جاباما
۵۸۸۸۸۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ناتو: تا نابودی تروریست‌ها در افغانستان می‌مانیم

به دنبال اعلام استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان، فرمانده کل نیروهای بین‌المللی در این کشور گفت، تا دو سال دیگر گروه طالبان تمام مناطقی را که اکنون تحت کنترل دارد، از دست خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال اعلام استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان، فرمانده کل نیروهای بین‌المللی در این کشور گفت، تا دو سال دیگر گروه طالبان تمام مناطقی را که اکنون تحت کنترل دارد، از دست خواهد داد.

جان نیکلسون در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که در استراتژی جدید آمریکا جدول زمانی تعیین نشده و نیروهای بین‌المللی تا زمان ریشه‌کن کردن تروریست‌ها در افغانستان می‌مانند.

این فرمانده آمریکایی افزود، با افزایش میزان حمایت بین‌المللی از نیروهای مسلح افغانستان، گروه طالبان چاره‌ای جز حاضر شدن در پای میز مذاکره ندارد.

او تصریح کرد، روند صلح باید تحت رهبری دولت افغانستان باشد و ارزش‌های حقوق بشری و قانون اساسی حفظ شود.

نیکلسون اعلام کرد، داعش در شرق افغانستان در نتیجه فشار نیروهای ضد تروریستم آمریکایی نابود شده و آنها سعی دارند که با توسل به فعالیت‌های تروریستی از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان در مساجد حضور خود را به نمایش بگذارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نظامیان آمریکا از افغانستان خارج نخواهند شد. ترامپ دلیل این تصمیم را جلوگیری قدرت گرفتن گروه‌های شبه‌نظامیان عنوان کرد. او گفت، بیرون رفتن آمریکا از افغانستان، این کشور را به شرایط قبل از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر می گرداند و خلاء به وجود آمده ‌را تروریست‌ها پر خواهد کرد.

بخش دیگری از استراتژی اعلام شده از سوی ترامپ درباره پاکستان بود. ترامپ تأکید کرد، آمریکا دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند. او گفت، آمریکا میلیاردها دلار در اختیار پاکستان گذاشته ولی آنها به گروه‌هایی که عوامل بی‌نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده‌اند.

فرمانده کل ناتو در افغانستان درباره وجود پناگاه امن گروه طالبان و شبکه حقانی در پاکستان به بی‌بی‌سی گفت، آمریکا و پاکستان در این مورد مذاکراتی سری را آغاز کرده‌اند و واشنگتن خواهان همکاری پاکستان در مبارزه با تروریسم است.

او افزود، هرچند دولت دونالد ترامپ به قربانی‌های پاکستان در مبارزه با تروریسم ارج گذاشته و در پی روابط خوب با این کشور است اما این روابط خوب به معنی آن نیست که پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در آن کشور فعال باشد و از پاکستان به نیروهای آمریکایی و نیروهای دولتی افغانستان حمله شود.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تروریسم که یک ماه پیش منتشر شد، اعلام کرده بود، هرچند دولت پاکستان در سال ۲۰۱۶ عملیات‌ موثری را علیه گروه تحریک طالبان پاکستان انجام داده اما این کشور اقدامات قابل توجهی را علیه طالبان افغان و گروه حقانی که در پاکستان پناگاه امن دارند، به عمل نیاورده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج