۵۸۸۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

یک ایرانی در رده ۳۳۳ بسکتبال آمریکا؛

۱۰ غول‌ میلیاردر در NBA

اتحادیه بسکتبال حرفه‌ای آمریکا یا همان NBA معتبرترین لیگ رقابت‌های بسکتبال در جهان است. آرزوی هر بسکتبالیستی است که در این رقابتها حاضر باشد و در این سطح به دوران حرفه‌ای خود ادامه دهد. بهترین های بسکتبال دنیا در NBA حضور دارند و به همین خاطر دستمزدهای هنگفتی نیز دریافت می‌کنند. آنها غول‌های میلیاردر دنیا هستند.

خبرگزاری مهر: اتحادیه بسکتبال حرفه‌ای آمریکا یا همان NBA معتبرترین لیگ رقابت‌های بسکتبال در جهان است. آرزوی هر بسکتبالیستی است که در این رقابتها حاضر باشد و در این سطح به دوران حرفه‌ای خود ادامه دهد. بهترین های بسکتبال دنیا در NBA حضور دارند و به همین خاطر دستمزدهای هنگفتی نیز دریافت می‌کنند. آنها غول‌های میلیاردر دنیا هستند.

در فصل گذشته ۱۰ بازیکن پردرآمد NBA بیش از ۳۴۰ میلیون دلار از تبلیغات و دستمزدهای خود دریافت کردند. ۷ بازیکن از این ۱۰ بازیکن برتر در نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو بازی می کنند و دو بازیکن دیگر هم از ایالت بدون مالیات میامی هستند.

کوبی برایانت که سال گذشته رقمی بالغ بر ۵۹.۸ میلیون دلار از دستمزد و تبلیغات دریافت کرد پردرآمدترین بازیکن حاضر در رقابتها NBA است. ستاره لس انجلس لیکرز ۲۷.۸ میلیون دلار از تیمی که برای آن بازی می کند دستمزد دریافت کرد که این رقم تقریبا ۷ میلیون دلار بیشتر از نزدیکترین تعقیب کننده او در فهرست پردرآمدترین بازیکنان حاضر در NBA است.

طبق قوانین NBA هر بازیکن حداکثر می تواند ۳۵ درصد از مجموع دستمزدی که به بازیکنان آن تیم پرداخت می شود را دریافت کند. لیکرز فصل گذشته در مجموع ۵۸ میلیون دلار دستمزد به بازیکنانش پرداخت کرد و به همین دلیل برایانت ۲۷.۸ میلیون دلار دریافت کرد. از طرفی هر بازیکن می تواند ۱۰۵ درصد از دستمزد فصل قبل خود را دریافت کند حتی اگر از مجموع دستمزد پرداختی تیم بیشتر شود.

موضوع برایانت یک موضوع استثنایی است چرا که او هفدهمین فصل پیاپی حضور خود در لیکرز را پشت سر گذاشت و در حالی که ۳۴ سال دارد اما همچنان در اوج قرار دارد. به همین دلیل او تقریبا سقف تمامی قراردادهای ممکن را با لیکرز امضا کرد.

برایانت در زمینه تبلیغات نیز یک بازیکن محبوب است و بیشترین قراردادهای تبلیغاتی را از آن خود می کند. او فصل گذشته ۳۲ میلیون دلار تنها از طریق تبلیغات برای کمپانی هایی مثل نایکی، کوکاکولا، خطوط هواپیمایی ترکیه، مرسدس بنز و پانینی دریافت کرد. نایکی بیشترین درآمد برایانت را از تبلیغات تامین می کند. این ستاره NBA در چین چهره فوق العاده محبوبی است و طبق آمار منتشره فروش کفش های نایکی برایانت در چین دو برابر فروش آن در آمریکا بود.

10 غول‌ میلیاردر در NBA

فصل گذشته میامی هیت با درخشش لبران جیمز موفق شد قهرمان NBA شود

لبران جیمز ستاره میامی هیت در لیست پردرآمدترین ستاره های NBA با ۵۷.۶ میلیونی دلاری که فصل گذشته به جیب زد در رده دوم قرار دارد. دستمزد جیمز در قرارداد فصل گذشته او با میامی هیت ۱۷.۶ میلیون دلار بود که با توجه به معافیت مالیاتی دستمزد بالایی محسوب می شود.

جیمز در سال ۲۰۱۲ با میامی قهرمان NBA شد و با تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک لندن به مدال طلا دست یافت. بعلاوه او عنوان MVP (با ارزش ترین بازیکن) فصل NBA را در طول فصل و در رقابتهای فینال به خود اختصاص داد. مایکل جردن تنها ستاره بسکتبال تاریخ است که در یک سال توانسته هر چهار عنوان فوق را کسب کند.

در نوامبر سال گذشته NBA اعلام کرد جیمز پرفروش ترین پیراهن حاضر در رقابتهای لیگ را به خود اختصاص داده است. او پردرآمدترین بازیکن NBA در زمینه تبلیغات است و فصل گذشته ۴۰ میلیون دلار در این بخش درآمد داشت. اسپانسرهای او کمپانی های مشهور مثل نایکی، کوکاکولا، سامسونگ و مک دونالدز هستند.

10 غول‌ میلیاردر در NBA

دریک رز سال گذشته قراردادی ۱۳ ساله به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار با آدیداس امضا کرد

دریک رز با درآمد سالانه ۳۲.۴ میلیون دلار در رده سوم پردرآمدترین ستاره های NBA قرار دارد. رز سال گذشته قرارداد خود را به مدت ۵ سال و با ارزش ۹۵ میلیون دلار با شیکاگو بولز تمدید کرد. او همچنین قراردادی ۱۳ ساله به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار با کمپانی بزرگ آدیداس به امضا رساند.

آدیداس تلاش می کند بازار بسکتبال آمریکا را از دست نایکی در بیاورد اما فاصله آنها بسیار زیاد است. طبق آخرین آمار ۹۲ درصد سهم فروش کفش های بسکتبال در آمریکا در دست نایکی است و آدیداس تنها ۵.۵ درصد این سهم را به خود اختصاص داده است.

بازار کمپانی های تبلیغاتی برای بسکتبالیست های آمریکایی تنها به این کشور خلاصه نمی شود. NBA در چین طرفداران دو آتشه ای دارد به طوری که کمپانی های تبلیغاتی برای گسترش محصولات خود در چین برنامه های بلند مدتی را مدنظر قرار داده اند. به گفته فدراسیون بسکتبال چین ۳۰۰ میلیون بازیکن بسکتبال در این کشور حضور دارند. کمپانی چینی لی نینگ یک قرارداد بلند مدت با دوان وید به امضا رساند که سالانه ۱۰ میلیون دلار به او می پردازد. وید اکنون با درآمدی ۳۰.۲ میلیون دلاری چهارمین بازیکن پردرآمد NBA است.

دو هم تیمی برایانت نیز در جمع ۱۰ بازیکن پردرآمد NBA حاضر هستند. دوایت هاوارد با در آمد سالانه ۲۶.۵ میلیون دلار در رده هشتم قرار دارد. هاوارد یکی از پردرآمدترین بازیکنان NBA در زمینه تبلیغات بود اما رفتن او از تیم اورلاندو مجیک باعث شد این درآمد او به شدت کاهش پیدا کند. کوکاکولا و مک دونالدز تصمیم گرفتند قراردادهای خود را با او تمدید نکنند. پائو گاسول مهاجم لیکرز نیز با درآمدی ۲۱.۵ میلیون دلاری در رده دهم پردرآمدترین بازیکنان NBA قرار دارد که البته بیشتر در آمد او حاصل دستمزد ۱۹ میلیون دلاری اش از این تیم است.

10 غول‌ میلیاردر در NBA

حامد حدادی بازیکن ایرانی فصل گذشته ۱.۳ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد

حامد حدادی بازیکن ایرانی تیم فنیکس سانز فصل گذشته ۱.۳ میلیون دلار به عنوان دستمزد دریافت کرد و با این دستمزد در رده سیصد و سی و سوم پردرآمدترین بازیکنان NBA قرار گرفت. او که قرار بود فصل آینده یک میلیون و سیصد و نود و هفت هزار دلار به عنوان دستمزد دریافت کند توسط فنیکس سانز به عنوان بازیکن آزاد اعلام شد و غرامتی ۲۰۰ هزار دلاری از این باشگاه دریافت کرد.

۱۰ بازیکن پردرآمد NBA

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۱- کوبی برایانت
مجموع در آمد: 59.8 میلیون دلار
دستمزد: ۲۷.۸ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 32 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۲- لبران جیمز
مجموع در آمد: 57.6 میلیون دلار
دستمزد: ۱۷.۶ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 40 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۳- دریک رز
مجموع درآمد: 32.4 میلیون دلار
دستمزد: ۱۶.۴ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 16 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۴- دوان وید
مجموع در آمد: 30.2 میلیون دلار
دستمزد: ۱۷.۲ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 13 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۵- کوین دورانت
مجموع در آمد: 29.7 میلیون دلار
دستمزد: ۱۶.۷ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 13 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۶- کارملو آنتونی
مجموع در آمد: 28.4 میلیون دلار
دستمزد: ۱۹.۴ میلیون دلا ر
درآمد حاصل از تبلیغات: 9 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۷- آماره استودمیر
مجموع در آمد: 27.9 میلیون دلار
دستمزد: ۱۹.۹ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 8 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۸- دوایت هاوارد
مجموع در آمد: 26.5 میلیون دلار
دستمزد: ۱۹.۵ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 7 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۹- کریس پال
مجموع در آمد: 24.8 میلیون دلار
دستمزد: ۱۷.۸ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 7 میلیون دلار

10 غول‌ میلیاردر در NBA

۱۰- پائو گاسول
مجموع در آمد: 21.5 میلیون دلار
دستمزد: ۱۹ میلیون دلار
درآمد حاصل از تبلیغات: 2.5 میلیون دلار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج