۵۹۰۶۵۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بانک‌های خصوصی به دنبال جذب سپرده هستند

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: اکنون مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات ۱۸ درصد است که باید بانک‌ها رعایت کنند به طور قطع اگر بانکی در این زمینه تخلف کند قابل رسیدگی است.

خبرگزاری ایلنا: رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: اکنون مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات ۱۸ درصد است که باید بانک‌ها رعایت کنند به طور قطع اگر بانکی در این زمینه تخلف کند قابل رسیدگی است.

محمدرضا حسین‌زاده در حاشیه بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این که بر اساس مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار نرخ سود یک ساله بانک‌ها ۱۵ درصد تعیین شده بود، گفت: در رابطه با تغییر نرخ سود بانکی باید بگویم چون بانک‌ها نرخ مصوب را رعایت نمی‌کردند و از طرفی هم سیاست گذاری ما در شرایط جدید در جهت حمایت از تولید بود لازم دانستیم بانک‌ها از ۱۱ شهریور این نرخ را اجرایی کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تاکید کرد: بانک‌ها به طور قطع اهتمام بیشتری نسبت به رعایت این قانون خواهند داشت. البته برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از بانک‌ها در روزهای اخیر با رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای اطلاعیه دادند که تا قبل از یازده شهریور نرخ‌های بالا را سپرده گذاری کنند.

او تاکید کرد: به طور قطع این رفتار ناشایست در زیان دهی بانک‌ها اثر بسزایی خواهد داشت.

حسین زاده با اشاره به اینکه مسئولان بارها تاکید کرده‌اند که نرخ بالا و غیرمتعارف کشور را با مشکلاتی مواجه می‌کنند، گفت: ما آرزو می‌کنیم چنین اتفاقی نیفتد اما باید بانک‌ها به نرخ متعادل تن در دهند.

او در ادامه تصریح کرد: اکنون بر اساس هر نرخی که سپرده‌گذاری انجام شود نرخ سود سه تا چهار درصد بالاتر است.

او در ادامه افزود: اکنون مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات ۱۸ درصد است که باید بانک‌ها رعایت کنند به طور قطع اگر بانکی در این زمینه تخلف کند قابل رسیدگی است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در ادامه خاطرنشان کرد: سه درصد فاصله بین نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات برای پوشش دهی هزینه‌های بانکی وجود دارد که این رویه در همه جای دنیا لحاظ می‌شود.

او درباره اینکه برخی از بانک‌های تا ۱۱ شهریور در حال جذب سپرده با نرخ‌های بالاتر هستند عنوان کرد:‌ در بانک‌های دولتی چنین اتفاقی نیفتاده است اما چندین مورد را در بانک‌های خصوصی شاهد بوده‌ایم. بانک مرکزی این تخلفات را رصد می‌کند زیرا این یک کار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است. بانک‌ها باید با شرایط کشور هماهنگ باشند تا اقتصاد به شکوفایی برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      من متوجه نمی شوم چطور سود سپرده را تا این‌حد کاهش می دهند اما سود (در اصل بهره) تسهیلات از ۱۸ درصد به بالاست و اصلا حرفی هم از آن زده نمی شود! واقعا این یک قرون و دوزاری که مردم می برن سپرده می کنن تا سودش رو بگیرن تولید را فلج کرده یا تسهیلات با بهره ۲۵ درصد !

    • وحید

      فقط دنبال کوچک کردن سفره مردم و قدرت خرید آنها هستید ...الان مملکت هیچ مشکلی ندارد فقط سود بانکی که مردم کمی میتوانند کسب درآمد کنند مشکل بزرگ کشور هست ...اختلاس و رانت خواری و دزدی اصلا نداریم فقط مشکل بزرگ اقتصادی کشور چند درصد سود دهی بیشتر بانک ها به مردم هست ...متاسفم برای شما مسوولین به اصطلاح دلسوز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج