۵۸۸۳۹۲
۱۱ نظر
۵۰۵۸
۱۱ نظر
۵۰۵۸
پ

ادامه‌ی حمله به جعفر پناهی و باران کوثری

بعد از حواشی جشن منتقدان سینمای ایران، برخی دیگر از چهره‌های سینمایی هم در فضای مجازی، به فیلم ماجرای نیمروز و محمدحسین مهدویان حمله کردند.

روزنامه صبح نو: بلافاصله پس از جشن منتقدان و رفتار جعفرپناهی (که بیش از فعالیت هنری، حواشی سیاسی دارد) آقای علی احمدزاده، کارگردان فیلم «مادر قلب اتمی» وارد ماجرا شد. احمدزاده استعداد خاصی در ساخت فیلم‌های توقیفی دارد. مادرقلب اتمی، پس از اکران و به‌رغم حضور بازیگران مشهوری چون محمدرضاگلزار، به سختی از فروش یک میلیاردتومانی فراتر رفت و نظر منتقدان را هم جلب نکرد. بسیاری از کارشناسان دلیل همان فروش اندک را هم حواشی توقیف این فیلم می‌دانند.

بازیگرموج‌سوار

باران کوثری تا چند سال پیش و به‌دلیل برخی نقش‌آفرینی‌هایش به‌عنوان یکی بازیگران برتر زن سینمای ایران شناخته می‌شد؛ اما در سال‌های اخیر و پس از افتادن به تکرار، ترجیح داده که بیشتر از سینما، با حواشی خودش را در رسانه‌ها زنده نگه دارد. همین چند ماه پیش و در کارزار انتخاباتی بود که کوثری خودش را در هشت سال دولت احمدی‌نژاد، ممنوع‌الفعالیت عنوان کرد و گفت بایکوت بوده است؛ حال جالب است بدانید که در همان دوره که این بازیگر مدعی بایکوت شدن است، لاقل چهار جایزه از جشنواره دولتی فجر دریافت کرده است!

آب خنک بنوشید

باران کوثری، همان‌طور که گفته شد، گویا اشتیاق زیادی برای دیده شدن دارد و در این راه از تحریف تاریخ و ممنوع‌التصویر کردن خودش ابایی ندارد! او حتی در این راه با قیاس عجیب و نادرست دهه۶۰ و حوادث پس از انتخابات سال۸۸، به نوعی صدها نفر از اعضای سازمان منافقین را که به قیام مسلحانه علیه مردم اقدام کرده بودند، با هزاران نفر از شهروندان جمهوری اسلامی ایران که صرفاً نسبت به نتایج انتخابات و حواشی آن اعتراض و نقد داشتند در یک طرف قرار داده است! خانم بازیگر اگر می‌خواهید از اعضای سازمان منافقین حمایت کنید، لاقل از مردم هزینه نکنید.

پناهی از اروپا نشان آزادی دریافت می‌کند و به مهدویان اتهام وابستگی می‌زند. احمدزاده را که بگذریم، بهتر است قبل از فیلمسازی کمی ادب بیاموزد. باران کوثری که کلاً به همه چیز معترض است و دوست دارد دیگران به او توجه کنند. محمد شیروانی هم که خودش را فیلمساز مستقل می‌داند ولی توقع دارد به امثال مهدویان پول ندهند و به او بدهند! خب مگر می‌شود هم ادعای مستقل بودن داشت و هم طلب رانت و امکانات دولتی؟! او گفته که مهدویان دستش در جیب مردم است و فیلم می‌سازد، خب شما دستتان در جیب کیست که فیلم می‌سازید؟ شیروانی گفته، جشنواره‌ها، رسانه‌ها و منتقدان در خدمت ماجرای نیمروز بوده‌اند؛ همه که مزدور و غلام حلقه به گوش شدند، پس فقط شما آزاده‌اید؟ مهدویان بسیجی سابق است؟ بوده یا نبوده، مگر بسیجی بودن انگ است که آن را متلک می‌کنید؟ از جیره‌خوار بودن که بهتر است!

ماجرای نیمروز در تمام جشنواره‌های دولتی و مستقل، بیشترین جوایز را کسب کرده، یعنی همه اشتباه می‌کنند غیر از این چند نفر؟ کوثری، اگر در انتخابات از آقای روحانی حمایت کرده، مهدویان برای او فیلم انتخاباتی ساخته است، پس نباید این موضوعات را خلط کرد. او عضو انصار حزب‌الله نیست. مهدویان فیلم ساخته و فیلمش هم موفق بوده است. ای کاش پیشکسوتان انقلاب درک کنند که هدف برخی از جریانات، بالا بردن هزینه برای ساخت آثار انقلابی است؛ آن‌قدر هجمه می‌کنند که اگر امثال مهدویانی پیدا شدند که دغدغه داشته باشند، از خیر ساخت فیلم بگذرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای مهدویان عزیز امیدوارم در این راه سخت موفق باشید
      به کوری چشم حسود

    • بدون نام

      من تقريبا تمام فيلم هاي سينمايي ايران كه روي پرده بوده رو ديدم انصافا ماجراي نيمروزي يكي از بهتريناش هست حالا نميدونم چرا انقدر قضيه رو سياسي ميكنن يه فيلم ساز اومده حرفشو زده انقدر حرف و حديث نداره كه. همين طور كه فيلم مادر قلب اتمي حرفاشو زده اين قشر سينمايي فقط اداي روشن فكري ميگيرن

    • بدون نام

      عزیز جان کوثری با این کارها می خواد براش اونور آب براحتی فرش قرمز پهن کنند . همین اینکه دیگه اینقدر پیچیدگی نداره.

    • بدون نام

      یه کارگردان هم که داره خوب و قوی کار میکنه این جوری چوب لای چرخش میذارن

    • بدون نام

      ماجرای نیمروز فیلم خوبی بود. اما متأسفانه یک سری خطوط قرمز باعث شدن فیلم یه وری بشه. یعنی به جز یکی دو شخصیت که یکی جاسوس بود و دیگری بهش پرداخته نشد، خیلی مظلوم نشون میداد شخصیت‌های اصلی رو.
      انتهای فیلم اما ضعیف بود. انگار کال آو دیوتی هست، همه شخصیتا رو ریخته بود وسط تیراندازی می‌کردن.

    • بدون نام

      واقعیت اینه که برترین های تو هم سانسور چی هستی وگرنه کیه که ندونه منظور کوثری چی بوده برات متاسفم و برای کیهان. البته بیشتر برای تو برترین ها که ادعای روشنفکری داری وگرنه که کیهان تکلیفش معلومه

    • بدون نام

      خدایا دیده ای بینا وسعه صدر به همه ما عنایت کن چون خیلی تو ورطه گمراهی از خیلی چیزای مهم تر افتادیم

    • ایمان

      منم متاسفم واسه برترین ها که سالهاست میخونمش، شما که ادعای روشنفکری داری دیگه چرا؟ ماجرای نیمروز شاید یه فیلم خوش ساخت باشه از لحاظ سینمایی، ولی کاملاً یک طرفه و سفارشی ساخته شده

    • بدون نام

      کوثری عددی نیست که بخواهد در مورد چیزی اظهار نظر کند بهتر است همچنان ندید گرفته شود پناهی هم از اینکه جوانی به اسم مهدویان موفق است وخودش جز حاشیه چیزی بارش نیست درحال دق کردن است.

    • شهاب

      اینا سعی می کنن هزینه ساخت فیلم برای کسانی که فکر انقلابی دارن رو بالا ببرن تا این موجی که راه افتاده و اخیرا فیلم های خوب انقلابی ساخته میشه رو بخوابونن. قرار نیست هر کسی تفکرش با تفکر سیاسی ما مخالف بود لهش کنیم (این رو به دو طرف هم میگم). البته فیلم هایی که واقعا مبتذل هستن رو باید جلوشو گرفت و البته نه از طرف ارشاد که ما ملت باید تشخیص بدیم کدوم کار فاخر و ارزشمنده کدوم مبتذل و حمایت هامون رو هدف دار کنیم. حالا اگه چپی هستی از چپ اگه راستی هستی از راست و اگه منتقد احزاب هستی هم باید فیلم های مورد علاقه خودتو حمایت کنی.

    • شهرام

      کثرى پناهى هردوعقب افتاده هستند و حق اطهار نظر ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج