۵۸۸۵۹۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سه چالش بحرانی تهران و راه‌حل‌های آن

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، سه چالش بحرانی تهران و سه اولویت مهمی را که مدیریت شهری جدید برای ایمنی تهران باید مورد توجه قرار دهد اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، سه چالش بحرانی تهران و سه اولویت مهمی را که مدیریت شهری جدید برای ایمنی تهران باید مورد توجه قرار دهد اعلام کرد.

محمدفرید لطیفی درباره مهمترین چالش‌های پیش روی تهران در حوزه ایمنی و مدیریت بحران و اولویت‌هایی که باید از سوی مدیریت شهری جدید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در حوزه ایمنی باید به تهدیداتی که همواره پیش روی تهران قرار دارد، توجه کنیم. مهمترین عامل - همان طور که بارها گفته شده- زلزله است. سیل در رتبه بعدی و نشست زمین به‌ویژه در ارتفاعات تهران عامل مهم دیگری است که باید پیشگیری و مقابله با آن در دستور کار مدیریت شهری جدید قرار بگیرد.

وی با اشاره به پدیده زلزله در تهران اظهارکرد: مدیریت شهری در این مورد باید نوسازی ساختمان‌ها را با توجه ویژه به بافت‌های فرسوده در دستور کار خود قرار بدهد.

لطیفی افزود: ما سال‌ها قبل به دولت گفتیم که به جای ساخت مسکن مهر به نوسازی بافت‌های فرسوده بپردازد اما توجهی نکرد. امیدوارم شهرداری و شورای شهر جدید تهران به موضوع بافت فرسوده توجه کند و به دنبال نوسازی وایمن‌سازی ساختمان‌های شهر باشد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پدیده سیل به عنوان دومین مخاطره تهران،گفت: ایمن‌سازی شهر از خطر سیل موضوع بسیار مهمی است. شورای شهر باید بر ساخت و سازها بر مسیل‌ها دقت و نظارت داشته باشد. شهرداری نیز مجوز چنین ساخت و سازهایی را صادر نکند و اگر ساخت و سازی نیز در این مسیل‌ها انجام شده حتما آن را اصلاح کند.

لطیفی با تأکید بر اینکه نشست زمین به ویژه در ارتفاعات تهران موضوع بسیار مهمی است،اظهارکرد:‌ بخشی از نشست زمین در پی عملیات‌های عمرانی مانند ساخت مترو و... رخ داده است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود اما بخش دیگری از نشست زمین به علت قنات‌ها و حفر چاه‌های غیرمجاز است که باید در این خصوص شهرداری و شورای شهر تهران راهکارهای خاص خود را اعمال کنند.

وی با با بیان این‌که زلزله،سیل و نشست زمین از جمله مهمترین مخاطرات تهران است که جمعیت این شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: پدیده‌های جمعیتی می‌تواند سبب جان باختن تعداد زیادی از شهروندان شود از این رو باید مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج