جاباما
۵۸۸۲۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تعارض منافع و هنر وزير صنعت و تجارت

كارشناسان، صاحبان و مديران صنعت و بازرگاني در بخش خصوصي و علاقه‌مندان به پيشرفت ايران از اين وزير باسابقه انتظار دارند بيشترين نيروي كارشناسي را براي مديريت كارآمد در موضوع پيچيده «تعارض منافع» به كارگيرد.

محمدصادق جنان‌صفت در روزنامه اعتماد نوشت: كارشناسان، صاحبان و مديران صنعت و بازرگاني در بخش خصوصي و علاقه‌مندان به پيشرفت ايران از اين وزير باسابقه انتظار دارند بيشترين نيروي كارشناسي را براي مديريت كارآمد در موضوع پيچيده «تعارض منافع» به كارگيرد.
به نظر مي‌رسد اگر آقاي شريعتمداري بتواند در اين دوره ازفعاليت خود اين داستان «تعارض منافع» ميان صاحبان كسب و كارهاي متفاوت را گونه‌اي سامان دهد كه هرگروه احساس كند بازنده نيست و هرتصميمي كه در حوزه صنعت و تجارت اتخاذ مي‌شود برپايه منافع ملي، منافع صنفي و گروهي و منافع فردي بوده است بزرگ‌ترين و مدرن‌ترين كار ملي را انجام داده است.
تعارض ميان واردكنندگان كه تمايل به ارز ارزان و تعرفه واردات پايين دارند با توليدكنندگان كه خواستار نرخ ارز بالا و واقعي و تعرفه بالا هستند همواره بوده و خواهد بود اما مديريت كارآمد اين تعارض هنربزرگي است كه اگر رخ دهد سنگ بزرگي از سر راه برداشته مي‌شود. تعارض منافع ميان ده‌ها دستگاه و سازمان و بنگاه دولتي با بخش خصوصي نيز از بزرگ‌ترين تنگناهايي است كه الان به مثابه عامل بازدارنده عمل مي‌كند.
باتوجه به اينكه برخي از اين سازمان‌ها ديگر فلسفه هستي و زاد و رشدشان را از دست داده و با توجه به كارنامه آقاي شريعتمداري در برچيدن سازمان‌هايي همانندسازمان‌هاي موجود مي‌توان به مديريت كارآمد در كاهش تعارض منافع كمك كرد.
الان دوسازمان صنعتي بزرگ داريم كه يكي يادگار دهه ١٣٤٠ و يكي يادگار دولت اصلاحات است كه با توجه به خصوصي‌سازي‌هاي گسترده و برنامه سند چشم‌انداز و تاكيد بر چالاك‌سازي دولت مي‌توان آنها را منحل كرد. ايدرو و ايميدرو جزبزرگ كردن بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت فايده‌اي ندارند.
سازمان بزرگ و مداخله‌گر حمايت توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان نيز همين حكم را دارد. تعارض منافع توليد با سازمان مالياتي، تعارض منافع ميان توليد و تجارت با بازار پول و بانك‌ها و تعارض منافع ميان بخش خصوصي و سازمان تامين اجتماعي از امور بازدارنده ديگر است كه برطرف كردن يا تخفيف آنها براي هموارشدن راه هنر و مديرت نيرومند مي‌خواهد. نشان دادن هنر در اين راه مهم‌ترين كار وزير صنعت، معدن و تجارت در سال‌هاي پيش رو است كه البته از دست نيروهاي جوان و با انگيزه برمي‌آيد و كار مديران بازنشسته نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج