۵۹۰۸۷۵
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

قتل همسر به ‌خاطر فحاشی به پدر و مادر

مردی که هشت سال پیش همسرش را به دلیل فحاشی به پدر و مادرش خفه کرد و به قصاص محکوم شد، به دلیل اینکه اولیای‌دم حاضر به گذشت یا اجرای حکم قصاص نیستند، از دادگاه درخواست تعیین ‌تکلیف کرد.

روزنامه شرق: مردی که هشت سال پیش همسرش را به دلیل فحاشی به پدر و مادرش خفه کرد و به قصاص محکوم شد، به دلیل اینکه اولیای‌دم حاضر به گذشت یا اجرای حکم قصاص نیستند، از دادگاه درخواست تعیین ‌تکلیف کرد.
٩ فروردین‌ماه سال ٨٨ مأموران از قتل زن جوانی در شهرری باخبر شدند. با اعلام این خبر، آنها بلافاصله خود را به محل وقوع حادثه رساندند و پس از انجام تحقیقات متوجه شدند این زن جوان از سوی همسرش، رامین، بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن جان خود را از دست داده است. رامین که همان ابتدا به جرم خود اعتراف کرد، به مأموران گفت: مدت‌ها بود با همسرم اختلاف داشتیم و به هر دلیلی با یکدیگر مشاجره می‌کردیم. زمانی‌ که اختلافمان شدت گرفت، تصمیم گرفتیم از یکدیگر جدا شویم تا اینکه صاحب فرزندی شدیم و به‌خاطر او به زندگی‌مان ادامه دادیم. ابتدا فکر می‌کردیم با متولدشدن فرزندمان اختلافاتمان کمتر شود، اما این اتفاق نیفتاد.
این مرد در ادامه درباره روز حادثه به کارآگاهان توضیح داد: روز حادثه بار دیگر به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرم مشاجره کردیم و الهام به پدر و مادرم فحاشی کرد. از او خواستم به پدر و مادرم فحاشی نکند، اما الهام به من توجه نکرد و به حرف‌هایش ادامه داد و درگیری‌ بالا گرفت و من پارچه‌ای را که کنار پنجره افتاده بود برداشتم و گفتم اگر به توهین‌‌کردن ادامه بدهی، با همین پارچه تو را خفه می‌کنم. همسرم به من گفت تو مرد نیستی، نه جرئت داری من را بکشی و نه طلاقم می‌دهی.
با شنیدن این حرف عصبانی شدم و پارچه را دور گردن الهام انداختم و او را خفه کردم. با اعترافات این مرد، پرونده با صدور کیفرخواست در اختیار شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در ابتدای جلسه، نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت و از جانب نوزاد مقتول درخواست دیه کرد، سپس پدر و مادر مقتول به‌عنوان اولیای‌دم در جایگاه ویژه قرار گرفتند و تقاضای قصاص متهم را کردند.
در ادامه متهم در برابر قضات ایستاد و بار دیگر روز حادثه را همان‌طور که قبلا گفته بود، شرح داد و گفت: قبول دارم که همسرم را به قتل رسانده‌ام، اما از این کار پشیمان هستم. من قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که نتوانستم جلو خشمم را بگیرم و دست به چنین کاری زدم. حالا نیز از خانواده مقتول می‌خواهم من را به‌خاطر فرزندم ببخشند. سپس وکیل متهم در جایگاه ایستاد و دفاعیات خود از متهم را ارائه داد. با پایان گفته‌های اولیای‌دم، متهم و ارائه دفاعیات وکیل متهم، ختم جلسه اعلام شد و قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و در نهایت متهم را با توجه به درخواست دیه از سوی رئیس قوه قضائیه برای ولی‌دم صغیر به پرداخت دیه و به‌خاطر درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم دیگر به قصاص محکوم کردند.
چند سال بعد از صدور و قبل از اجرای حکم، پدر مقتول فوت کرد و خواهر و برادر مقتول به‌عنوان ولی‌دم برای اجرای حکم، اقدامات لازم را انجام ندادند و متهم همچنان در زندان به‌سر می‌برد، به‌همین‌دلیل او بر اساس ماده ٤٢٩ قانون مجازات اسلامی از دادگاه تقاضای تعیین‌تکلیف کرد و به‌این‌ترتیب بار دیگر متهم پای میز محاکمه حاضر شد. او روز گذشته خطاب به قضات گفت: نزدیک به هشت سال است که در زندان به‌سر می‌برم و نمی‌دانم تکلیفم چیست. اولیای‌دم نیز برای اجرای حکم اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.
من چندبار برای مذاکره و جلب رضایت آنها اقدام کردم و خانواده‌ام را فرستادم، اما نه حاضر به مذاکره هستند، نه‌اینکه حاضر هستند حکم را اجرا کنند. سال‌هاست در زندان هستم و فرزندم که به‌واسطه کار من بی‌مادر شده، حالا بی‌پدر هم شده ‌است. او نیز وضعیت مناسبی ندارد و اگر دادگاه کمک کند و من آزاد شوم، می‌خواهم فرزندم را بزرگ کنم و کنار او باشم. فرزندم به‌خاطر من در عذاب است و من درخواست کمک دارم. حالا نیز از دادگاه تقاضا دارم به پرونده من رسیدگی کنند تا تکلیف خودم را بدانم. با پایان گفته‌های متهم، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ]چه راحت یکی راکشته میخواد ازادم بشه.......

      پاسخ ها

      • عزب

        توصیه به رامین و رامین های دیگر، این نکته را آویزه گوشتان کنید و خودتان را آماده شنیدن فحش کنید (اگر چه مطمئن هستم که بدون دلیل به کسی اون هم شوهر دشنام نمی دهند) حالا بریم سر قضیه فحش و ناسزا، اگر چنانچه همسرتان به شما فحش داد مطمئن باشید که شما را دوست دارد، اگر به پدرتان فحش داد، منظورش اینه که او را به دیدن پدرتان ببرید، اگه به مادرتان فحش داد منظور اینه که به پیش مادران ببریش تاریخ خورش فسنجان خوشمزه مادرتان را بخورد، اگر به خواهرتان که مجرد است فحش داد، قصد دارد اورا برای نزدیکان درجه یک یا دو خواستگاری کند، اگر به برادرتان که مجرد است فحش داد قصد دارد خواهر یا یک آزادی خویشان خود را به او بدهد، اگر با خواهران یا برادران متاهلنان فحش داد، منظور او این استاد که به خانه آنها برود تا هم صرفه جویی کند و هم خبری را دنبال کند، در نتیجه هرگزازدواج از شنیدن فحش و ناسزا از همسرتان نسبت به پدرومادر برادروخواهر و یا عمه و دایی یا خاله و عمو به هیچ وجه نگران نشوید و اگر توانستید خودتان هم او را همراهی کنید و چند فحش چهار طبقه نثار کنید متوجه خواهید شد که خانم یک لبخند ملیح می زند و میگوید آزمایشی کرثم معذرت میخواهم از قضا خیلی دوستشان دارم، خلاصه فحش شنیدن از زبان همسر هم عالمی دارد و شانس دار میخواد که نصیبش بشه چون به راحتی نصیب هرکسی نميشه،

    • بدون نام

      خوب تو اگه آزاد شی ک میشی سوهان روح این بچه همون تو بمونی بپوسی بهتره بچه هم امنیت جانی داره نمیخواد از اون طفل معصوم مایه بزاری!

    • zarei

      اتفاقی که افتاده این بچه چه گناهی داره

    • بدون نام

      میخواد ازاد بشه بره یه زن دیگه بگیره اصلا تو گوشش هم نزنه باید اعدام بشه تا درس عبرتی بشه که مردا اینقد راحت زنشونا نکشن

      پاسخ ها

      • عزب

        ای بابا. این برخی از این مردم رذل فقطدر زن کش و زن آزار و زنها ستیزند، اون وقت با یک قیافه حق بجانب و عبوس افتخار هم میکنند، شک نکنید این زن آزارها در نوجوانی و جوانی قربانی تجاوز شده اند و حالا میخوان جبران مافات کنند،

    • بدون نام

      چند وقت پیش مردی که زنش رو کشته بود و رضایت گرفته بود شبانه و در حال خواب پسر نوجوانش رو کشت( این خبر رو از همین سایت خوندیم) چون فکر میکرد ممکنه این پسر بخواد انتقام مادرش رو بگیره و واقعیت هم همینه هیچ وقت همچین مرد هایی نمیتونن پدر واقعی فرزندی باشن که قاتل مادرش محسوب میشن هیچ بچه ای نمیتونه فراموش کنه که مردی که به عنوان پدر جلوش ایستاده همون مردی هست عزیز ترین کس عالم یعنی مادر رو ازش گرفته البته در مورد عکسش هم همین نظر رو دارم ولی به هر حال زنی که همسرش رو به قتل میرسونه حتی اگر رضایت هم بگیره و بیاد بیرون دیگه بچه رو بهش نمیدن ولی در مورد پدر این بچه بیچاره هر روز خدا باید قاتل مادرش رو ببینه و تحملش کنه فکر می کنم خیلی سخته مخصوصا اگر مادر گناهی نداشته باشه مثل این خانم که فقط قربانی خشم آقا شده

      پاسخ ها

      • عزب

        سلام. 14/26 حالا که زحمت کشیدی این متن قشنگ را که حقیقت در آن نهفته است و بچه ها که بزرگ بشن چه پسر یا دختر بفکر انتقام میافتند اسمت را می نوشتی

    • نفس

      همه ی گفته های شمادرست ولی شمامیدونیدوقتی به پدرمادرتون فحش بدن اونم ازجانب همسرچه حسی میشه ادم.کاراین اقادرست نبوده ولی پدرمادرکم کسی نیستن که فحشی بهشون بشه بتونی تحمل کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج