۵۹۰۲۶۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

معمای صندلی‌ های خالی پاستور

کابینه دوازدهم با دو جایگاه خالی به پاستور رسیده است. وزارت خانه‌های علوم و وزارت خانه نیرو سکاندار دائمی‌ندارند.

روزنامه مردم سالاری: کابینه دوازدهم با دو جایگاه خالی به پاستور رسیده است. وزارت خانه‌های علوم و وزارت خانه نیرو سکاندار دائمی‌ندارند.
رییس جمهوری طبق قانون به صورت موقت دو نفر را برای سرپرستی این دو وزارت خانه انتخاب کرد. ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو شد و سید ضیا‌هاشمی‌سرپرست وزارت نیرو. عده ای معتقدند که حسن روحانی باید از جامعه بانوان برای وزارت علوم، سکاندار انتخاب کند اما پیش از این حسن روحانی اعلام کرده بود که وزیر زن برای سه وزارت خانه انتخاب کرده بوده است اما «نشد»ه است با این حساب به نظر نمی‌رسد که برای این دو وزارت خانه هم وزیر خانم انتخاب شود.
در این میان رسانه‌های مختلف گمانه‌زنی‌های متفاوتی را در رابطه با وزرای این وزارتخانه‌ها دارند. تسنیم در گزارشی معاون اسبق وزیر نیرو و مدیرعامل فعلی شرکت گروه مپنا به عنوان جدیدترین گزینه وزارت نیروی دولت دوازدهم معرفی کرده است. پس از طرح اسامی‌افرادی چون «ستار محمودی» سرپرست فعلی وزارت نیرو ، «سید محمد صادق‌زاده» مدیرعامل سازمان ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺎﯼ تجدیدپذیر ﻭ ﺑﻬﺮه ﻭﺭﯼ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﺮﻕ ایران‌، «غلامرضا منوچهری» معاون فعلی مهندسی و امور توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «رضا اردکانیان» معاون اسبق وزیر نیرو و مدیر برنامه دهه بین‌المللی آب در سازمان ملل ، اینک نام یکی دیگر از متخصصان و مدیران باسابقه کشور بیان شده است. «عباس علی‌آبادی» معاون اسبق وزیر نیرو و مدیرعامل فعلی شرکت گروه مپنا جدیدترین نامی‌است که در ابتدای هفته جاری به عنوان گزینه احتمالی پست مقام عالی وزارت نیرو در دولت دوازدهم مطرح شده است.
عباس علی آبادی فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.
از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳‌، مدیریت عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.
وی همچنین ریاست ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو از سوی معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری‌، عضویت در کمیته راهبردی تدوین برنامه پنج ساله پنجم توسعه در حوزه وزارت نیرو و عضویت در شورای‌عالی برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی را نیز در کارنامه کاری و علمی‌خود دارد.
از جمله برنامه‌های علی آبادی در زمان تصدی معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو ، استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر و توسعه ظرفیت آنها، واقعی کردن قیمت برق و اصلاح اقتصاد این صنعت و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود که می‌توان از این سه محور به عنوان رئوس برنامه‌های وی در صورت تصدی پست وزیری نیرو یاد کرد. در این بین برخی از کارشناسان حتی از معرفی دوباره چیت چیان نام برده اند که البته کمی‌دور از انتظار است. در رابطه با وزارت ارتباطات هم گزینه‌های مختلفی تا کنون رسانه ای شده است که هیچ کدام توسط دولت تایید نشده است.
در میان بازار داغ شایعات و گزینه‌های احتمالی برای تصدی وزارت علوم اسامی‌چند رئیس دانشگاه نیز به چشم می‌خورد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاهی است که جزء گزینه‌های احتمالی مطرح شده است اما رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این باره به مهر گفت: دولت در این خصوص پیشنهادی به بنده ارایه نداده، اگر پیشنهادی دراین خصوص ارایه شود در مورد آن فکر خواهم کرد.

به گزارش مهر، پیش از این نیز چندین گزینه برای تصدی وزارت علوم از سوی رسانه‌ها مطرح شده بود که از جمله آن می‌توان به رضا فرجی دانا، جعفر توفیقی، محمود نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران) ، محمدرضا بهشتی، علی اکبر صالحی و برات قبادیان اشاره کرد. برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت نیز که به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی وزارت علوم مطرح شده بود در گفتگو با خبرنگارمهر اعلام کرد که راغب به پذیرش این مسئولیت نیست.

محمدرضا بهشتی عضو هیات علمی‌دانشگاه تهران نیز که طی هفته‌های گذشته از سوی برخی از رسانه‌ها به عنوان گزینه احتمالی وزارت علوم در دولت دوازدهم معرفی شده بود که در گفتگو با مهر گفت: با من در این زمینه صحبتی نشده است و اطلاعی از این موضوع ندارم.
در آخرین اظهار نظر هم سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، گفت: قبل از این که حکم سرپرستی برای من ابلاغ شود آقای رئیس جمهور برای این وزارت خانه از من برنامه خواستند. سید ضیاء‌هاشمی‌در گفت‌و‌گو با جماران، در پاسخ به این سوال که آیا از طرف آقای روحانی از شما برنامه ای برای وزارت علوم خواسته شده است‌، گفت: بله‌، قبل از این که حکم سرپرستی برای من ابلاغ شود آقای رئیس‌جمهور برای این وزارت خانه از من برنامه خواستند و من هم برنامه ای را به ایشان تقدیم کردم و بر‌اساس آن برنامه، حکم سرپرستی ابلاغ شد. وی ادامه داد: برای مرحله بعد هم طبیعتاً آقای رئیس جمهور تصمیم گیرنده خواهند بود.

با این حال روز گذشته معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گزینه‌های مطرح شده برای وزارت علوم را تنها گمانه زنی دانست.
حسینعلی امیری در خصوص روند انتخاب وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری توسط رئیس‌جمهور، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارتخانه مهمی‌است و جهش علمی‌بر محور این وزارتخانه رخ می‌دهد لذا باید برای سکانداری این مجموعه شخصیت جامعی معرفی شود.
وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی به رییس‌جمهور اجازه داده شده برای وزارتخانه‌ای که وزیری ندارد حداکثر به مدت 3 ماه سرپرست منصوب کند، تصریح کرد: هم اکنون رئیس‌جمهور در حال بررسی گزینه‌های تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای تصدی پست وزارتخانه مذکور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان از گزینه‌ای اسم برد و هر آنچه در مطبوعات و فضای مجازی مطرح می‌شود گمانه‌زنی است؛ بر این اساس باید اذعان کرد تا زمانی که نامه کتبی معرفی نامه به رییس مجلس شورای اسلامی‌ ارائه نشود همه مطالب صرفا گمانه زنی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینجاست که باید سوال کرد چرا نشد?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج