جاباما
۵۸۹۸۹۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نفت می‌گیریم، ریل می‌سازیم!

شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی که در طول سال‌های گذشته با توجه به پیشنهادات خود توانسته‌اند بخشی از تامین مالی و فاینانس پروژه‌های زیربنایی ایران را در اختیار بگیرند، در جدیدترین دور از مذاکرات خود با طرف‌های ایرانی پیشنهادی ارائه کرده‌اند که می‌تواند برای دو کشور اثرگذاری جدی داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی که در طول سال‌های گذشته با توجه به پیشنهادات خود توانسته‌اند بخشی از تامین مالی و فاینانس پروژه‌های زیربنایی ایران را در اختیار بگیرند، در جدیدترین دور از مذاکرات خود با طرف‌های ایرانی پیشنهادی ارائه کرده‌اند که می‌تواند برای دو کشور اثرگذاری جدی داشته باشد.
دو طرح مهم برقی سازی راه‌آهن تهران - مشهد و ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان در حالی از سوی دولت ایران کلید خورده و پیگیری می‌شود که براساس موافقت‌های ابتدایی به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران چینی در تامین فاینانس آن نقشی جدی خواهند داشت، موضوعی که می‌تواند با نهایی شدن مذاکرات فعلی به مرحله اجرا نزدیک شود و البته به دیگر طرح‌های زیربنایی ایران نیز سرایت پیدا کند.

در این راستا خیرالله خادمی - مدیر عامل شرکت ساخت و معاون وزیر راه ایران - در جریان مذاکرات اخیری که با یکی از هیات‌های سرمایه‌ گذاری چینی داشته از برنامه ریزی قابل توجه ایران برای ساخت ۹۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید خبر داده و اعلام کرده است: امکان ان وجود دارد که اولین خط سریع‌السیر ریلی ایران با همکاری طرف چینی انجام شود.

این مقام ایرانی در کنار برقی سازی خط ریلی تهران - مشهد به برنامه بزرگ برقی شدن مسیر ۷۰۰ کیلومتری تهران - تبریز نیز اشاره کرد که می‌تواند با توجه به اهمیت آن در اتصال ریلی به کشور ترکیه در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شرکت چینی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای حضور در طرح‌های زیربنایی ایران پیشنهادی جدید ارائه کرده که می‌تواند برای دو طرف اهمیتی تازه داشته باشد.

براساس پیشنهاد چینی‌ها احداث این خطوط می‌تواند به روش تهاتر با نفت ایران انجام شود تا چینی‌ها در ازای نفتی که دریافت می‌کنند نسبت به سرمایه‌ گذاری در ایران و انتقال تکنولوژی ساخت این پروژه‌ها به داخل کشور اقدام کنند.

هرچند طرف چینی اعلام کرده نهایی شدن این پیشنهادها نیاز به حمایت انجمن توسعه فاینانس چین خواهد داشت و البته طرف ایرانی بررسی دقیق این پیشنهادها را منوط به کتبی شدن آنها کرده است، اما به نظر می‌رسد با ممکن شدن اجرای این توافق راهی جدید در مسیر سرمایه‌ گذاری کشورهای خارجی در ایران باز شود که در کنار تامین نیاز ایران به توسعه عمرانی بتواند تقاضای کشورهای وارد شده به ایران را نیز پوشش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج