی ها با همین حربه پس از براورد قدرت دفاعی چند کشور به خاک آنها حمله کرد ند مگر آنها بارها و بارها خودشان اعتراف نکرده اند؟ که نیت حمله به کشور مان را داشتند ولی بدلایلی منصرف شده اند. چه دلیلی بالاتر از عدم شناخت صحیح از قدرت دفاعی و باز دارندگی ما می‌تواند باشد آقای دکتر روحانی و آقای وزیر خارجه ساده لوحانه است فکر کنیم آنها نیت شان خیر است و قصد و غرضی ندارند‌ وعده های دشمن دل خوش نکنید پوچ و تو خالیست به نصیحت های پدرانه رهبر معظم انقلاب و برادرانه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گوش بدهید و عمل کنید با طناب پوسیده آمریکا و اروپا توی چاه نروید و ملت و کشور مان را بدبخت نکنید اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

    • ریزه

      به نام خدا .
      آمریکا غلط کرده.
      والسلام.

    • بدون نام

      اگر نگران یمن بودید این همه سلاح به عربستان نمیفروختید

    • reza

      میگن غلط زیادی،وقتی نمیدونین کجاباید بشینی سرجات ورنزنی یعنی اینجا ،من میخوام بدونم افغانستان و عراق که معدن تروریستن ،همین بی عرضه ها نبودن به بهانه های واهی به عراق و افغانستان برای کمک امدن ولی مثل خر توی گل موندن،خیلی جالب پاکستان بمب اتم داره انهمه تروریست داره ولی هیچ خبری نیست چرا چون کرم از ی جا دیگه ست

    • بدون نام

      لعنت به برجام که هیچ وقت نفهمیدیم توش چی نوشته است ولی هر اگر امریکا اجازه داد ما از مرکز نظامی انها بازدید کنیم بازهم ما اجزه نخواهیم داد مگه چه اتفاقی افتاده که همچین خواسته کثیفی دارن مگه در سوریه عراق شکست نخوردن

    • بدون نام

      چه کشوری اجازه بازرسی از مناطق نظامیشو میده آخه! کثافت زده به سیم آخر احمقه بیشعور ، حرف رهبر عزیزمان رو حتما نشندید که فرمودند اجازه بازرسی از ارگانهای نظامی کشور را ابدا به کسی نمیدهم ،

    • بدون نام

      مرگ بر آمريكا

    • mr soroushnia

      دقیقا سخن هم وطن - درست است مناطق نظامی به ناموس می ماند. باید این توهین را منطقی -طوری که کل دنیا قانع شوند - بخودشان برگرداند.کاری که با اتحاد و اجرای دستگاه دیپلماسی خارجی باید بکند.

    • بدون نام

      بر گمشو هیل کثیف اشغال

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا
      مرگ بر اسرائیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج