۵۸۸۸۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جزئیات تورم کل کشور در مرداد ۱۳۹۶

اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد کل نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در ۱۲ ماه منتهی به مرداد سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ۷.۹ درصد، مناطق شهری ۷.۷ درصد و مناطق روستایی ۸.۸ درصد بوده است.

خبرگزاری ایسنا: اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد کل نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در ۱۲ ماه منتهی به مرداد سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ۷.۹ درصد، مناطق شهری ۷.۷ درصد و مناطق روستایی ۸.۸ درصد بوده است.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، شاخص کل (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) در مرداد سال ۱۳۹۶ برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۲۵۲.۸، ۲۴۹.۶ و ۲۶۵.۸ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۰.۷، ۰.۶ و ۱.۰ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ۸.۲، ۸.۱ و ۸.۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور ۰.۹ واحد درصد و مناطق شهری و روستایی ۰.۸ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در ۱۲ ماه منتهی به مرداد سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ۷.۹ درصد، مناطق شهری ۷.۷ درصد و مناطق روستایی ۸.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در تیر ۱۳۹۶، برای کل کشور و مناطق روستایی بدون تغییر بوده و ۰.۱ واحد درصد برای مناطق شهری افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ۳۰۳.۶، ۳۰۴.۶ و ۳۰۱.۵ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع به ترتیب ۰.۸، ۰.۵ و ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۱۱.۳، ۱۱.۰ و ۱۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به مرداد ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ۱۱.۲ درصد و برای مناطق روستایی ۱۱.۳ درصد است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ۳۰۱.۴، ۳۰۲.۷ و ۲۹۸.۵ رسید که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۸، ۰.۵ و ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۱۱.۴، ۱۱.۱ و ۱۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۱۱.۳ درصد برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در مرداد ۱۳۹۶ برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ۲۳۲.۵، ۲۳۰.۷ و ۲۴۱.۸ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی ۰.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۷، ۶.۸ و ۶.۵ درصد بوده است. نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به مرداد ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ۶.۳ درصد، مناطق شهری ۶.۲ درصد و مناطق روستایی ۷.۰ درصد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج