جاباما
۵۸۹۳۷۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گوترش به سرزمین‌ های اشغالی می رود

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گفت،‌ در جریان اولین سفر دبیرکل سازمان ملل به سرزمین‌های اشغالی درباره آنچه او تقویت نظامی حزب‌الله در لبنان توصیف کرد، بحث و رایزنی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گفت،‌ در جریان اولین سفر دبیرکل سازمان ملل به سرزمین‌های اشغالی درباره آنچه او تقویت نظامی حزب‌الله در لبنان توصیف کرد، بحث و رایزنی خواهد شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد عصر امروز برای دیدار با رهبران اسرائیلی و فلسطینی و سایر مقام‌ها وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود و این سفر تا چهارشنبه ادامه دارد.

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که شورای امنیت درباره تجدید حکم عملیات صلحبانی در لبنان موسوم به یونیفل بحث و رایزنی می‌کند و انتظار می‌رود آن را ۳۰ اوت به رای بگذارد. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از فرمانده نیروهای صلحبان یونیفل انتقاد کرده و او را به چشم‌ بستن روی تسلیحات حزب‌الله متهم کرده است.

با این وجود استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید دارد: ما به کار این فرمانده اعتماد کامل داریم.

از سوی دیگر تزیپی هتوتوولی، معاون وزیر خارجه اسرائیل امروز مدعی شد: هیلی راست می‌گوید. نمی‌توانیم اجازه دهیم که این چشم‌پوشی ادامه پیدا کند. تقویت نظامی حزب‌الله در امتداد مرز لبنان با اسرائیل می‌تواند مساله اساسی در مذاکرات با گوترش باشد. او با رئیس اطلاعات ارتش دیدار می‌کند و در جریان وقایع قرار می‌گیرد. او همچنین با نخست‌وزیر دیدار خواهد داشت و اطمینان دارم که او با این احساس اینجا را ترک می‌کند که حکمی که به یونیفل داده شده در عمل اجرایی نمی‌شود.

علاوه بر این، انتظار می‌رود گوترش سه‌شنبه با رامی حمدالله، نخست‌وزیر فلسطین در رام‌الله مذاکره داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج