۵۹۰۵۰۶
۴ نظر
۵۰۵۴
۴ نظر
۵۰۵۴
پ

گلایه مردم از حذف بلیت‌های دوسفره مترو

مسافران مترو از اینکه کرایه‌ها افزایش یافته و بلیت‌های دوسفره حذف شده‌اند، از مسئولان اعضای شورای شهر و شرکت بهره‌برداری مترو انتقاد دارند.

روزنامه آفتاب یزد: مسافران مترو از اینکه کرایه‌ها افزایش یافته و بلیت‌های دوسفره حذف شده‌اند، از مسئولان اعضای شورای شهر و شرکت بهره‌برداری مترو انتقاد دارند.
محسن، مسافر خط یک تجریش‌ـ حرم مطهر است، او می‌گوید: من هفته‌ای یک بار حرم مطهر به تجریش رفت و آمد دارم و ترجیح می‌دادم بلیت دوسفره تهیه کنم چون قیمت بلیت‌های تک‌سفره گران‌تر بود اما بلیت‌های دوسفره ارزان‌تر و به همین دلیل از بلیت‌های دوسفره استفاده می‌کردم. از او می‌پرسم چرا کارت‌بلیت که از لحاظ قیمت مناسب‌تر است، استفاده نمی‌کند؟
در پاسخ به سوالم گفت که چون هفته‌ای یک‌ بار از مترو استفاده می‌کنم تمایلی ندارم از کارت‌بلیت استفاده کنم.محمدجواد، مسافر خط یک است البته ایشان در ایستگاه میرداماد سوار ترن شد و در بین راه وقتی مقصد نهایی‌اش را می‌پرسم، می‌گوید، من به ایستگاه شهید کلاهدوز می‌روم، بنابراین در ایستگاه دروازه دولت از ترن پیاده شده و با تعویض خط از ترن‌هایی که به سمت ایستگاه شهید کلاهدوز حرکت می‌کنند، استفاده می‌کنم.
او درباره افزایش کرایه‌ها می‌گوید: متاسفانه مسئولان ذیربط وقتی می‌بینند مترو با استقبال مسافران مواجه شده است،‌ از فرصت استفاده و کرایه‌ها را افزایش داده‌اند و از طرفی هم بلیت‌های دوسفره را حذف کرده‌اند، از این‌رو مسافرانی که کارت‌بلیت ندارند مجبورند بلیت‌های تک سفره که گران‌تر است خریداری کنند و این هم باعث شده مسافران از طرح اخیر مترو، ناراضی باشند.
کو گوش شنوا؟!
آقا! کو گوش شنوا؟ شما لطف می‌کنید مسائل و مشکلات ریز و درشت را در روزنامه چاپ می‌کنید، آیا مسئولان پس از چاپ مطالب پیگیری می‌کنند و جواب می‌دهند؟ من هر روز از خط یک و چهار استفاده می‌کنم و کارت‌بلیت هم دارم، اما مسافرانی که کارت‌بلیت ندارند و تمایل هم ندارند داشته باشند، باید از سوی مسئولان مترو مورد اجحاف قرار گیرند؟
چرا قبلاً بلیت‌های تک‌سفره مثلاً ۵۰۰ تومان و دوسفره ۸۰۰ تومان بود، مسافران بلیت‌های دوسفره می‌خریدند برای اینکه ۲۰۰ تومان به نفع‌شان بود. اما حالا فقط بلیت‌های تک سفره آن هم با قیمت ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد که اجحاف آشکار در حق مسافران
مترو است.

خرید کارت‌بلیت به نفع مسافران
خرید کارت بلیت از لحاظ وقت و قیمت به‌صرفه و به نفع مسافران است. اینها را جواد سمیعی به قول خودش که مسافر دائمی خط یک مترو ایستگاه شهید حقانی‌ـ دروازه دولت و سپس دروازه دولت به ایستگاه شیخ‌الرئیس سابق و ابن‌سینا جدید است، گفت. او در ادامه سخنانش می‌گوید: کرایه‌ها افزایش یافته و بلیت دوسفره هم حذف شده است، اما مسافران بهتر است کارت‌بلیت تهیه کنند زیرا هم از لحاظ اقتصادی و هم وقت به نفع‌ آنان است.

چرا بلیت دو سفره حذف شد؟
ن‍ژادکرد، می‌گوید: چه دلیلی دارد با حذف بلیت‌های دوسفره مردم را به خرید بلیت تک‌سفره یا کارت‌بلیت وادار می‌کنند؟ باید بلیت‌های دوسفره چاپ و به فروش برسد و انتخاب را برعهده مسافران بگذارند و سلیقه‌های شخصی‌شان را به مسافران تحمیل نکنند.
امیرمسعود هم می‌گوید: مسئولان مترو ابتدا معضل ازدحام داخل ترن‌ها را با افزایش واگن‌ها رفع و سپس بلیت‌ها را گران کنند.
مرادی هم عقیده دارد دولت نباید اجازه می‌داد شورای شهری‌ها و مترویی‌ها به راحتی کرایه‌ها را گران یا بلیت‌های دوسفره را حذف کنند. هدف خدمت به مسافران است یا اینکه قصد دارند کمر مسافران زیربار گرانی‌ها خمیده شود؟

انتظار از اعضای جدید شورای شهر
مردم به‌ویژه مسافران کم درآمد از اعضای جدید شورای شهر انتظار دارند بیشتر هوای آنان را داشته باشند. فرشید رحمتی می‌گوید: کارگران و کارمندان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. اعضای شورای شهر، شهردار و مسئولان از حقوق‌های بالایی برخوردارند، اما کارگرانی که حقوق ماهیانه‌شان یک میلیون و دویست هزار تومان است، قدرت خریدشان پایین است و آنها مجبورند هر روز با وسایل عمومی رفت و آمد کنند.
افزایش دوبرابری کرایه‌ها یا حذف بلیت‌های دوسفره باعث می‌شود در زندگی روزانه آنان تاثیر منفی بگذارد. مردم از مسئولان به‌ویژه اعضای شورای شهر و شهردار تهران انتظار دارند به فکر جیب‌های خالی آنان هم باشند.
آگهی‌های تبلیغاتی و پول‌ساز
مقدس‌زاده می‌گوید: مترو با اینکه این همه آگهی‌های تبلیغاتی و درآمد بالایی دارد و پول‌ساز است، چرا با افزایش کرایه‌ها و حذف بلیت‌های دوسفره به‌راحتی به مسافران اجحاف می‌کنند و هیچ‌کس هم مخالفتی با افزایش کرایه‌ها و حذف بلیت‌های دوسفره نمی‌کند.

پیگیری می‌کنیم
آفتاب یزد به منظور پیگیری موضوع حذف بلیت‌ها‌ی دوسفره مترو با محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران تماس گرفت.علیخانی در این گفتگوی کوتاه گفت: ما تازه اولین جلسات شورای شهر را تشکیل داده ایم و در همین ابتدا، اعضای کمیسیون‌ها‌ی شورا مشخص شده اند و خود من به عنوان عضو و رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا انتخاب شده ام.
قرار است که به زودی جلسات هر کدام از کمیسیون‌ها‌ آغاز شود. ما هم در کمیسیون
حمل و نقل مسایل متعددی را برای پیگیری در دستور کار داریم. در ابتدا قرار است به مسایل تاکسیرانی پرداخته شود و سپس مسایل مربوط به مترو در دستور کار خواهد بود البته خود من شخصا موضوع حذف بلیت‌ها‌ی دوسفره مترو را در این هفته پیگیری خواهم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مترو تا وقتی مردم بهای خدماتش را ندهند پیشرفت نمیکند . من مترو سوار میشوم و حاظرم بلیط 2000 تومان باشد ولی هر دقیقه یک قطار بیاید که جا داشته باشد و تعداد خطوط و ایستگاه ها چند برابر بشود. مساله این است که ما به مفت خوری عادت کرده ایم و فکر میکنیم از دولت طلب داریم. هیچ چیز درست نمیشود تا زمانی که مردم خودشان بهای واقعی آن را بدهند. مترو باید درآمد داشته باشد تا بتواند سریع رشد کند. متروی تهران تقریبا مجانی است و نتیجه این که میلیارد ها تومان از درامد ملی ما صرف تردد رایگان اتباع افغانی میشود. حتی توریست های خارجی که به ایران میایند با مترو تردد میکنند در حالی که همه جای دنیا خدمات برای خارجی دها بسیار گرانتر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در کشور های خارجی متوسط 50 درصد درآمد مردم مالیات میشود و مردم میدانند هر چه میخواهند باید پولش را خودشان بدهند فرقی نمیکند مدرسه بیمارستان مترو اتوبوس امنیت پلیس و همه چیز با پول مالیات است. به همین علت اموال عمومی را تخریب نمیکنند و با رضایت مالیات میدهند. ما فکر میکنیم چون رای میدهیم و کمی هم نفت داریم باید به ما یارانه بدهند و برایمان همه چیز مجانی بیاورند

      • بدون نام

        حق خودمان است کجاش مفت خوریه؟؟؟
        وظیفه دولتها تامین رفاه مردم است از ارث باباشون که نمیخوان خرج کنن.

    • بدون نام

      چی میگی حاج آقا ...مثل اینکه تو کشور زندگی نمیکنی ...تورم و گرانی را لمس نکردی ...کشور ما روی گنج خوابیده و پر از منابع بزرگ نفت و گاز و سنگ های قیمتی و غیره هست ...شما مثلا داری ما رو با کدام کشور ها مقایسه میکنی ...ژاپن نصف کشور ما هم منابع ندارد ولی سر هر محله و شهرک ایستگاه مترو دارند و تازه هر دو دقیقه یکبار مترو میاد نه مثل ایران هر بیست دقیقه اونم تا خرخره پر از جمعیت ...تا امثال شما در کشور هستند وضع مملکت همین هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج