۵۸۸۶۵۴
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

شهردار کرج، مورد تایید شورای هماهنگی اصلاحات

سرانجام، پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، اصغر نصیری با رأی اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار کرج انتخاب شد. طی روز‌های گذشته ابهامات بسیاری علیه شهردار منتخب کرج در رسانه‌های مختلف مطرح شده که یکی از آنها، اصولگرا بودن نصیری است. در این راستا، محمد نیبونی، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، با «آرمان» گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

روزنامه آرمان:سرانجام، پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، اصغر نصیری با رأی اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار کرج انتخاب شد. طی روز‌های گذشته ابهامات بسیاری علیه شهردار منتخب کرج در رسانه‌های مختلف مطرح شده که یکی از آنها، اصولگرا بودن نصیری است. در این راستا، محمد نیبونی، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، با «آرمان» گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

چه کارگروه‌هایی در انتخاب شهردار نقش داشتند؟

پس از اعلام نتاج رسمی انتخابات شورای شهر کرج، منتخبان شورا، نخستین جلسات خود را جهت انتخاب شهردار آغاز کردند. برای بررسی موضوعات گوناگون شهری در شورای شهر، سه کارگروه تشکیل شد. ماموریت کارگروه نخست، بررسی وضعیت فعلی شهر کرج و عملکرد شهردار سابق تعیین شد.
کارگروه دوم مسئولیت تعیین شاخص‌های انتخاب شهردار را برعهده گرفت و کارگروه سوم، نگارش برنامه شهری کرج را کلید زد. پس از این تقسیم کار، جهت هماهنگی میان شورای پنجم و جریان اصلاحات، جلساتی میان منتخبان شورای شهر و شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون شهر کرج برگزار شد.

برای انتخاب شهردار کرج چه شاخص‌هایی درنظر گرفته شد؟

با رأی منتخبان شورای شهر پنجم و در فرایندی مرحله‌به‌مرحله، 14شاخص اصلی به‌عنوان شاخص‌های انتخاب شهردار، به تصویب رسید و پس از آن اعضای شورای شهر و تشکل‌های اصلاح‌طلب، براساس شاخص‌های 14گانه 33نفر پیشنهادی خود برای تصدی شهرداری کرج را به شورا معرفی کردند.

چه تعداد برای بررسی بیشتر انتخاب شدند؟ و چه کسانی بودند؟

در مرحله دوم انتخاب شهردار، با رعایت ملاحظات شخصی منتخبان شورا و مطالبات جریان اصلاحات، اعضای شورای پنجم هفت نفر را برگزیدند. این هفت نفر توسط سخنگوی شورای منتخبان به مردم اعلام شد که به‌ترتیب تعداد آرا، عبارات بودند از آقایان نصیری، سلیمی، صادق، نوذرپور، نصرتی، مقدس‌زاده و میرباقری.
به هرکدام از این 7 نفر، یک ساعت مهلت داده شد که از پیشینه و تجارب خود در صحن علنی شورا دفاع کنند. به‌شکل موازی شورای هماهنگی اصلاحات استان البرز وارد عمل شد و از میان 7 نفر آقایان نصرتی و نوذر‌پور را حذف کرد و 5 نفر دیگر را به‌عنوان گزینه‌های مدنظر خود جهت احراز سمت شهرداری کرج، به شورای شهر توصیه کرد.

دلیل مخالفت با دو نامزد از هفت نفری که به مرحله دوم رسیده بودند، چه بود؟

دلیل مخالفت اعضای شورای شهر و نیروهای اصلاح‌طلب با این دو نفر، ناهمسو بودن با جریان اصلاحات و عدم ارتباط سوابق قبلی مدیریتی با شهرداری کرج عنوان شد.

آیا نامزدها فرصت کافی داشتند که برنامه‌های خود را تشریح کنند؟

از میان هفت نفر، پنج نفر برگزیده شدند که آن پنج نفر همان افراد مدنظر شورای هماهنگی بودند. پس از آن به هر کاندیدا فرصت داده شد که برنامه مقدماتی خود برای اداره شهرداری کرج را به شورای شهر تقدیم کند.
در این مرحله صلاحیت همه نامزدها در یک روز بررسی شد و همگی، یک‌ساعت از برنامه خود دفاع کردند، به مدت نیم‌ساعت منتخبان شورا، پرسش‌های خود را مطرح کردند و به مدت نیم‌ساعت کاندیداها به پرسش‌ها پاسخ دادند. به‌دنبال این جلسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب استان تشکیل جلسه داد و با توجه به ملاحظات احزاب از بین ۵نفر، سه نفر را به شورای منتخبان توصیه کرد که عبارت بودند از محسن صادق، مصطفی سلیمی و اصغر نصیری.

کدام نامزدها به دور نهایی رسیدند؟

س از بحث و بررسی‌های مفصل میان اعضای شورای منتخبان شهر و نیز ملاقات‌ها و مذاکرات اعضا با مسئولان استانی، مدیران مرتبط، استاندار استان و مشاوران ایشان، اخذ نقطه‌نظرات موافق و مخالف، مذاکرات همه اعضا شورا با هرکدام از پنج کاندیدا، سرانجام در مرحله چهارم انتخاب شهردار دو نفر از میان پنج نفر، یعنی آقایان سلیمی و نصیری به‌عنوان کاندیداهای نهایی شهرداری کرج برگزیده شدند.
نهایتا میان منتخبان جلسه‌ای با حضور ده تن از سیزده نفر برگزار شد که 8نفر به آقای نصیری رأی دادند. در هفته گذشته، پس از مراسم تحلیف شورای شهر کرج، نخستین جلسه رسمی شورای شهر کرج با حضور فرماندار کرج و همه اعضا برگزار شد و هیات‌رئیسه سال اول مشخص شدند.

با توجه به اینکه حکم شهردار باید توسط وزیر کشور تایید شود و این فرایندی طولانی است، چه تصمیمی گرفته شد؟

در جسه دوم در این باره بحث و گفت‌وگو شد و با توجه به طولانی بودن فرایند صدور مجوز شهرداری از سوی وزارت کشور، تا زمان صدور حکم شهردار کرج، قرار شد که جناب آقای ربیع سعادت به‌عنوان سرپرست شهرداری کرج، به مقامات استان معرفی شده و کارهای مهم و روزمره را انجام دهد که مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.

رسمیت‌بخشیدن به انتخاب شهردار کرج چگونه صورت گرفت؟

در جلسه رسمی سوم که باحضور اصحاب رسانه برگزارشد، من به‌عنوان رئیس شورای شهر گزارش کامل از مشروح ۲۶جلسه شورا را قرائت کردم و موضوع انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفت، اعضا نقطه‌نظر خود را اعلام کردند. در این جلسه تصمیم‌گیری شد که میان آقایان سلیمی و نصیری برای انتخاب شهردار کرج رأی‌گیری شود.
در این جلسه همه ۱۳ منتخب حضور داشتند؛ نصیری ۸ رأی و سلیمی ۵ رأی را کسب کردند. بنابراین رسما آقای نصیری به‌عنوان شهردار انتخاب و طی فرایندی رسمی به استاندار البرز معرفی شد که ان‌شاءا... در اسرع وقت پس از طی فرایند قانونی، حکم ایشان به‌عنوان شهردار صادر می‌شود.

مسائلی علیه شهردار منتخب کرج مطرح شد که یکی از جدی‌ترین ‌آنها، قرابت ایشان به جریان اصولگرا بود. ارزیابی شما چیست؟

همه رسانه‌های اصلاح‌طلب چنین موضعی نگرفتند. به هر روی هرکدام از این دو کاندیدا میان اعضای شورای شهر، فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، مدیران شهری و مردم طرفداران مخصوص به خود را داشتند. در جلسه شورای شهر تمام ملاحظات لحاظ شد و جمع‌بندی این بود که با توجه به امکان تعامل نصیری با نهادهای مختلف، ایشان گزینه مناسبی برای شهرداری کرج هستند.

چه شائبه‌هایی به‌وجود آمده که شهردار را به اصولگرایان منتسب می‌کنند؟

درباره این شائبه دو مساله قابل طرح است؛ نخست، چگونه فردی که در تمام رأی‌گیری‌های شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان به شورای شهر کرج معرفی می‌شود، می‌تواند در آخرین لحظات اصولگرا از آب دربیاید؟
نکته دوم اینکه ایشان مدرک و مستنداتی را در نخستین جلسه خود با منتخبان، دال بر اختلاف نظر عمیق با محمدباقر قالیباف پیرامون موضوعات مختلف، حضور در لیست‌های اصلاح‌طلبان، انصراف ایشان به‌نفع لیست اصلاح‌طلب و مواضع اصلاح‌طلبانه در گذشته به اعضای شورای شهر تحویل داد و گفت به هیچ‌عنوان به جریان اصولگرایی تعلق ندارند و نقطه‌نظرات روشنی در قبال اصلاحات دارند.
در مجموع می‌توانیم بگوییم ایشان به هیچ‌عنوان در جریان اصولگرایی نبودند و هیچ‌مستندی دال بر فعالیت ایشان علیه جریان اصلاحات وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      آفا رییس شورای شهر خرم آباد را چرا برکنار کردید! چون دستفروش بود؟

    • بدون نام

      کی از سوابق این شخص خبر داره؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج