۵۸۸۹۲۰
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

کاهش درآمدهای صنعت گردشگری ترکیه

مقامات ترکیه ای می گویند درآمدهای صنعت گردشگری در این کشور در سه ماهه دوم امسال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد.

خبرگزاری صدا و سیما: مقامات ترکیه ای می گویند درآمدهای صنعت گردشگری در این کشور در سه ماهه دوم امسال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش به علت تنش سیاسی میان روسیه و ترکیه در پی سرنگونی یک هواپیمای سوخوی این کشور در مرز سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه، گردشگران روسی دیگر به ترکیه سفر نکردند.

اروپایی ها نیز در فاصله سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ کمتر به ترکیه می آمدند. به طوری که شمار گردشگران آلمانی بازدید کننده از ترکیه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این سال ها کاهش یافت.
همین امر باعث شده است تا امسال نیز رشد صنعت گردشگری ترکیه زیاد نباشد و این مسئله از آنجا مهم است که درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری ترکیه ،12 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

ارتوغرول گونای وزیر پیشین فرهنگ و گردشکری ترکیه در سال 2007تا 2013 درباره دلایل پایین آمدن درآمدهای صنعت گرشگری ترکیه در سه سال اخیر می گوید:« ما عادت کرده بودیم در صنعت گردشگری خود به آمدن گردشگران اروپایی و روسی عادت کنیم. اما به علت سیاستی های غلط خارجی کشورمان این موقعیت را از دست دادیم.آلمان ها بیشترین تعداد گردشگران خارجی بازدید کننده از ترکیه را تشکیل می دهند. بعد از آلمان ها، روس ها قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست خارجی خوبی در قبال اروپایی ها داشته باشدگفت: « شریک اصلی ما در صنعت گردشگری، آلمان ها ، انگلیسی ها، هلندی ها، اتریشی ها و فرانسوی ها هستند که بیشترین گردشگران را به کشور ما می فرستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال ترکیه اینقدردلسوزداره کاش ماهم می داشتیم

    • بدون نام

      ما حساب کتاب همه رو داریم بجز خودمون رو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج