۵۹۰۵۶۱
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

حتی اگر خیلی اهل سفر نیستید، آرژانتین مقصدی است که هرگز نباید آن را از دست بدهید؛ بومیانی پر انرژی با لبخندهایی همیشگی بر لب که شما را به دل تفریحاتشان دعوت می کنند، دعوتی که نمی توانید رد کنید!

وب سایت کارناوال: حتی اگر خیلی اهل سفر نیستید، آرژانتین مقصدی است که هرگز نباید آن را از دست بدهید؛ بومیانی پر انرژی با لبخندهایی همیشگی بر لب که شما را به دل تفریحاتشان دعوت می کنند، دعوتی که نمی توانید رد کنید!

شب های شلوغ و طولانی، از اولین نکاتی است که در آرژانتین جلب توجه می کند. آرژانتینی های خوش گذران، کشورشان را پر کرده اند از تفریحات خوش مزه و دل نشین. اگر می خواهید سفری به یادماندنی و بدون دغدغه را به این کشور داشته باشید باید نکاتی را بدانید و رعایت کنید؛ نکاتی که شاید از نظر شما پیش افتاده باشند اما عدم توجه به آن ها در آرژانتین باعث به وجود آمدن مشکلات فراوان برای شما می شود.

وبسایت گردشگری دِستینِیشِن تیپز (Destination Tips)، برای سفر به تمامی شهرها و کشورها، گردشگران را راهنمایی می کند و اطلاعات ضروری را در اختیارشان قرار می دهد. این وب سایت در آپریل سال ۲۰۱۷ مطلبی در مورد کشور آرژانتین و کارهایی که بهتر است در این کشور از آنها اجتناب کنید منتشر شد. اگر مسافر آرژانتین هستید، این مطلب را از دست ندهید چرا که نکات کوچکی هست که باید در این سفر آن ها رعایت کنید چرا که شما در حال ورود به کشوری هستید که هنجارها و ناهنجاری هایش با وطن شما کاملا متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم گشاده روی آرژانتین، کارناوال را همراهی کنید...

۱- نکته ای در مورد فوتبال

ما ایرانی ها در این مورد از گردشگران سایر کشور ها خوش شانس تریم!

ورزش فوتبال در زبان انگلیسی با نام ساکر (Soccer) شناخته می شود. اما آرژانتینی ها اصلا با این مسئله خوب کنار نمی آیند. فوتبال، فوتبال است، نه ساکر. پس بهتر است اگر خواستید با یک آرژانتینی در مورد ورزش فوتبال صحبت کنید، آموزه هایتان از زبان انگلیسی را فراموش کنید و سعی کنید همرنگ جماعت شوید. اگر هم موفق شوید که این کلمه را با لهجه ی خودشان - فوتبُل - تلفظ کنید که مطئنا یکی از خارجی های مورد علاقه شان خواهید بود.

فوتبُل برای آرژانتینی ها یک ورزش حیثیتی است، پس شوخی گرفتن این ورزش را حتی تصور هم نکنید. آنها حساسیت خاص و ویژه ای هم بر روی تیم ملی فوتبالشان دارند، مانند ساکنین تمام کشورهای دنیا.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۲ - به قصد یک سفر آرام، به آرژانتین نروید

آرژانتینی ها سرشارند از شور و هیجان. انعکاس این انرژی در همه چیز به خصوص تُن صدایشان قابل رویت است.

آنها بلند صحبت می کنند و ممکن است فکر کنید عصبانی هستند و داد می زنند، اما اینطور نیست. کم کم به شنیدن سر و صدایشان عادت می کنید. مردم آرژانتین دوست دارند شور و شوقشان را به همه منتقل کنند و هرکسی را در شادی ها و پایکوبی هایشان شریک و سهیم کنند. پس اگر می خواهید به غار تنهاییتان سری بزنید و چند روزی را در سکوت استراحت کنید، شاید در آرژانتین موفق به این کار نشوید.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۳- بدون نقشه در شهر نگردید

در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، شرایط قرار گیری محله ها کمی متفاوت تر از آن است که توقعش را دارید. برخلاف خیلی از شهر های جهان، اینجا محله های فقیر نشین و نامناسب برای گردشگران دقیقا کنار مناطق خوب و پیشرفته جای گرفته اند.

درست در لحظه ای که همه چیز عالی پیش می رود و در منطقه ای امن قرار دارید، مناطق نا امن شهر چند قدم با شما فاصله دارند.

برای اینکه همیشه بدانید چه چیزی در انتظارتان است، برای پیاده روی در شهر نقشه تان را فراموش نکنید.
نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۴- از سیاست فاصله بگیرید

هرقدر هم که به سیاست علاقه دارید و طالب ورود به یک بحث سیاسی هستید، در آرژانتین باید خودتان را کنترل کنید. مردم آرژانتین به سیاست علاقه دارند، به خصوص سیاست شهر و کشور خودشان. پس تنها در صورتی که بی تابانه در انتظار یک بحث و درگیری هستید و دنبال دردسر می گیردید، چطور است که نظرتان را در مورد سیاست های آرژانتین به یکی از بومیان بگویید ؟

از متداول ترین امور روزمره در آرژانتین انجام تظاهرات سیاسی است. اگر هنگام قدم زدن در کوچه و پس کوچه ها جمعیتی را دیدید که مقابل یک سازمان دولتی قرار دارند، باید بدانید که هر لحظه، آن تظاهرات آرام و به ظاهر دوستانه ممکن است به خشونت بیانجامد.

برای پیش گیری از درگیری با مردم محلی، علایق سیاسیتان را در خانه جای بگذارید و به آرژانتین بروید.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۵- خودتان را تنها آمریکایی های زمین ندانید

اگر رگ و ریشه ی آمریکایی دارید یا مقیم آمریکا هستید، باید نکته ای را در نظر داشته باشید، شما در قاره ای به نام آمریکا زندگی می کنید. پس هرگز مقابل دیگر مردمان این قاره ی عظیم، خودتان را آمریکایی خطاب نکنید. زیرا توهین بزرگی برای آرژانتینی ها محسوب می شود. آنها هم مانند شما آمریکایی هستند و این حرکت شما را به عنوان یک توهین و فخرفروشی غیر قابل بخشش قلمداد می کنند.

مردم مکزیک، آرژانتین، کانادا و دیگر کشور های قاره ی آمریکا، دقیقا به اندازه ی شما از نام و خاک قاره سهم دارند.
نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۶- شِکوه و شکایت مقابل آرژانتینی ها ممنوع

چه کسی از یک گردشگر غرغرو خوشش می آید؟ اینکه کسی از کشوری دیگر بیاید و در سفری چند روزه تمام ابعاد کشورتان را مورد نقد و بررسی قرار دهد، برای هیچ کسی جالب نیست.

نه تنها در آرژانتین، که در هر کشوری، انتقاد و شکایت پی در پی از وضعیت و شرایط آن کشور اصلا حرکت مودبانه ای نیست. چه این ناله و زاری ها در مورد آب و هوای آن کشور باشند، چه از دست فرهنگ مردمش یا غذاهای محلی، این را بدانید که هیچکسی شما را مجبور به انجام این سفر نکرده است. پس اگر ناراضی هستید چرا به کشور خودتان باز نمیگردید؟

بهتر است هر گله و شکایتی از کشور آرژانتین دارید، آن را برای خودتان نگه دارید و مردم این کشور را آزرده خاطر نسازید.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۷- پول خورد را همراه همیشگی خود کنید

پول درشت کاغذی برای خرید های کوچک روزانه در آرژانتین اصلا به کارتان نمی آیند.

فروشندگان خیلی کمی پیدا می شوند که بی دردسر، از یک خارجی اسکناس بپذیرند. برای اکثرشان اسکناس هایی که یک گردشگر خارجی به آنها می دهد تقلبی است و صرفا پول خورد به صورت سکه برایشان قابل قبول است. رانندگان اتوبوس هم که به هیچ وجه اسکناس قبول نمی کنند.

پس هرگز کیف پولتان را از سکه خالی نگذارید.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۸- برای خوابیدن هنوز زود است!

به یکی از شب زنده ترین کشور های دنیا سفر کرده اید، پس تفریح کنید و خوابیدن را به بعد موکول کنید.

اینجا همه چیز دیر شروع می شود. مردم دیر از خواب برمی خیزند، دیر شام می خورند، دیر شادی و پایکوبی را آغاز می کنند و دیر به خواب می روند. در کل خوابیدن هرگز دغدغه ی آرژانتینی ها نیست. اگر خوش گذرانی سبب شود که شب نتوانند به اندازه ی کافی بخوابند، در چرت میان روزی این کمبود خواب را جبران می کنند.

شب های آرژانتین انرژی و شور بیشتری از روزهایش دارند، پس تا می توانید از تفریحات و بازی ها و خوشمزه های شبانه ی این کشور شاد و سرزنده استفاده کنید.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۹- سگ ها را نوازش نکنید

در سطح شهرهای آرژانتین، به خصوص اطراف ایستگاه های اتوبوس بزرگ، سگ هایی با نژادها و اندازه های مختلف زندگی می کنند. اگر زیاد به آنها نزدیک نشوید و سر به سرشان نگذارید برای خودتان بهتر است.

سگ های ولگرد کاری به کار شما ندارند، اما همه آنها هم رام نیستند و گونه های وحشی هم بینشان یافت می شوند. پس چند قدم عقب تر باستید و سعی کنید برخوردی با این سگ ها نداشته باشد. به هر حال هر حرکتی از آنها بعید نیست.
نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۱۰- از گوشت قرمز نگذرید

حتی اگر گیاه خوارید و یا گوشت قرمز دوست ندارید، گوشت قرمزی که در آرژانتین می توانید تجربه کنید تکرار نشدنی است. اگر ذره ای از آن بچشید طعم آنرا تا آخر عمر فراموش نخواهید کرد، طعم لذیذ گوشتی که به صورت تکه ای مانند استیک پخته می شود.

برای تکمیل کردن خوشی هایتان و ماندگار کردن طعم این سفر، هرگز به گوشت آرژانتینی نه نگویید، تا بتوانید ادعا کنید که تمام جاذبه های آرژانتین را تجربه کرده اید.
نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۱۱- در آرژانتین لباس نخرید

هرقدر که این کشور برای تفریح و گشت و گذار مقصد بسیار مناسبی است و شب های پرشورش در کمتر کشورهایی پیدا می شوند، اما خرید کردن در آرژانتین به هیچ وجه به صرفه نیست.

البسه ای بی کیفیت با قیمت های گزاف که در تنوع سایز هم خارجی ها را دچار مشکل می کنند. سیستم سایز بندی لباس در این کشور گویی برای مدل ها طراحی شده است! به سختی می توانید لباس های خیلی سایز بزرگ پیدا کنید.

پس تا مجبور نشده اید اصلا به خریدن لباس از آرژانتین فکر هم نکنید.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۱۲- سر وقت نرسید

در هر جای دنیا که به موقع به قرار رسیدن صحیح و مودبانه باشد، در آرژانتین اینطور نیست.

اگر انسان بسیار منظمی هستید و عادت دارید دقیقا سر وقت یا گاهی حتی چند دقیقه زودتر به قرارهایتان برسید، در طول اقامت در آرژانتین باید کمی تاخیر داشته باشید. در آرژانتین به صورت قانونی نانوشته، همه می دانند که هر جلسه یا مراسمی حداقل با نیم ساعت تاخیر آغاز می شود.

اگر نتوانید عادت سر وقت بودنتان را تغییر دهید در آرژانتین همواره نیم ساعت منتظر خواهید ماند و این اصلا جای گله و شکایت ندارد. شما باید نیم ساعت دیر برسید!

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۱۳- زیادی حساس نباشید

چه بخواهید چه نخواهید آرژانتینی ها با شما شوخی می کنند و تا حدی در مسائل شخصیتان سرک می کشند و در مقابل نیز از هیچ شوخی یا کنجکاوی از سوی شما دلگیر نمی شوند.

ممکن است از مسائل خصوصیتان سوال بپرسند و با آنها شوخی کنند و یا راجع به وزنتان، لباس هایی که بر تن دارید، مدل موی جدیدتان و هرچیزی بی پروا نظرشان را بگویند. شاید هم از ویژگی های ظاهریتان استفاده کنند و لقبی برای شما بسازند. این صمیمیت بیش از حد به هر دلیلی باشد، مطمئنا از نامهربانی آنها سر چشمه نمی گیرد. آرژانتینی ها به این طریق، رفتار دوستانه ی خود را به شما نشان می دهند.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۱۴- تاکسی بگیرید، اما انعام ندهید

برای مسافرانی که در گروه های چند نفری سفر می کنند، جا به جایی با تاکسی در سطح شهر کاملا توجیه اقتصادی دارد و شما را سریع تر به مقصد می رساند.

تاکسی رانانِ آرژانتینی شغل به نسبت سختی دارند، اما در ازایش حقوق خوبی هم دریافت می کنند. پس هنگام پیاده شدن تنها به پرداخت کرایه ی خود اکتفا کنید و سعی نکنید با پرداخت انعام یا دادن کرایه ی بیشتر رانندگان را شرمنده کنید.
نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید

۱۵- بی اجازه عکس نگیرید

دوربینتان را در آرژانتین با خود همراه داشته باشید زیرا دیدنی های بسیاری برای خلق تصاویر به یاد ماندنی را در این کشور خواهید دید.

مردم همیشه خندان در جمعیت های کثیر و مناظر طبیعی آرژانتین هم می توانند سوژه هایی جذاب برای عکس هایتان باشند.

فراموش نکنید که پیش از عکسبرداری از مردم، حتما از آنها اجازه بگیرید. مخصوصا هنگام گرفتن عکس از کودکان، مطمئن شوید که والدینش را در جریان گذاشته اید.

نکاتی که باید قبل از سفر به آرژانتین بدانید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج