جاباما
۵۸۹۸۹۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

شرجی طولانی امسال خوزستان نشانه چیست؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرجی ۹۱ درصد امروز خرمشهر گفت: دمای هوای استان تا روزهای آینده افزایش نخواهد یافت.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرجی ۹۱ درصد امروز خرمشهر گفت: دمای هوای استان تا روزهای آینده افزایش نخواهد یافت.
کوروش بهادری اظهار کرد: برای امروز (۶ شهریورماه) پیش‌بینی آسمانی صاف، افزایش ابر در ساعاتی از بعدازظهر، رگبار در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی استان و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی نقاط را داریم.

وی افزود: در روزهای آینده روند دمای هوا در استان تغییر خاصی نخواهد داشت و حداکثر دما بیشتر از 47 درجه یا 48 درجه نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: صبح امروز رطوبت نسبی در اهواز و هندیجان 78 درصد، در ماهشهر 74 درصد، در آبادان 89، در خرمشهر 91 درصد، در شادگان 82 درصد، و بستان 84 درصد گزارش شد. مدل‌ها نشان می‌دهد تا آخر هفته، شاهد پدیده شرجی در استان خواهیم بود.

بهادری بیان کرد: روز گذشته به علت تندبادهای لحظه‌ای و فعال شدن برخی کانون‌های گردوخاک شرق استان در محدوده جاده اهواز - ماهشهر، به مدت حدود یک ساعت یا کمتر شاهد کاهش دید افقی در اهواز بودیم به طوری که دید افقی در اهواز به 1200 متر کاهش یافت. همچنین دید افقی در هندیجان نیز به 1500 متر رسید.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته رامهرمز با 47 درجه سانتیگراد و دهدز با 25 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند. در این مدت نوسانات دمایی هوای اهواز نیز بین 29 تا 45 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص علل آغاز زودتر پدیده رطوبت (شرجی) در تابستان امسال در خوزستان، گفت: برای این موضوع هیچ تحلیل علمی دقیقی نمی‌توان ارائه داد. پدیده رطوبت به جریانات جنوبی باز می‌گردد. اما می‌توان گفت امسال همه چیز زودتر آغاز شد.

بهادری ادامه داد: یعنی استقرار الگوی تابستانه نیز مقداری زودتر آغاز شد. شرجی نیز پدیده‌ای طبیعی است و ممکن است که در یک سال آغاز آن با تأخیر باشد و یک سال نیز زودتر شروع شود. اما این پدیده جزو طبیعت اقلیم خوزستان است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بارش‌های فصل پاییز به موقع و مناسب باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تیمسار تف ده تول

      شرجی زیاد درتابستان یعنی باران زیاد در زمستان

    • دانیال

      ما که گرماشو کشیدم حداقل خدا کنه امسال بارون خوبی داشته باشه

    • مریم شمعونی ازاهواز

      مااین دنیاجهنم دیدیم دیگه خدااون دنیا مارابایدجهنم نبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج