جاباما
۵۸۹۲۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

باب دیلن و کوهن واحد درسی دانشگاه شدند

دانشگاه کمبریج واحد درسی باب دیلن و لئونارد کوهن گذاشت.

هنرآنلاین: دانشگاه کمبریج ذیل موسیقی دهه ۶۰ میلادی واحد درسی باب دیلن و لئونارد کوهن گذاشت.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایندپندنت؛ در این واحدهای درسی دانشجویان گردهم جمع می‌شوند و ترانه‌هایی از این دو خواننده و موزیسین نامدار را بررسی و مطالعه می‌کنند.
باب دیلن و کوهن واحد درسی دانشگاه شدند

باب دیلِن خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسنده آمریکایی است که سال گذشته برنده جایزه نوبل ادبیات شد. او که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دهه ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانه راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانه کلاسیک در هم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دهه شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. دانشگاه کمبریج به این مسئله هم برای مطالعه آثار دیلن توجه ویژه‌ای کرده است.

بعضی از کارهای دیلن به عنوان سرود جنبش‌های اجتماعیِ دههٔ ۶۰ مطرح شده‌است. دیلن در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر آمریکا به حساب می‌آید.

لئونارد کوهن شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای یهودی‌تبار کانادایی بود. شهرتش بیشتر به خاطر موسیقی او بود. کوهن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، سیاست، انزوا و روابط میان فردی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرد.

کوهن در ۱۰ مارس ۲۰۰۸ به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد. او در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۱۶ درگذشت و مرگ او ۱۰ نوامبر اعلام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج