۵۸۹۵۱۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واعظی: دولت دوازدهم، فراجناحی است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت دوازدهم متعلق به جناح خاصی نیست، تاکید کرد: تلاش بر این بوده که هر دو دولت آقای روحانی فراجناحی باشد و شایستگان و هر کسی که مشی اعتدالی دارد از هر تفکری در دولت حضور داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت دوازدهم متعلق به جناح خاصی نیست، تاکید کرد: تلاش بر این بوده که هر دو دولت آقای روحانی فراجناحی باشد و شایستگان و هر کسی که مشی اعتدالی دارد از هر تفکری در دولت حضور داشته باشد.

محمود واعظی در برنامه نگاه یک صداوسیما اظهار کرد: بحث‌هایی درباره سهم‌خواهی از دولت مطرح شد که باید بگویم دولت یازدهم و دوازدهم که آقای روحانی تشکیل داد دولت جناحی متعلق به این حزب و آن گروه و این تفکر و آن تفکر نیست بلکه تلاش شده فراجناحی باشد و شایستگان که مشی اعتدالی دارند از هر تفکری در آن حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این دولت نیامده که بگوید انقدر سهم به این طرف یا آن طرف می‌دهم و تلاش بر این است که همین روش در بدنه دولت و استان‌ها هم تسری پیدا کند و همه کارگزاران باید همین روش را برای اداره کشور داشته باشند. شخص رئیس‌جمهور و همکارانش همواره تاکید کردند که این دولت همه مردم ایران با هر تفکری است و مثلا حقوق شهروندی این نیست که فقط آنکه به ما رای داده از آن برخوردار باشد. نه‌تنها آنها که به ما رای داده یا نداده‌اند بلکه آنهایی که به هر دلیلی رای نداده‌اند وظیفه دولت نگاه یکسان به حقوق همه آنهاست.

واعظی با اشاره به سخنرانی‌های انتخاباتی و مصاحبه‌های رئیس‌جمهور یادآور شد: آقای روحانی همواره می‌گفتند دولت من جوان‌تر می‌شود. وقتی گفته می‌شود دولت فقط منظور آن کسانی که دور میز دولت می‌نشینند، نیست بلکه معاونین، مدیرکل‌ها، روسای سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی هم دولت به حساب می‌آیند و بنای ما این است که کل دولت را جوان کنیم. در اولین جلسه هیات دولت هم آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند که از همه وزرا و معاونین می‌خواهم که تلاش کنند فرصتی به وجود بیاورند تا جوان‌ها بتوانند سمت‌های مدیریتی بگیرند. مثلاً اگر رئیس اداره هستند به آنها اعتماد کنند و مدیرکل شوند و اگر مدیرکل هستند به عنوان معاون انتخاب شوند.

وی همچنین درباره استفاده از خانم‌ها عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور به استفاده از خانم‌ها در سمت‌های مدیریتی تاکید داشتند و در دولت یازدهم اینگونه بود و ایشان تاکید دارند که در دولت دوازدهم با قوت بیشتری این کار صورت بگیرد و از وزرا و معاونین خواستند که تلاش کنند در میان معاونانشان از خانم‌ها استفاده کنند. در کابینه هم سه خانم حضور دارند. دولت قطعاً جوان خواهد شد و خود آقای رئیس‌جمهور این کار را شروع کرده تا بگوید این کار سختی نیست. اینکه برای اولین بار فردی که بعد از انقلاب متولد شده به عنوان وزیر انتخاب می‌شود یک علامت است و اگر موفق باشد به آیندگان می‌گوید که وقتی من یک دهه شصتی را آوردم شما می‌توانید تعدادش را بیشتر کنید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه اعضای کابینه براساس سه اصل مهم انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: انسجام در تفکر و اندیشه و داشتن مشی اعتدالی و یک چارچوب اعتقادی، هماهنگی در عمل و خدمت و کارآمدی سه اصلی هستند که در انتخاب کابینه به آنها تکیه شد. البته اعتقاد به منویات مقام معظم رهبری، اعتقاد به قانون اساسی و خدمت به مردم هم جزء مبانی اصلی است که کسی که به این سطح می‌آید باید به آنها اعتقاد داشته باشند. همانطور که آقای روحانی گفت می‌توانستیم ۱۸ تک ستاره در هر حوزه پیدا کنیم ولی آن انسجام و هماهنگی خیلی مهم بود.

وی درباره نقاط قوت دولت دوازدهم بیان کرد: مجموعه کابینه ۱۸ وزیر و تعدادی معاون هستند که سعی شده قوت‌های کابینه یازدهم وجود داشته باشد و ضعف‌ها به قوت تبدیل شود. به همین دلیل کابینه دوازدهم قوت و هماهنگی‌اش بیشتر است. رئیس‌جمهور هم هر کدام از آقایان را انتخاب کرد نسبت به آنها شناخت داشت. در دولت قبل ممکن بود برخی همکاران ارتباط نزدیک و برخی ارتباط دورتری داشته باشند ولی در دولت دوازدهم رئیس‌جمهور با هر کدام از همکاران ارتباط نزدیک کاری داشته که یکی از مزیت‌هاست.

واعظی افزود: در دولت دوازدهم سیاست‌ها و خط‌مشی‌ها و نوع مدیریت رئیس‌جمهور برای اعضا روشن است و برای رئیس‌جمهور هم توانایی‌ها، نقاط قوت و ظرفیت‌ها روشن است. از طرفی با هرکدام از اعضا درباره کار مشخصشان قبلا صحبت و در حکمشان ماموریت‌ها ابلاغ شده و در دولت دوازدهم به صورت روشن همه اعضا می‌دانند اولویت‌ها چیست و چگونه باید فعالیت انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه هه هه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج