۵۸۸۷۶۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نمایشگاه دائمی گل در محلات راه اندازی می شود

فرماندار محلات از ایجاد نمایشگاه دائمی بین المللی گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار محلات از ایجاد نمایشگاه دائمی بین المللی گل و گیاهان زینتی در این شهرستان خبر داد.

علی زینی وند در نشستی با خبرنگاران به تشریح پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت پرداخت و ضمن تبریک هفته دولت اطلاع رسانی فعالیت های دولت را باعث کاشتن بذر امید در دل مردم دانست و با اشاره به اقداماتی که در مدت زمان فعالیتش در محلات انجام شده گفت: تامین زیرساخت های این اقدامات از گذشته آغاز شده و امروز به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به پروژه های شاخص از میان ۳۰ پروژه ای که افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد، گفت: گازرسانی به آبگرم، طرح ۳۹ هکتاری آبیاری مکانیزه و تحت فشار، کلنگ زنی طرح سورتینگ و بسته بندی بید قرمز، افتتاح سالن اجتماعات و سینمای مجمتع رفاهی و تفریحی نور از جمله طرح‌هایی است که فردا با حضور استاندار استان مرکزی کلنگ زنی یا افتتاح می شود .

فرماندار شهرستان محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل های شهرستان محلات به تشریح آنها و اقدامات انجام شده در این بخش ها پرداخت و گفت: حدود ۹۰۰ هکتار زمین در شهرستان زیر کشت گل و گیاهان است که بدلیل پویایی این صنعت متقاضی زیادی در این بخش وجود دارد ولی به علت کمبود آب توسعه دهکده گل با مشکل مواجه شده بود که با تخصیص ۳۰ لیتر از پساب فاضلاب و با تخصیص اعتبارات از سوی استانداری به میزان ۵۰ درصد کل طرح، پروژه به سرانجام رسید. پس از مرتفع شدن مشکل آب، میزان زمین های زیر کشت گل و گیاه به میزان ۱۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی از ایجاد نمایشگاه دائمی بین المللی گل و گیاهان زینتی در محلات خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت های ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان و کوتاه کردن پروسه اداری، طرح احداث نمایشگاه دائمی گل و گیاه شهرستان با شاخصه های بین المللی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و آورده چهار میلیارد تومانی توسط سهامدارن بزودی در دهکده گل محلات اجرایی خواهد شد .

زینی وند همچنین گفت: تولید بیدقرمز با به ارزش افزوده تضمینی و ارزآوری قابل قبول در انحصار محلات بوده و با برند بزیجان به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا و استرالیا صادر می شود. به جهت رونق صادرات در این بخش و با توجه به مصوبات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در روستای بزیجان طرح سورتینگ و بسته بندی بید قرمز کلنگ زنی شده و پس از ایجاد این مرکز سطح زیر کشت بید قرمز افزایش پیدا کرده و بالطبع ارزآوری آین محصول نیز چندین برابر خواهد شد.

زینی وند پتانسیل دیگر محلات را تولید ماهیان زینتی نامید و گفت: طرح مطالعاتی دهکده ماهیان زینتی که در سفر ریاست جمهوری ۶ میلیارد اعتبار به آن اختصاص داده شده بود به پایان رسیده است. با پیگیری مسئولین شهرستان این طرح مجددا احیا شده و سه میلیارد اعتبار آن واریز و اقدامات زیربنایی آن به عنوان یک نمونه کشوری با شاخصه های فنی آغاز خواهد شد .

فرماندار محلات یکی دیگر از پتانسیل های شهرستان را گردشگری نامید و گفت: در بحث توریسم درمانی در منطقه آبگرم اقدامات خوبی صورت گرفته و تعطیلی واحدهای غیر بهداشتی و غیر استاندارد، ساماندهی مجمتع های آبدرمانی آبگرم، تصویب و اجرای طرح هادی این منطقه و افتتاح طرح های نمونه و پیشرفته آبدرمانی از جمله این اقدامات است. همچنین در بحث هتلینگ در شهرستان چهار هتل و متل در حال ساخت بوده که احداث و ایجاد مراکز اقامتی ارزان قیمت در دستور کار است. ایجاد اقامتگاههای موقت و کمپ های مناسب برای اسکان مسافر در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد.

فرماندار محلات در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح تعریض بلوار آیت الله غفاری به عنوان یکی از ورودی های شهرستان محلات و مجاورت با باغات گل به یک چالش ۴۰ ساله تبدیل شده بود که طی پیگیری های صورت گرفته به زودی مشکل حل و فصل خواهد شد. با توجه به وجود معارض در یکی از قسمت های این بلوار اعتبار مورد نیاز برای رضایت معارض تامین شده و به زودی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات باغات و اقدامات انجام گرفته در این حوزه نیز گفت: به هیچ عنوان حتی برای یک متر از باغات اجازه تغییر کاربری داده نخواهد شد . دستگاه متولی در امر باغات به علت وجود آنها در حریم شهر جهاد کشاورزی است که به دلیل وجود قوانین دست و پاگیر، امکان احیاء این باغات برای این وزارتخانه وجود نداشت ولی با مساعدت های مسئولین استان و صدور مجوزهای ویژه از طرف وزیر بزودی باغات محدوده حریم شهر با رویکرد توریستی احیا خواهند شد. در این خصوص مشاور برای طرح تفکیک باغات انتخاب شده و کار به شیوه خوبی در حال انجام است و باغ شهر محلات بزودی به شکل زیبای سابق خود بازخواهد گشت.

زینی وند با اشاره به توسعه و اصلاح زیر ساخت های مواصلاتی شهری و روستایی از کارهای جهادی صورت گرفته در این بخش خبر داد و گفت: نقاط حادثه خیز محور مواصلاتی آبگرم بدون تخصیص هرگونه اعتباری با کمک خیرین و مساعدت اداره راه و شهرسازی اصلاح شد. تنها جاده خاکی روستایی شهرستان جاده روستای یکه چاه بوده که بزودی آسفالت آن انجام خواهد شد. همچنین جاده معادن عباس آباد و باقرآباد نیز که به یک معضل برای مزارع و مردم تبدیل شده بود بازسازی شد و به زودی بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به جاده ورودی محلات از سمت خمین، از احیای جاده قدیمی این محور و دو بانده کردن ۶ کیلومتر از این جاده نیز خبر داد.

رییس کارگروه اشتغال محلات، صنایع تبدیلی صنعت سنگ را راهی برای برون رفت از رکود فعلی این صنعت نامید و خاطرنشان کرد: با توجه به رکود موجود در بازار سنگ که ناشی از رکود در بازار ساخت و ساز است بدنبال استفاده از صنایع جانبی و ضایعات سنگ و رونق این بخش هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تبدیل محلات به تعاون شهر و نیز رویکرد ارائه تسهیلات توسط دولت به تعاونی ها خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان محلات به علت دارا بودن ۴۷۰ تعاونی فعال به عنوان تعاون شهر در کشور مطرح شده و این شهرستان به عنوان پایلوت ایجاد مشاغل خرد روستایی و خانگی انتخاب شده است. باتوجه به اعطای این دو عنوان، تسهیلاتی از طریق صندوق کارآفرینی امید و بانک سینا بدون محدودیت و با نرخ ۴ و ۸ درصد با در نظر گرفتن مدت تنفس به تعاونی ها پرداخت خواهد شد.

رییس کارگروه اجتماعی محلات توجه به آسیب های اجتماعی و اقدامات فرهنگی را از مهمترین اقدامات حوزه اجتماعی دانست و افزود: رویکرد ما در حوزه های اجتماعی و فرهنگی رویکردی پیشگرانه بوده و در این خصوص کارگروه های مرتبط تخصصی فعال شده و کارگاه های آموزشی در حال برگزاری است. سرمایه گذاری اصلی ما بر پیشگیری خواهد بود و رفتار انفعالی درخصوص رویکرد آموزشی فرهنگی تغییر خواهد کرد.

وی توانمند سازی بانوان و ستاد ساماندهی جوانان را نیز از دیگر فعالیت های حوزه های اجتماعی و فرهنگی شهرستان نامید .

زینی وند اقدامات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را اقداماتی مثبت و خوب ارزیابی کرد و به تشریح آنها پرداخت و گفت: در حوزه بهداشت و درمان کارهای خوبی صورت گرفته که از جمله آنها تجهیز امکانات بستری و بیمارستانی، احداث و تجهیز خانه های بهداست روستایی، سه شیفته شدن پزشک در درمانگاه نیم‌ور و احداث درمانگاه مجهز توسط بخش خصوصی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج