جاباما
۵۸۹۰۳۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

سرمایه‌گذاری بیل‌گیتس برای تولید گوشت مصنوعی!

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت ویرجین گالاکتیک با سرمایه گذاری در یک شرکت، بدنبال تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه هستند که می تواند اقدامی موثر در جهت مقابله با بحران گرسنگی در جهان باشد.

سیناپرس: بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت ویرجین گالاکتیک با سرمایه گذاری در یک شرکت، بدنبال تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه هستند که می تواند اقدامی موثر در جهت مقابله با بحران گرسنگی در جهان باشد.
سرمایه‌گذاری بیل‌گیتس برای تولید گوشت مصنوعی!

شرکت ممفیس میتس (Memphis Meats) به لطف سرمایه گذاری هنگفت گیتس و برانسون، تنها دو سال با تولید انبوه گوشت مصنوعی در آزمایشگاه فاصله دارد.

شرکت سرمایه گذاری DFJ که شامل سرمایه گذارانی از جمله بیل گیتس و ریچارد برانسون است، بیش از ۱۶.۵ میلیون دلار در شرکت ممفیس میتس سرمایه گذاری کرده است. حجم کلی سرمایه گذاری در این شرکت برای تولید گوشت مصنوعی، بالغ بر ۲۱ میلیون دلار اعلام شده است.ریچارد برانسون در گفتگو با بلومبرگ گفت: از سرمایه گذاری در پروژه تولید گوشت مصنوعی بسیار هیجان زده ام. معتقدم که طی ۳۰ سال آینده، دیگر نیازی به کشتن حیوانات نخواهیم داشت و تمامی گوشت ها، پاک یا گیاهی خواهند بود.

کیمبل (Kimbel)، برادر ایلان ماسک، و جک ولش، مدیرعامل سابق جنرال الکتریک، از دیگر سرمایه گذاران برجسته در پروژه تولید گوشت مصنوعی محسوب می شوند.

قطع وابستگی به حیوانات

با استفاده از این روش، ممفیس میتس قادر به تولید حجم انبوه گوشت پاک (clean meats) بدون نیاز به کشتار حیوانات بوده و درعین حال می تواند به حل مشکل قحطی در جهان کمک کند.این شرکت درحال حاضر گوشت مرغ، گاو و اردک مصنوعی را با استفاده از سلول های حیوانی تولید کرده است.

دکتر اوما والتی (Uma Valeti) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ممفیس میتس تأکید کرد: مردم جهان علاقه مند خوردن گوشت هستند و این مسأله در فرهنگ و آداب و رسوم مردم بسیاری از کشورها دیده می شود. تقاضا برای گوشت در جهان بشدت درحال افزایش است و قصد داریم امکانی را فراهم کنیم تا مردم بتوانند چیزی که به آن علاقه دارند را بخورند.

والتی افزود: روش معمول تولید گوشت، علاوه بر اینکه با چالش های زیست محیطی همراه است، سلامت انسان را نیز به خطر می اندازد. همه بدنبال برطرف کردن این موانع هستند و تلاش ما (در تولید گوشت مصنوعی) می تواند کمکی موثر در این مسیر باشد.

تولید گوشت مصنوعی نه تنها نیاز به مزارع و میزان کشتار حیوانات را کاهش می دهد، بلکه میزان انتشار گازهای گلخانه ای در این روش، ۹۰ درصد کمتر از روش های سنتی کشاورزی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلام هر چه مردم

      من خیلی از تفکر بیل گیتس خوشم میاد . با اینکه این همه پول داره ولی همیشه دنبال راهی برای گرسنگان وفقرا در جهان است. آدم خوب باید راه وروشش الگوی جوامع باشد. همین آقا چند وقت قبل ۴/۵میلیارد دلار به خیره اش کمک مالی کرد. (آهای پولدارها وتازه به دوران رسیده ها یا دبگیرید. آهای اختلاسگران خجالت بکشید. )

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • مموتی

      آقازاده ها یاد بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج