۵۸۹۶۶۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ساز وکارهای ارتباطی بخش خصوصی با وزارت صنعت

نخستين روز کاري آقای شریعتمداری به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با دیدار یکی از تشکل‌های خصوصی بخش معدن آغاز شد. این شروع برای کسی‌که با هدف حمایت از بخش خصوصی آمده، دست کم به‌صورت نمادین شروع خوبی است اما رابطه واقعی و موثر این وزیر جدید دولت دوازدهم با تشکل‌ها و صاحبان صنایع خصوصی ،تا چه زماني و تا کجا و چگونه می تواند ادامه یابد ؟

قاسم خرمی در روزنامه قانون نوشت: نخستين روز کاري آقای شریعتمداری به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با دیدار یکی از تشکل‌های خصوصی بخش معدن آغاز شد. این شروع برای کسی‌که با هدف حمایت از بخش خصوصی آمده، دست کم به‌صورت نمادین شروع خوبی است اما رابطه واقعی و موثر این وزیر جدید دولت دوازدهم با تشکل‌ها و صاحبان صنایع خصوصی ،تا چه زماني و تا کجا و چگونه می تواند ادامه یابد ؟

بحث درباره رابطه و همکاری دولت و بخش خصوصی صنعت، بحثی پر سابقه و در عین حال ناتمام است . يكي از مشكلات هميشگي، مناقشه بر سر سطح و عمق رابطه ضروری میان این دو است .
آيا بايد بخش‌خصوصي فقط از كمك‌ها و تشويق‌هاي دولت برخوردار شود و اينكه به دنبال راهكاري براي ارتباط با دولت بر سر شكل‌دهي به سياست‌ها، راهبردها و جهت صنعتي كشور باشد ؟ فرض کنیم که در شرایط فعلی جدا از همه مناقشات تاریخی ، دولت و وزارت صنعت و شخص وزیر بخواهند با بخش خصوصی همکاری فعالانه داشته باشند و آن‌ها را در سياست‌گذاري ها و يا اتخاذ تصميمات صنعتي كلان، شريك و سهيم كند ، برای این منظور و در آغاز کار حداقل باید برای دوپرسش زیر پاسخ لازم فراهم شود :

دو پرسش در باره رابطه دولت و بخش خصوصي

1-بخش خصوصی صنعت در ایران کدام است ؟ آیا مقصود ما از بخش خصوصی همین تشکل های صنعتی و معدنی موجود است ؟ در این صورت در جامعه ای که همواره از فقدان یا ضعف تشکل‌های مدنی و خصوصی گلایه می کند، آیا می شود چند تشکل صنعتی فعلی را نماینده همه سرمایه گذاران ، کارفرمایان و صاحبان صنایع کشور دانست؟
به ‌عنوان مثال آيا مي شود احزاب و گروه‌هاي موجود در عرصه سياسي كشور را نماينده كل سلايق و علايق فعالان سياسي ايران ناميد؟ به‌طور مسلم خير؛ و اگر چنین نیست، چگونه می شود به شناسایی و دعوت به همکاری افراد تاثیرگذار بیرون از این تشکل‌ها مبادرت کرد ؟

۲- حال به فرض که ما پذیرفتیم بخش خصوصی ترکیبی از تشکل‌ها و شخصیت های فعال در حوزه صنعت است، در این صورت چگونه و در چه شکل و قالبی و بر سر چه موضوعاتی می شود با این افراد ارتباط برقرار کرد و این ارتباط را موثر و مستمر کرد ؟ به عبارتی سازوکارهای ارتباطی دولت با تشكل ها و صاحبان صنایع كشور در شرایط فعلی کدام است ؟
بخش خصوصی از چه طریقی می تواند با وزير و مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتباط داشته باشد ؟ و مهم‌تر اينكه چگونه مي‌تواند ارتباطات گاه و بي‌گاه و پراكنده موجود را در مسير شكل دهي به راهبردها و سياست هاي صنعتي دولت هدايت كند ؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج