جاباما
۵۸۸۴۱۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یادداشت عارف به مناسبت هفته دولت

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در سایت شخصی خود به مناسبت هفته دولت ضمن مرور دستاوردهای دولت های مختلف بعد از انقلاب و با بیان اینکه در مقطعی روند پیشرفت و توسعه کشور با چالش‌های جدی رو به رو شد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در سایت شخصی خود به مناسبت هفته دولت ضمن مرور دستاوردهای دولت های مختلف بعد از انقلاب و با بیان اینکه در مقطعی روند پیشرفت و توسعه کشور با چالش‌های جدی رو به رو شد و بعضاً عقب گردهایی صورت گرفت که هزینه‌هایی هم بر کشور تحمیل کرد،یکی از این هزینه ها را رو در رو قرار گرفتن یاران انقلاب به واسطه رواج تهمت و دروغ علیه چهره‌های برجسته و مؤمن نظام دانست و تاکید کرد: انتظار است در دولت دوازدهم به صورت جدی به مساله حقوق شهروندی پرداخته شود.

متن یادداشت محمدرضا عارف به شرح زیر است:
هفته دولت که مزین به نام شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر است فرصتی است برای بازخوانی دستاوردهای دولت‌های مختلف بعد از انقلاب اسلامی. بی‌شک ۱۱ دولتی که بعد از پیروزی انقلاب زمامدار امور اجرایی کشور بودند هر یک نقاط ضعف و قوتی داشتند البته در مقطعی روند پیشرفت و توسعه کشور با چالش‌های جدی رو به رو شد و بعضاً عقب گردهایی صورت گرفت که هزینه‌هایی هم بر کشور تحمیل کرد. شاید یکی از هزینه‌های سنگین رو در رو قرار گرفتن یاران انقلاب به واسطه رواج تهمت و دروغ علیه چهره‌های برجسته و مؤمن نظام بود. دولت یازدهم که چند صباحی از پایان دوره ۴ ساله‌اش می‌گذرد در شرایطی روی کار آمده بود که عملاً ادامه روند پیش از خرداد ۹۲ امکان‌پذیر نبود و باید کشور به مسیر اصلی خود بازمی‌گشت به همین منظور علیرغم غلبه نگاه یاس و ناامیدی در بدنه جریان اصلاح‌طلب اما با میدانداری جوانان، زنان و مردان زمینه روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فراهم شد. بی‌شک دولت آقای روحانی در دور اول دستاوردهای ارزشمندی در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی به همراه داشت اگرچه به دلیل مشکلات به ارث رسیده به دولت یازدهم انتظار تحول عظیم اقتصادی با توجه به مساله برجام تا حدودی محقق نشد اما اهتمام دولت دوازدهم به مسائل اقتصادی نشان از این دارد که در دور جدید باید شاهد جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته و تحول اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی و اسناد بالا دستی باشیم. در این بین باید از هرگونه موازی‌کاری و ایجاد مراکز متعدد تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد به شدت پرهیز کرد. استفاده از نظرات کارشناسان علم اقتصاد به خصوص افرادی که در گذشته دارای مسئولیت بودند می‌تواند به دولت در پیشبرد اهداف خود مؤثر باشد. از سوی دیگر، در ماه‌های پایانی دولت یازدهم از منشور حقوق شهروندی رونمایی شد.
انتظار است در دولت دوازدهم به صورت جدی به مساله حقوق شهروندی پرداخته شود به ویژه آنکه با حضور سرکار خانم مولاوردی در سمت دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و نیز حضور آقای آوایی در رأس وزارت دادگستری انتظار اهتمام ویژه به موضوع حقوق شهروندی از دولت می‌رود. متاسفانه بعد از گذشت ۳۹ سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز در زمینه حقوق شهروندی با مسائل مختلفی روبه‌رو هستیم که می‌طلبد توجه به این مهم به باور مسئولان تبدیل شود.
اگر مسئولان یک گام به سوی مردم بردارند، مردم ۱۰ گام به سوی آنها بر خواهند داشت. امید آنکه با تاسی به آرمان‌های والای شهدای گرانقدرمان به ویژه شهدای دولت و امام شهدا در راه خدمتگزاری به مردم عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نورزیم و مانع‌تراشی‌ها ما را از رسیدن به آرمان‌هایمان دلسرد نکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج