۵۸۸۸۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جایزه جشنواره هندی برای «تاکسی شکلاتی»

مستند «داستان شکلاتی» شبکه پرس تی وی، توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی فیلم کارگیل هند را از آن خود کند.

خبرآنلاین: مستند «داستان شکلاتی» شبکه پرس تی وی، توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی فیلم کارگیل هند را از آن خود کند.

مستند «داستان شکلاتی» به نویسندگی و کارگردانی یوسف جعفری در اولین حضور بین المللی خود، توانست جایزه بهترین کارگردانی دومین جشنواره بین المللی فیلم کارگیل هندوستان را به دست بیاورد.

«داستان شکلاتی» داستان راننده «تاکسی شکلاتی» تهران است. او یک روز تصمیم می گیرد سبک کاری خود را عوض کند و با دادن شکلات به استقبال تک تک مسافران خود برود. از آن روز به بعد راننده «تاکسی شکلاتی» صبح زود، صبحانه را با مسافرانش می خورد و با تعارف کردن شکلات به هر مسافری، تلاش می کند تا زمان حضور مسافر در تاکسی اش، زمان دلپذیری باشد. حالا تاکسی او در سطح تهران به « تاکسی شکلاتی » معروف است.

جعفری، کارگردان این مستند درباره تولید آن گفت: کمپانی معروف و بین المللی TAL قصد تولید یک مجموعه ۳۰ قسمتی با عنوان Big Citys درباره شهرهای بزرگ دنیا را داشته که قسمت تهران آن با همکاری شبکه پرس تی وی، با سوژه داستان تاکسی شکلاتی، به تولید «داستان شکلاتی» منجر شد.

او درباره حضور این اثر در جشنواره های بین المللی گفت: «این مستند علاوه بر جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کارگیل، توانسته به بخش نیمه نهایی جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو راه پیدا کند. دهمین دوره این جشنواره که در سپتامبر (مهرماه) شروع می شود، پذیرای فیلم ها و مستندهای بلند و کوتاه ایرانی از سراسر دنیا است. ما این مستند را به بیش از ۲۰ جشنواره بین المللی جهت رقابت ارسال کرده ایم که منتظر شروع آن جشنواره ها و اعلام پذیرش و رقابت نهایی آنها هستیم.»

ناحیه لاداخ و کارگیل بخشی از شمال منطقه کشمیر است که از نظر مذهبی و نژادی تنوع زیادی دارد. اولین جشنواره فیلم کارگیل در سال ۲۰۱۲ برگزار شد و به خاطر درگیری و نزاع های بین هند و پاکستان بر سر ناحیه کشمیر، نام کارگیل هنوز هم با آوازه منطقه ای جنگی همراه است. پس از یک وقفه ۵ ساله، اختتامیه دومین دوره این جشنواره بین المللی ۲۴ آگوست برگزار و مستند «داستان شکلاتی» محصول ۲۰۱۷ شبکه پرس تی وی توانست جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

یوسف جعفری علاوه بر نویسندگی و کارگردانی این مستند، کار تدوین آن را نیز انجام داده است. عباس شیرمحمدی، تصویربردار این کار و امین اردانی به عنوان صدابردار، جعفری را همراهی کرده‌اند. محمد تقی علی آبادی، مدیر تولید این مستند و روح اله رضایی از طرف شبکه پرس تی وی، تهیه کننده این مستند است. مجتبی چگینی، راننده تاکسی شکلاتی و رئو اوچا از مسافرین ژاپنی او است که نقش ویژه ای در این کار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج