۵۸۸۲۸۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«محوشدگی» فاتح آکین، نماینده آلمان در اسکار

«محوشدگی» امسال در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را برای دایان کروگر به همراه داشت.

هنرآنلاین: «محوشدگی» امسال در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را برای دایان کروگر به همراه داشت.

فیلم محوشدگی (In the Fade) به کارگردانی فاتح آکین فیلمساز آلمانی-ترکیه‌ای پنجشنبه گذشته به عنوان نماینده آلمان در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.
«محوشدگی» فاتح آکین، نماینده آلمان در اسکار

این فیلم اولین بار در دنیا مه پیش در بخش مسابقه رسمی هفتادمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و دایان کروگر بازیگر آلمانی-آمریکایی برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. داستان تریلر محوشدگی در هامبورگ روی می‌دهد و کروگر نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از یک بمب‌گذاری که باعث کشته شدن همسر و پسرش می‌شود، به دنبال انتقام است.

لبه بهشت به کارگردانی آکین در ۲۰۰۷ نماینده آلمان در اسکار بود، اما نامزد نشد. او آن سال با این فیلم در جشنواره کن برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد و جایزه هیئت داوران کلیسای جهانی را هم به خود اختصاص داد. آکین ۴۳ ساله در ۲۰۰۴ با فیلم رودررو جایزه خرس طلای جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد و در ۲۰۰۹ با فیلم آشپزخانه روح برنده جایزه ویژه داوران برلیناله شد.

آلمان تاکنون ۱۹ بار در بخش فیلم خارجی‌زبان نامزد اسکار شده است که ۹ بار آن تا پیش از اتحاد این کشور در ۱۹۹۰ و ۱۰ بار از آن سال تاکنون بوده است. این کشور آخرین بار سال گذشته با کمدی سیاه تونی اردمان به کارگردانی مارن آده بخت دریافت جایزه را داشت، اما فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران برنده شد. آلمان در این مدت با فیلم‌های هیچ جا در آفریقا (۲۰۰۲) و زندگی دیگران (۲۰۰۶) دو بار اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرده است. در ۱۹۷۹ نیز طبل حلبی به کارگردانی فولکر شلوندورف جایزه اسکار را برای آلمان غربی به همراه آورد.

پیش از این سوئد، بوسنی و هرزگوین، سوئیس، نپال، آذربایجان، جمهوری دومینیکن و عراق نیز نمایندگان خود در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان را به آکادمی معرفی کردند.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی دوم اکتبر ۲۰۱۷ (۱۰ مهر) است. رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا ۹ فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ (۳ بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس ۲۰۱۸ (بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج