۵۸۹۲۸۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سریع ترین قطار دنیا در چین

سریع ترین قطار دنیا به تازگی در پایتخت چین شروع به انتقال مسافران کرده است؛ در ادامه به معرفی این ترن و سایر قطارهای تندرو سراسر جهان می‌پردازیم.

وب سایت گجت نیوز - کیا علیپور: سریع ترین قطار دنیا به تازگی در پایتخت چین شروع به انتقال مسافران کرده است؛ در ادامه به معرفی این ترن و سایر قطارهای تندرو سراسر جهان می‌پردازیم.
سریع ترین قطار دنیا در چین

از چند سال پیش سیستم حمل و نقل چین به داشتن سریع ترین قطار دنیا مشهور بوده است، اما وقوع تصادفی بین دو قطار تندرو (Bullet Train) در سال ۲۰۱۱ که منجر به کشته شدن ۴۰ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ مسافر دیگر شد، مقامات این کشور را وادار کرد که سرعت قطارهای سریع‌ السیر مورد استفاده را از ۳۵۰ به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت کاهش دهند.

پس از گذشت حدود ۷ سال از این اتفاق، مسئولین چینی تصمیم گرفتن که مجددا رکورددار شوند و نسل بعدی ترن‌های تندرو را مورد استفاده قرار دهند؛ به گزارش شین‌هوآ (Xinhua)، خبرگزاری رسمی دولت چین، ترن ساخته‌شده که سریع ‌ترین قطار دنیا به حساب می‌آید، دوشنبه هفته گذشته با جابه‌جایی مسافران در خطوط بین‌شهری پکن-تیانجین کار خود را آغاز کرده است.

سریع ترین قطار دنیا در چین

سرویس این قطار تندرو که نام "Fuxing" به معنای «احیای مجدد» برای آن انتخاب شده است، تا کمتر از یک ماه دیگر گسترده‌تر شده و مسافران را با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، بین پکن و شانگهای جابه‌جا خواهد کرد. البته بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط سرویس خبری شین‌هوآ، عنوان سریع ترین قطار جهان به دلیل توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت به قطار تندرو Fuxing اختصاص داده شده است.

کمتر از سه ماه پیش بود که قطار سریع السیر Fuxing برای اولین بار معرفی شد و در تاریخ ۵ ام مرداد ماه سرعت حداکثر آن رسما آزمایش شد. بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سریع ترین قطار دنیا روزانه ۷ بار مسیر رفت و برگشت میان پکن و شانگهای را طی می‌کند و زمان لازم برای این جابه‌جایی را که در گذشته با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۵ ساعت به طول می‌انجامید، به ۴.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

برای درک بهتر توانایی قطار فوق‌سریع ساخته‌شده، لازم است بدانید که حداکثر سرعت قطارهای تندرو شرکت‌ راه‌آهن آمریکایی «امتراک» (Amtrak) تنها ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت است و نیمی از ترن‌های این شرکت در آمریکا، با سرعت‌هایی کمتر از ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند.

سریع ترین قطار دنیا در چین

طرح‌هایی از سیستم‌های حمل و نقل دیگر هم وجود دارند که قول سفرهایی مافوق سریع را به مسافران می‌دهند، اما تا عملی شدن آن‌ها زمان زیادی باقی مانده است.

به عنوان مثال، به تازگی آزمایش‌هایی برای ساخت قطار سریع السیری با حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ژاپن در حال انجام است؛ البته این قطار که از فناوری مَگلِو (Maglev) و نیروی الکترومغناطیسی برای شناور ماندن بر روی ریل و حرکت راحت‌تر استفاده می‌کند، تا ده سال دیگر در سیستم مسافربری ژاپن قرار نخواهد گرفت.
کارآفرین میلیاردر، ایلان ماسک هم با پیشنهاد ایده‌ی هایپرلوپ (Hyperloop) برای جابه‌جایی افراد با حداکثر سرعت ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری لوله‌ای شکل، قدم‌های بزرگی در راه توسعه‌ی سیستم‌های حمل و نقل فوق‌سریع برداشته است؛ البته این ایده هنوز در مراحل ابتدایی آزمایش قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج