۵۹۰۳۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تابستان در تسخير «زن شگفت انگيز»

چه کسی باور می کرد این ابرقهرمان زن در یک چشم به هم زدن بتواند سینما را به تصرف خود در آورد؟ فیلم «زن سحرانگیز» (Wonder Woman) در تابستان رکورد شکست.

روزنامه بانی فیلم: چه کسی باور می کرد این ابرقهرمان زن در یک چشم به هم زدن بتواند سینما را به تصرف خود در آورد؟ فیلم «زن سحرانگیز» (Wonder Woman) در تابستان رکورد شکست. با فروشی نزدیک به یک میلیارد می رود که در لیست پُر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار بگیرد. جالب این جاست که نه تنها از جهت استقبال بی سابقه تماشاگران، بلکه از لحاظ نظر و دیدگاه منتقدان هم با عقایدی کاملاً مثبت رو به رو شده است.

«زن سحرانگیز» با بازی گال گادو و به کارگردانی زنی به اسم پتی جنکینز، نشانه پیروزی زنان در عرصه سینمای امروز است. فروش ۳/۱۰۳ میلیون در دو روز تعطیل آخر هفته و آغاز نمایش، رکوردی تازه است و برای یک کارگردان زن در حقیقت تاریخ ساز به حساب می آید. به نظر چنین می رسد که فیلم آفریننده فرهنگی نو در زمینه آثار علمی / تخیلی است. با قصه ای که کوچک و بزرگ با آن ارتباط برقرار می کنند و هنگامی قهرمان داستان شاهزاده «دایانا» خود را به ناچار به ناکجا آباد می رساند، اشک از چشمان همه سرازیر می شود.
تابستان در تسخير «زن شگفت انگيز»
سوکر آل ـ مدیر پخش جهانی استودیوی برادران وارنر ـ درباره آن گفته است: «به سادگی این فیلم توانسته همه را تحت تاثیر قرار دهد. از هر لحاظ و برای هر تماشاگری از هر سن و سالی». نکته قابل توجه این که فیلم هم برای مردان و هم زنان تماشاگر به یک اندازه جالب است. کرآل در این خصوص ادامه داده است: «زن سحرانگیز» بیش تر از یک فیلم ابرقهرمانی است. نه فقط میراث آن ابرقهرمان زن، بلکه واجد تمامی خصوصیات جذب کننده یک فیلم بزرگ و تماشایی در تابستان است. هم سرگرم کننده است و هم احساس برانگیز».

اینک به این نتیجه می رسیم که از این جا به کجا خواهیم رفت؟ چه در پیش خواهیم داشت؟ شاهزاده جنگجویی که گال گادو بازیگر آن است در اواخر امسال مجدداً در فیلم «لیگ عدالت» بر پرده ها خواهد آمد. در این فیلم او با بتمن (بن افلک)، سوپرمن (هنری کاویل)، آکوامن (جیسن ماموآ)، فلاش (بازرا میلر) و سایبرگ (ری فیشر) همبازی می شود. فیلم هم اکنون در حوالی لندن توسط جاش ویدن آخرین مراحل فیلم برداری را طی می کند. کارگردان زاک اسنایدر پس از آن که دخترش در گذشت، کار را رها کرد و ادامه آن به عهده ویدن سپرده شده است.

مسئولان استودیوی وارنر هنوز تصمیمی در مورد ساخت فیلم بعدی «زن سحرانگیز» نگرفته اند. البته آشکار است که توفیق غیر منتظره فیلم اول باعث خواهد شد دنباله ای در پیش باشد. قاعدتاً خانم جنکینز خود را آماده ساخت فیلم دوم خواهد کرد. گفته است: «شخصیتی را که خلق کرده ام همیشه دوست داشته ام. الان حس می کنم به آن چه در زندگی خواسته ام، رسیده ام. آرزویم ساخت زن سحرانگیز بود که تحقق یافت. اینک می خواهم زن سحرانگیز ۲ را بسازم».

جنکینز برای ساخت فیلم دوم فکرهای تازه ای دارد ولی به قولی هنوز نمی تواند جزییات آن را فاش سازد. گفته است قصد دارد این زن ابرقهرمان را به شکلی ایده آل مطرح کند. در این باره گفته است: «داستان در فیلم دوم در آمریکا اتفاق می افتد. تصور می کنم فکر درستی باشد. می خواهم تجسم دهنده زمان امروز خودمان باشد. می خواهم واقعیات را بازگو کنم و در حقیقت نشان دهم او به عشق معتقد است».

البته باید گفت که «زن سحرانگیز» تنها ابرقهرمان زن جنگنده قصه های مصور (کمیک بوک ها) نیست. پس از این که جاش ویدن «لیگ عدالت» را به پایان می رساند توجه خویش را معطوف به ساخت فیلمی به اسم «بت گرل» (Batgirl) می کند که یک «بتمن» مونث است. از سویی دیگر، دیوید آیر ـ کارگردان فیلم «جوخه انتحاری» ـ مشغول آماده سازی قصه ای به نام «ساحرهای شهر گاتام» است که قهرمان زن آن «هارلی کویین»، همان شخصیتی است که در فیلم «جوخه انتحاری» حضور داشت و این بار هم قرار است مارگوت رابی نقش را عهده دار شود. در کنار او دو شخصیت دیگر پویزن آیوی و زن گربه ای هم بازی خواهند داشت. کرآل ـ مدیر وارنر ـ می گوید: «زن سحرانگیز فیلم زمان ماست و واقعاً باور دارم که سال ها درباره اش صحبت خواهند کرد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج