۵۸۸۵۸۶
۷۳۷۷
۷۳۷۷
پ

خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

در نگاه اول احتمالا تصور شما از دریاچه، مکانیست که انسان عمیقاً احساس آرامش میکند. این تصویر عموم است و به نظر درست میاید. اما آیا همه دریاچه ها چنین ویژگی دارند؟

وبسایت سخت افزار: در نگاه اول احتمالا تصور شما از دریاچه، مکانیست که انسان عمیقاً احساس آرامش میکند. این تصویر عموم است و به نظر درست میاید. اما آیا همه دریاچه ها چنین ویژگی دارند؟ در این مطلب شما را با ۱۰ دریاچه زیبا و خطرناکی آشنا میکنیم که هیچکس در آن جرأت شنا کردن ندارد.

10. اژدهایی در دریاچه Brosno، روسیه
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

مردم محلی اغلب مارمولک قدیمی این دریاچه را مشاهده می کنند. دانشمندان تلاش کرده اند تا به آنها در پیدا کردن این موجود کمک کنند، اما بیهوده بود. پس واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ فرایند تجزیه در عمق دریاچه، باعث ایجاد حباب های دی اکسید کربن می شود. این حباب ها به آسانی می توانند یک قایق کوچک را سرنگون کنند. ترس باعث می شود که مردم تصور کنند هیولایی در این دریاچه زندگی میکند.

9. دریاچه Hillier، استرالیا
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

باورکردنی نیست؟ رنگ صورتی، جنگلهای اوکالیپتوس و خبری از هیولای ترسناک نیست. به دلیل وجود نوعی باکتری خاص در آب این دریاچه، نباید در آن شنا کرد.

8. دریاچه اسیدی Kawah Ijen، اندونزی
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

با اسیدی ترین دریاچه جهان آشنا شوید. آب فیروزه ای رنگ این دریاچه ۲۰۰ سانتیگراد در پایین حرارت دارد. گاز متان مرگباری در آن وجود دارد که در هنگام شب با رنگ آبی مرموزی میدرخشد. با وجود همه اینها، مردم محلی حتی بدون پوشیدن ماسک محافظ، در امتداد ساحل گوگرد جمع آوری میکنند.

7. دریاچه ناگهانی Gafsa، تونس
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

عجیب ترین چیز در مورد این دریاچه، ظهور ناگهانی آن در وسط یک بیابان خشک است. دانشمندان معتقدند این آب براثر فعالیت های ضربه ای ظاهر شده است، اما هنوز مشخص نیست که چگونه این اتفاق به طور ناگهانی رخ داده است. بدلیل جلبک های سمی در این دریاچه و معادن فسقات در نزدیکی آن، آب آن آلوده به رادیواکتیو است و شنا در آن خطر دارد.

6. دریاچه جوشان، دومینیکا
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

این دریاچه به معنای واقعی جوشان است. دمای آن ۹۲ درجه سانتیگراد است. شنا در این دریاچه ممنوع است، مگر آنکه بخواهید زنده آب پز شوید. علم به راحتی توضیح میده که بدلیل آنکه در دهانه آتشفشان واقع شده است، این دریاچه همیشه گرم است.

5. دریاچه مرگبار Nyos، کلمبیا
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

این دریاچه ۱۷۴۶ را نفر را کشته است. در ۲۱ آگوست ۱۹۵۸ یک ابر از گازهای کشنده در اطراف این دریاچه ظاهر شد و تمام موجودات زنده را کشت. با کشف دانشمندان مشخص شد این امر به دلیل آتشفشانی است که در زیر دریاچه واقع شده است. دی اکسید کربن به سطح آب رسیده و در همه جا به صورت ابر گسترش یافته است.

4. دریاچه میشیگان، آمریکا
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

در نگاه اول این دریاچه واقعا جذاب به نظر میاید. رنگ دلپذیر آب بدون هیچ هیولا و موجود ترسناک دیگری. اما سورپرایزی در کار است و یک تله در عمق آن وجود دارد. در این دریاچه جریان های خودبخودی بسیار قوی وجود دارد که مردم از ساحل دور میکند. در پاییز امواج بزرگ مانند آقیانوس ها، بر روی سطح آن ظاهر می شوند.

3. دریاچه اسکلت ها، هیمالیا
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

بقایای ۲۰۰ نفر که در مرگ مشکوکی در عمق این دریاچه بیش از ۱۱ قرن قرار گرفته بودند، توسط ارتش انگلستان در سال ۱۹۴۲ پیدا شد. چه اتفاقی برای این ۲۰۰ نفر افتاده بود؟ پاسخ ساده بود؛ تگرگ های مرگباری به قطر ۷ سانتیمتر. شنا در این دریاچه ممنوع است، بدلیل اینکه هیچکس نمیداند چه رازهای مرگبار دیگری ممکن است در درون آن باشد.

2. دریاچه انفجاری Kivu، بین جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

این دریاچه یکی از خطرناک ترین دریاچه های جهان است. هر نوع فعالیت آتشفشانی و حتی ملایم ترین زمین لرزه ها، باعث انفجار در دریاچه می شود و باعث مرگ ۲ میلیون نفری که در این منطقه زندگی میکنند، می شود. این به خاطر لایه های عظیم دی اکسید کربن و مقدار زیادی متان در آب است.

1. دریاچه Natron، تانزانیا
خطرناکترین و کشنده‌ترین دریاچه‌های جهان

دریاچه ناترون احتمالا یکی از ترسناکترین دریاچه های جهان است. به عنوان نمونه به رنگ قرمز روشن آب آن نگاه کنید. اما این همه ماجرا نیست. این دریاچه یک روش عجیب برای مراقبت از موجوداتی دارد که در داخل آب آن میمیرند. آنها را تبدیل به مجسمه میکند و سپس به ساحل میفرستد. هیدروژن و آب قلیایی، نمک و سنگ آهک ایجاد میکنند که منجر به حفظ موجودات و جلوگیری از تجزیه آنها می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج