۵۹۰۷۲۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اروپا راه خود را از آمریکا جدا خواهد کرد

مخالفت ‌ها و سنگ اندازی ‌های ترامپ نسبت به برجام وارد فاز عملی می‌شود. اگر رئیس‌ جمهور آمریکا تا چندی پیش در اطرافیان و مشاورانش کسی را پیدا نمی‌کرد تا با جدیت به برجام سنگ پراکنی کند حالا نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل نخستین گام‌ ها را برداشته وانگشت را جایی قرار داده که بیشترین حساسیت ‌ها وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا: مخالفت ‌ها و سنگ اندازی ‌های ترامپ نسبت به برجام وارد فاز عملی می‌شود. اگر رئیس‌ جمهور آمریکا تا چندی پیش در اطرافیان و مشاورانش کسی را پیدا نمی‌کرد تا با جدیت به برجام سنگ پراکنی کند حالا نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل نخستین گام‌ ها را برداشته وانگشت را جایی قرار داده که بیشترین حساسیت ‌ها وجود دارد.

امیر ساعدی داریان استاد دانشگاه در ادامه این یادداشت در روزنامه روزان می نویسد: پارچین از یک سو و بازرسی از مکان‌ های نظامی‌یا دسترسی به اطلاعات مربوط به آن یک درخواست بازی به ‌هم زن است.

نیکی هیلی همان شخصی است که قبلا نامش برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا مطرح شد اما در نهایت به صندلی‌ های سازمان ملل تکیه زد تا اهداف سیاست خارجی آمریکا را در جایگاهی حقوقی دنبال کند.
شاید هم اگر او بر مسند وزارت امورخارجه تکیه زده بود اکنون دشواری‌ های کار بیشتر می‌بود. اقدامات آمریکا و در خواست‌های تازه واشنگتن تا‌کنون با سکوت اروپا مواجه شده است. ظاهرا اروپا نظاره‌گر است تا ببیند در پایان بازی تازه آمریکا با برجام چه نتیجه‌ای در انتظار است.

از این سوی محمد‌جواد ظریف تاکنون به ارسال یک نامه توام با هشدار به موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بسنده کرده است و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای هم هشدار داده است که بازگشت ایران به شرایط پیش از تحریم همه را شگفت‌‌زده خواهد کرد.

اما اینکه سر انجام این برنامه ضد برجامی‌تازه ترامپ به کجا خواهد انجامید به‌نظر می‌رسد بستگی تام به رفتار هوشمندانه ایران دارد. ترامپ الان همچون مار زخمی‌درون قفسی است که می‌خواهد به هر صورت از آن خارج شود و دائم در حال تقلا است.
از شعارهای انتخاباتیش (‌دیوار مکزیک) که همچنان بی نتیجه مانده،کره شمالی همچنان رام نشدنی برنامه‌هایش را پیش می‌برد، در افغانستان تاکنون برنامه‌هایش موفقیت‌آمیز نبوده، درها در سوریه بسته است و شعار پاره کردن برجام حتی در میان اطرافیان ترامپ طرفدار چندانی ندارد چه رسد در سطح جهانی.

در آن صورت هم، اروپا به احتمال قوی راه خود را از آمریکا جدا خواهد کرد. بنابراین ایران باید بدون توجه به در و دیوار کوبیدن ‌های بی‌نتیجه ترامپ به راه خود ادامه دهد و از فشار و تنویر افکار عمومی‌در دنیا برای افشای نیت‌های آمریکااستفاده کرده و آنها را برای هدف ترامپ یعنی برهم زدن بازی آگاه سازد در چنین شرایطی رئیس جمهور آمریکا هیچ راهی ندارد جز تمسک به روح خیالی برجام. حال باید دید نتایج سفر هیلی به کجا می‌انجامد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج