۵۸۸۶۹۳
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

جانی های جامعه ایرانی زیاد شده است؟

همین چند وقت گذشته «جامعه ایران» را مرور کنیم؛ پیدا شدن جسد آتنا اصلانی، دخترک هفت ساله پارس آبادی که بعد از آزارجنسی توسط مردی با سابقه بزهکاری کشته شد.

دکتر محمد زنوزی‌راد در روزنامه آرمان نوشت: همین چند وقت گذشته «جامعه ایران» را مرور کنیم؛ پیدا شدن جسد آتنا اصلانی، دخترک هفت ساله پارس آبادی که بعد از آزارجنسی توسط مردی با سابقه بزهکاری کشته شد.
حادثه درایستگاه متروی شهر ری، در درگیری ایجاد شده میان اصغر نحوی‌پور با یک روحانی، نحوی‌پور که با سلاح سرد به روحانی حمله ور شده بود با شلیک از فاصله نزدیک یک مامور نیروی انتظامی کشته شد. نحوی‌پور هیچ سابقه مجرمانه‌ای نداشت.
روحانی، پیش از وقوع حادثه، درحال تذکر و امر به معروف به دختری برای رعایت حجاب بود و همین باعث وقوع نزاع شد. ماجرای کیمیا، دخترک هشت ساله‌ای که ناپدری‌اش بیش از هفتاد بار به او تجاوز کرده بود. پدری براي گرفتن ديه، كودكش را زير ماشين انداخت و کودک فوت کرد. پدربه خاطر تامين زندگي روزانه‌اش بچه‌اش را زير ماشين‌هاي گذري در خيابان‌ها مي‌انداخت تا به خاطر آن پول ديه بگيرد و با آن زندگي‌اش را بگذراند.
ماجرای یوسف، پسر بچه سه ساله‌ای که مفقود شد اما چند روز بعد پیدا شد. در این حادثه یک زن مظنون به آدم ربایی دستگیر شد و تحقیقات درباره انگیزه‌های او همچنان ادامه دارد. مرگ بر اثر مصرف مشروب تقلبی، پنج کشته و بیش از ۱۱۴ مسموم در اثر مصرف مشروب تقلبی در سیرجان به جا گذاشت.
قتل بنیتا، نوزاد هشت ماهه که چندروز پیش درپی سرقت خودروی پدرش مفقود شد و پس از چند روز جسد بیجانش را در همان خودروی سرقتی پیدا کردند. به نظر می‌رسد بنیتا در اثر گرما، گرسنگی و تشنگی ناشی از حبس در خودرو به قتل رسیده باشد. جامعه رو به ویرانی نشانه‌های ویرانی را آشکارا به نمایش می‌گذارد.
عصبی و کلافه‌ایم. مشکلات مالی، رو به رو شدن با انواع و اقسام تبعیض‌ها و نابرابری‌ها، شنیدن هرروزه و دائم اخبار اختلاس و دزدی‌های کلان مدیران ارشد و کسانی که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند و با ریا و تمسک به رفتار زاهدانه دیگران را فریب می‌دهند، از یکسو و از سوی دیگر شیوه زندگی اجبارا ریاکارانه خود ما، هرکدام از ما را مثل یک بمب عمل نکرده، آماده انفجار کرده است.
یک لحظه، فقط یک لحظه کافی است برای جنایتکار شدنمان! حتی یک بگو مگوی ساده می‌تواند به پایانی مرگبار منجر شود. دو خودرو با هم تصادف می‌کنند. خسارت صرفا مالی است. راننده‌ها پیاده می‌شوند و باهم گلاویز می‌شوند. یک ضربه چاقو. یکی مقتول، آن دیگری قاتل. این قصه بارها و بارها تکرار می‌شود.
قرار است دوربین‌هایی در خیابان‌ها نصب شوند که حتی می‌تواند برای مشاهده کشف حجاب سرنشینان در خودرو به کار آید، اما پلیس از پیداکردن ماشینی که شش روز تمام زیر گرمای آفتاب دریکی ازخیابان‌های پاکدشت به حال خود رها شده عاجز است. گفته می‌شود که داخل خودرو حریم خصوصی نیست اما ناگهان پارکی در سوئیس تبدیل به حریم خصوصی می‌شود.
نمی‌توان و نباید تمام هم و غم ما اثبات این موضوع باشد که اگر روسری سرنشین خودرو ازسرش افتاد جرم واقع شده یا نه. در هر حال باید با مجرم برخورد شود، اما چرا هنوز حتی یک‌نفر از اسیدپاشان اصفهانی شناسایی و دستگیر نشده‌اند. چه کسی پاسخگوی وضعیت امروز جامعه ماست؟ جامعه، جانی شده است و در این اپیدمی جنایت، آنان‌که مسئولند، مسئولیت نمی‌پذیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا متن بجایی بود.جامعه در حال ویرانی نشانه های ویرانی را بخوبی نشان می دهد

    • بدون نام

      درود بر این نویسنده، ایشالا اونقد اینجور مطالب زیاد شه و مورد بحث قرار بگیره که مسئولین پشت میز نشین (که هروقتم برید دیدنشون توی جلسه هستن!!!) به خودشون بیان، یه خرده از اتاق ریاست بیان بیرون و به داد جامعه برسن...

    • بدون نام

      عالی بود جامعه امون داغونه و رو به قهقرا میره

    • ناشناس

      اون تکیش که گف نمی‌توان و نباید تمام هم و غم ما اثبات این موضوع باشد که اگر روسری سرنشین خودرو ازسرش افتاد جرم واقع شده یا نه دمش گرم واقعا
      به کج رسیدیم؟؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها عوارص بیماری است داریم میبینیم.
        نسخه بپیچید

    • بدون نام

      واقعا حرفتان به جاست تا کی مسئولان می خواهند بشینند و از دور نظاره گر این چنین اتفاقاتی باشند ؟ باید همچین اتفاقاتی برای خود مسئولین بیفتد تا به فکر چاره باشند
      واقعا واقعا... دردناک بود حادثه بینتا، آتنا و .... فرشته هایی که پر کشیدند و رفتند. دل مردم ایران به درد اومد ولی متاسفانه مسئولین هنوز در خوابند
      تا کی باید تو این جامعه با ترس و لرز زندگی کنیم مبادا که اتفاقی برای خانواده و بچه هایمان بیفتد؟
      من به عنوان یک شهروند عاجزانه از شما مسئولین محتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتترم خواهش می کنم به فکر باشید و جلوی این همه اتفاقات را بگیرید. حتما باید این چنین اتفاقاتی برای خودتان بیفتد تا به فکر باشید؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این متن این نویسنده این خبر واقعیت محض بود درود بر تو درود بر قلمت اگه رسانه ها همینجور شفاف و رسا حقیقت جامعه از هر لحاظ گزارش کنند دیگه مردم متوجه میشند خوب بد راحتر تشخیص میدند ومطمئن ام که اگه مردم قادر به تشخیص درست بجا باشند همه ما از یه جامعه بهتر پاکتر و سالم تر برخوردار میشیم و اون دسته از ریا کارها و فاسدا که حکومت قدرت در دست دارند انشالله رسوا میشند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج