۵۹۰۵۶۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حج ۲۰۱۷ به روایت اینفوگرافی

مناسک حج امسال از فردا (چهارشنبه، ۸ شهریور) آغاز می‌شود و تا دوشنبه هفته آینده (دوشنبه، ۱۳ شهریور) با حضور نزدیک به دو میلیون زائر از سراسر جهان ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: مناسک حج امسال از فردا (چهارشنبه، ۸ شهریور) آغاز می‌شود و تا دوشنبه هفته آینده (دوشنبه، ۱۳ شهریور) با حضور نزدیک به دو میلیون زائر از سراسر جهان ادامه خواهد داشت.

بر اساس آمار رسمی، امسال در مجموع یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۹۰۹ نفر از کشورهای مختلف جهان برای انجام فریضه حج به عربستان سفر کرده‌اند که در این میان کشور اندونزی با اعزام ۲۲۱ هزار نفر، بیشترین تعداد زائر را دارد و پس از آن نیز پاکستان با ۱۷۹ هزار و ۲۰۰ نفر و هند با ۱۷۰ هزار نفر در مکان‌های دوم و سوم کشورهای مسلمان با بیشترین حاجی قرار دارند.

از مجموع کل حجاج امسال، یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۲۸ نفر مرد و ۷۸۰ هزار و ۶۸۱ نفر زن هستند.

* حج امسال از فردا (چهارشنبه) با عزیمت حجاج به مکه و اولین طواف به صورت رسمی آغاز می‌شود. پرده کعبه هر سال با رهسپاری حجاج به کوه عرفه تعویض می‌شود که این پرده ساخته شده از ۷۰۰ کیلوگرم ابریشم و ۱۲۰ کیلوگرم نخ طلا و نقره است و هزینه کل تولید آن به ۵.۸ میلیون دلار می‌رسد.

حج 2017 به روایت اینفوگرافی

* حجاج در روز هشتم ذی‌الحجه، پس از سعی صفا و مروه و احرام بستن از مکه خارج می‌شوند. پس از آن، روز نهم ذی‌الحجه را در صحرای عرفات سپری می‌کنند و یک شب را هم در مشعرالحرام می‌گذارنند. در منطقه وسیع مشعرالحرام که بین عرفات و منا قرار دارد، حجاج برای مرحله بعدی فریضه اقدام به جمع آوری سنگ می‌کنند.

* زائران روز بعد برای رمی جمرات (سنگ‌زدن به شیطان) به منا می‌روند، سرزمینی خارج از مکه که بیش از ۴۵ هزار چادر برای اسکان حجاج در آن برای وقوفی سه روزه، برپا شده است. در مرحله بعد از جمره، حجاج باید قربانی کنند. پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۷۰ هزار گوسفند و بز در حج قربانی شوند.

* در قدم بعدی برخی حجاج برای طواف، سعی و خروج از احرام، به کعبه بازمی‌گردند و دوباره برای رمی جمرات به منا می‌روند. برخی دیگر از جمله ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند با کامل شدن رمی جمره و در پایان روز سوم به مکه برگردند تا مرحله آخر حج و طواف پایانی را به جا آورند.

* حجاج سالانه ۲۰ میلیون لیتر آب از چاه زمزم استفاده می‌کنند. این چاه در نزدیکی مقام ابراهیم و در هجده متری کعبه، در زیرزمین واقع است و آب آن توسط پمپ از طریق لوله کشی به زائران می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج