۵۸۸۸۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

احتمال فروش منزل «سیمین» و «جلال»

همسر لیلی ریاحی، فرزندخوانده و وصی سیمین دانشور گفت: با وجود اینکه امکان فروش منزل سیمین دانشور در صورت توافق ورثه وجود دارد، اما این منزل باید به هر شکل ممکن حفظ و به یک موزه مبدل شود.

خبرگزاری مهر: همسر لیلی ریاحی، فرزندخوانده و وصی سیمین دانشور گفت: با وجود اینکه امکان فروش منزل سیمین دانشور در صورت توافق ورثه وجود دارد، اما این منزل باید به هر شکل ممکن حفظ و به یک موزه مبدل شود.

علی خلاقی همسر و وکیل لیلی ریاحی فرزندخوانده سیمین دانشور نویسنده فقید کشورمان، در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به آثار مکتوب این نویسنده فقید اظهار داشت: دو هفته پیش حکم نهایی دادگاه مبنی بر صحت دستخط دانشور در وصیت‌نامه‌ای که نزد همسر من داشته است، ابلاغ شد و به طرف مقابل (ویکتوریا دانشور - خواهر سیمین دانشور) مطابق حکم فرصت داده شده تا در صورت تمایل تا ۲۰ روز پس از ابلاغ حکم دوباره به آن اعتراض کند و در غیر این صورت این حکم قانونی تلقی شده و قابل اجراست.

وی ادامه داد: به موجب این حکم با ناشر آثار دانشور وارد مذاکره خواهیم شد تا انتشار و بازچاپ آثار وی از این پس بدون نظر خانم ریاحی نباشد. در کنار آن برنامه‌ای جدی نیز برای ساماندهی منزل مرحوم دانشور و آل‌احمد داریم.

خلاقی افزد: نظر ما این است که با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران این منزل به یک موزه و مرکز فرهنگی مبدل شود و درِ آن همواره برای حضور مردم و اهالی فرهنگ باز باشد. من به نیابت از همسرم اعلام می‌کنم که هیچ قصدی برای فروش این منزل نداریم و معادل مالی آن برای افرادی در سن و سال من و همسرم هیچ ارزشی ندارد. مهم این است که این خانه با نام منزل «سیمین و جلال» همواره باقی بماند و برای مردم قابل دسترسی باشد.

احتمال فروش منزل «سیمین» و «جلال»

وی تاکید کرد: در این مرکز فرهنگی باید اهالی ادبیات به صورت مسمتر در رفت و آمد باشند و به مناسبت‌های مختلف در آن برنامه‌هایی اجرا شود. این منزل یک محل مسکونی ساده نیست و باید کاربری فعلی آن تغییر کند.

خلاقی افزود: من و همسرم هیچگاه با ویکتوریا دانشور و خانواده او مشکلی نداشته‌ایم و سعی‌مان این نبوده که حیات خودمان را در حذف دیگران قرار دهیم اما پای این موضوع ایستاده‌ایم که این منزل به یک مکان فرهنگی مبدل شود چون بر اساس حکم دادگاه ما در آن منزل سهیم هستیم.

وی در مورد امکان فروش این منزل نیز گفت: منزل در حال حاضر در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده است اما ورثه در صورت توافق می‌توانند آن را از فهرست خارج کنند و به فروش برسانند ولی من و همسرم به شخصه، خودمان هرگز چنین قصدی نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاینده آزاد

      چه منزل زیبایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج