۵۸۸۳۵۶
۶ نظر
۲۱۸۱۶
۶ نظر
۲۱۸۱۶
پ

قبل از تاتو خط چشم بخوانید

تاتو خط چشم، خط نازکی است که در بالای مژه ها کشیده می شود و با توجه به سلیقه افراد در مدل های مختلف قابل اجراست که باعث زیبایی دائمی چشم می شود.

وبسایت نبض ما: تاتو خط چشم خط نازکی است که در بالای مژه ها کشیده می شود و با توجه به سلیقه افراد در مدل های مختلف قابل اجراست که باعث زیبایی دائمی چشم می شود.

این روزها بسیاری از خانم ها برای اینکه خودشان را از آرایش چشم راحت کنند، تصمیم می گیرند که تاتو خط چشم را انجام دهند ، در حالی که این کار عوارض زیادی در پی خواهد داشت.
قبل از تاتو خط چشم بخوانید

از تاتوی چشم می توان برای رفع نقص هایی چون افتادگی چشم، افتادگی پلک، آسیب و جراحت و … استفاده کرد اما مشکل این است که بیش از ۹۰ درصد تاتوها در آرایشگاه ها و بدون تمهیدات بهداشتی و نظارت پزشک انجام می شود و عوارض وحشتناکی را در پی دارد.

به همین دلیل توصیه می شود افراد در هیچ شرایطی به فکر تاتو به ویژه تاتوی چشم و ابرو نباشند و این موضوع چند دلیل عمده دارد. یکی از مهم ترین دلایل این است که شاید امروز خط چشم مد باشد و چند وقت دیگر مدل خط چشم شما قدیمی شود. حتی ممکن است دوست داشته باشید یک روز آرایش نکنید اما داشتن خط چشم دایمی باعث یکنواختی چهره شما می شود. در این شرایط باید کلی هزینه کنید تا تاتوی شما پاک شود (البته اگر به صورت کامل پاک شود).

* تاتو خط چشم حتی در استانداردترین شرایط هم توصیه نمی‌شود

مجتبی امیری متخصص پوست و مو در رابطه با عوارض تاتوی خط چشم به تسنیم می‌گوید: تاتوی خط چشم حتی اگر نزد یک فرد باتجربه و با مواد استریل صورت بگیرد بازهم خطرات خاص خود را دارد و می‌تواند عوارضی را ایجاد کند.

وی می‌افزاید: رنگی که برای تاتو استفاده می‌شود یک ماده شیمیایی است بنابراین نمی‌توان اطمینان کرد که این ماده شیمیایی هنگامی که به عنوان خط چشم در پلک‌ها استفاده می‌شود، خطری را به همراه نداشته باشد، این رنگ شیمیایی حاوی مواد سمی همچون روی و مس است، این موارد سطحی ترین مشکلات تاتو است در بسیاری از موارد اگر سوزن‌های استفاده شده استریل نباشد تاتو ممکن است منجر به هپاتیت و ابتلا به ایدز شود.

این روزها تاتو در شرایط غیراستاندارد و استفاده از سوزن‌های غیراستریل و غیر بهداشتی به عنوان یکی از راه‌های انتقال ایدز، کزاز و هپاتیت شناخته شده است، در چنین شرایطی پرهیز از انجام کارهای غیرضروری برای زیباتر شدن مانند تاتو می‌تواند از ابتلای افراد به بیماری‌های خاص و خطرناک جلوگیری کند. اما متاسفانه کمتر فردی به این موضوع توجه می‌کند و به خیال اینکه این موارد صرفا یک هشدار یا بزرگنمایی است جسم خود را به دست هر فردی می‌سپارند تا سلامتی شان را به تاراج ببرد.

دردی که زن جوان برای زیباتر شدن چشمانش تحمل می‌کند

در عین حال انجام همه تاتوهای آرایشی چشم توسط افراد غیرچشم پزشک انجام می شود و همین موضوع می تواند آسیب های چشمی خطرناکی را برای فرد رقم بزند. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر مطالبی را در این زمینه در ادامه آورده ایم.

انواع تاتو خط چشم

کسانی که تاتو خط چشم انجام می دهند، در مورد انتخاب تاتو برای چشم چنین پیشنهاد می دهند:

۱- اگر چشمان درشتی دارید

تاتو خط چشم پهن کاملا برای شما برازنده است و چشمان شما جذابتر می کند البته اگه می خواهید چشمانتان کوچکتر و گردتر نمایش داده شود بهتر است از تاتو خط مژه که در داخل چشم کشیده می شود استفاده کنید(بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

۲- اگر چشمان گود رفته دارید

یک تاتو خط چشم باریک و ظریف می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (تاتو خط مژه چشمان شما را کوچکتر نشان می دهد بنابراین گزینه مناسبی برای شما نیست)

۳- اگر چشمانی از حدقه بیرون زده دارید

یک تاتو خط چشم پهن در بالای پلک ها می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

۴- اگر چشمان ریزی دارید

برای درشت جلوه کردن چشم‌ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن؛ چون به‌طور کلی وقتی تاتو خط چشم پایین را انجام می دهید چشم‌ها درشت‌تر جلوه می‌کنند.

۵- اگر چشمان با فاصله دارید

بهتر است از خط‌چشم‌های گوشه‌دار استفاده کنید، یعنی خط‌چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید این کار باعث می‌‌شود فاصله میان چشم‌های شما کمتر خودش را نشان دهد چون تاتو خط‌ چشم این فاصله را می‌پوشاند.

۶- اگر چشمانی نزدیک به هم دارید

شما نباید تاتو خط‌ چشم‌ تان را از ابتدا بکشید بهتر است از خط‌چشم نیمه استفاده کنید یعنی از نصف پایانی یا یک سوم انتهایی آن خط چشم بکشید تا فاصله بین چشم‌ها بیشتر جلوه کند.

۷- اگر چشمان گردی دارید

شما باید نیمه ابتدایی چشم را خطی بسیار باریک بکشید و بعد به مرور تا انتها آن را پهن کنید در ضمن بهتر است گوشه خارجی چشم را بکشید تا چشم کشیده‌تر به‌ نظر برسد و گردی آن را بپوشاند.

مراقبت بعد از تاتو خط چشم

۱- تا سه روز بعد از انجام تاتو از شستن چشم ها خودداری کنید.

۲- به مدت ۲۴ ساعت کمپرس یخ بر روی پلک ها بگذارید.برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و بعد روی پلک ها قرار دهید سعی کنید یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید که باعث سردرد شود.

۳- از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید ( روزی ۳ بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید)

۴- از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید )

۵- از خاراندن و کندن های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.

۶- به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

تزریق واکسن هپاتیت B نیز پیش از تاتو کردن احتمال ابتلای شما را به این بیماری می کاهد. پس از تاتو هم باید با استفاده از کرم های آنتی بیوتیک پوست را ضدعفونی کنید یا با پانسمان مدتی آن را پوشیده نگه دارید و تا زمان بهبود نسبی زخم ها زیر تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

البته فکر تاتوی خطرناک خط چشم را برای همیشه از ذهن تان دور کنید که بسیار خطرناک و پرعوارض است.

قیمت تاتو خط چشم

هر چند که بارها پزشکان توصیه کرده اند که انجام اینگونه خدمات در آرایشگاه و توسط فرد غیر کارشناس می تواند صدمات جبران ناپذیری را به فرد وارد کند اما باز هم به دلیل ارزان‌تر بودن انجام این خدمات در سالن‌های زیبایی مشتری های پر و پا قرص بسیاری دارد. قیمت انجام تاتو خط چشم در سالن‌های زیبایی تهران بر حسب موقعیت سالن متغیر است و بنا بر نوع تتوی انتخابی و روش آن می تواند متفاوت باشد.

ورم چشم بعد از تاتو

بسیاری از خانم‌ها برای این‌که خودشان را از آرایش چشم راحت کنند، تصمیم می‌گیرند خط چشم را روی چشم‌های‌شان تاتو کنند، غافل از این‌که این تصمیم در کنار زیبایی ظاهری که ممکن است در چهره آن‌ها ایجاد کند یکی از خطرناک‌ترین و در عین حال پردردسرترین شیوه‌های تاتو است.

مشکل اصلی هم از آن‌جا ناشی می‌شود که آرایشگری که این کار را انجام می‌دهد، از ساختمان چشم و بافت‌های حساس آن هیچ‌گونه آگاهی ندارد و همین بی‌اطلاعی باعث می‌شود هنگام وارد کردن سوزن به پشت پلک، همیشه احتمال آسیب به بافت‌های چشمی وجود داشته باشد.

چنانچه سوزن خیلی عمقی در بافت پلک وارد شود، احتمال پارگی پلک و آسیب دیدن بافت‌های کره چشم را به‌دنبال خواهد داشت. این همه ماجرا نیست چون در بهترین شرایط حتی وارد‌شدن رنگ تاتو به داخل چشم هم می‌تواند حساسیت‌های چشمی را در پی داشته باشد.

به طور کلی آلرژی بعد از تاتو با تورم متوسط تا شدید پلک ها، قرمزی و خارش چشم بروز می کند و بدون مداخلات پزشکی نیز درمان نمی شود. متاسفانه گاهی نیز انجام تاتوهای چشمی بر بینایی افراد تاثیر می گذارد به طوری که حتی موارد منجر به نابینایی ناشی از تاتوی خط چشم هم در کشورمان گزارش شده است.

بنابراین بهترین حالت این است که از تاتو خط چشم روی پلک‌ها منصرف شوید چون مشکلات احتمالی تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه با زیبایی ظاهری نیست.

مدل جدید و عجیب تاتو کردن سفیدی چشم در کشور استرالیا طرفداران زیادی دارد. به گزارش فراناز تب خالکوبی و تاتو مدتهاست در بین مد پرستها رواج پیدا کرده است. به گزارش فراناز عکس های عجیبی از تاتو کردن و خالکوبی سفیدی چشم مشاهده خواهید کرد که در استرالیا طرفداران زیادی پیدا کرده است

در آمار ارائه شده, بیشتر این افراد جوانان استرالیایی هستند که با توجه به هشدار های پزشکان, همچنان اقدام به خالکوبی کردن سفیدی چشم شان می کنند.پزشکان بارها هشدار داده اند که چنین اقدامی می تواند باعث نابینایی و ابتلای فرد به سرطان شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستایش

      چ بد

    • p

      سلام من یه هفته ای میشه که خط چشم کشیدم .ا میشه بعد دو سه ماه با لیزر پاک کرد

    • بدون نام

      خب حالا چرا کشیدی ، چرا میخوای پاک کنی

    • لیلا

      خط چشم به نظرتون ضررداره

    • صبا

      تاتو چشم اگر توسط شخص ماهری صورت بگیره هیچ صدمه و اسیبی در پی نخواهد داشت

    • صبا

      تاتو چشم اگر توسط شخص ماهری صورت بگیره هیچ صدمه و اسیبی در پی نخواهد داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج