۵۹۰۲۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کارگردان مشهور روس دستگیر شد

کیریل سربرنیکوف، کارگردان تحسین شده و خلاق روس که برای تولید آثاری در انتقاد از محافظه‌کاری اجتماعی پوتین به شهرت رسیده است در سن‌پطرزبورگ دستگیر شد.

خبرگزاری تسنیم: کیریل سربرنیکوف، کارگردان تحسین شده و خلاق روس که برای تولید آثاری در انتقاد از محافظه‌کاری اجتماعی پوتین به شهرت رسیده است در سن‌پطرزبورگ دستگیر شد.

ایندیپندنت خبر داده بازرسان یکی از پیشگامان کارگردانی روسیه را تحت عنوان اختلاس دستگیر کرده‌اند. کیریل سربرنیکوف که برای برجسته‌سازی تولیداتی به شهرت رسیده که رشد محافظه‌کاری اجتماعی روسیه را به استهزا می‌کشد، یکی از ستایش‌شده‌ترین کارگردانان سینما و تئاتر است که آثارش از درام تا اپرا گستره می‌شود. «دانش‌آموز» یکی از فیلم‌های او برنده جایزه فرانسیس چالیاس در جشنواره سال گذشته کن شده است.
کارگردان مشهور روس دستگیر شد

سربرنیکوف مظنون به اختلاس ۹۸ میلیون روبلی از بودجه دولتی است که به تولید در تئاترش اختصاص داده است. این ادعا را کمیته بازرسی اعلام کرده است. شبکه RIA روز یکشنبه اعلام کرده وکیل سربرنیکوف، دیمیتری خاریتونوف گفته است موکل او در سن‌پطرزبورگ در حال فیلمبرداری از یک فیلم درباره ستاره موسیقی راک شوروی دستگیر و به مسکو منتقل شده است.

کارگردان ۴۷ سال مدت کوتاهی در ماه می دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته بود؛ اما بازپرسان صرفاً به گفتن مظنون بودن او اکتفا کردند. حسابدار تئاتر و یک مدیر ارشد در بازداشت به سر می‌برند و مدیر دیگری در بازداشت خانگی است. در این ماه، رسانه‌های روسیه گزارش کردند حسابدار تئاتر دربرابر کارگردان شهادت داده است.

سربرنیکوف هر اتهامی را رد کرده است. حامیان وی بازرسی را به مثابه باج‌خواهی از سوی حلقه محافظه‌کاران کرملین بابت ساتیر مؤثر او درباره مأموران دولتی روسیه را محکوم کردند. تولیدات سربرنیکوف سال‌هاست از آثار پرفروش در روسیه به حساب می‌آیند. در خالی که وی بابت حمایت و محافظت از جانب دولتی‌های لیبرال مشهور است. وی اغلب هدف سیاستمداران محافظه‌کار بوده است.

در ماه جولای، تئاتر بلوشی یک باله به کارگردانی سربرنیکوف را سه روز پیش از شب گشایش آن کنسل کرد. بلوشی گزارشی مبنی بر سانسور نمایش بابت تصویر کنایی آن از یک رقاص همجنسگرا را رد کرده است.

به نظر می‌رسد تا ۴۸ ساعت آینده دادگاه درباره ادامه بازداشت سربرنیکوف حکمی صادر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج