جاباما
۵۹۰۸۹۶
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

ورود دادستان به پرونده «موج های خروشان»

در پی وقوع حادثه وحشتناکی در مجتمع آبی سرزمین موج های خروشان مشهد، که موجب انتقال ۳۵ دانش آموز تبریزی به مرکز درمانی شد، دادستان طرقبه و شاندیز به عنوان مدعی العموم به این پرونده حساس ورود کرد.

روزنامه خراسان: در پی وقوع حادثه وحشتناکی در مجتمع آبی سرزمین موج های خروشان مشهد، که موجب انتقال ۳۵ دانش آموز تبریزی به مرکز درمانی شد، دادستان طرقبه و شاندیز به عنوان مدعی العموم به این پرونده حساس ورود کرد.
ساعت ۱۷:۲۳ ششم شهریور، حادثه دلخراشی در مجموعه آبی سرپوشیده سرزمین موج های خروشان در ابتدای جاده شاندیز رخ داد که طی آن ۳۵ نفر از دانش آموزان به دلایل نامعلومی دچار علایم احتمالی ناشی از مسمومیت شدند و در حالی که برخی از آنان وضعیت وخیمی داشتند و هیولای مرگ بر سر آنان سایه افکنده بود به بیمارستان شریعتی منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند. یک مقام آگاه قضایی درباره این حادثه تاسفبار به خراسان گفت: در پی وقوع حادثه ای که عنوان می شد «مسمومیت با گاز کلر» است خودروهای سواری ۳۰ تن از دانش آموزان را به مرکز درمانی انتقال دادند و در همین حال ۵ تن دیگر نیز توسط آمبولانس به بیمارستان دکتر شریعتی منتقل شدند.
وی اضافه کرد: با اعلام این حادثه و با توجه به اهمیت وحساسیت موضوع آمبولانس های کد شریعتی، کد ثامن و اتوبوس آمبولانس هلال احمر به محل سرزمین موج های خروشان واقع در ابتدای جاده شاندیز اعزام شدند. وی افزود: بررسی های مقدماتی نشان می داد افرادی که دچار مسمومیت احتمالی شده اند از یک گروه ۱۳۰ نفره اردویی هستند که از تبریز به مشهد آمده اند در این میان ۸ نفر از ۱۵ نفری که بستری شده اند نیاز به اکسیژن پیدا کرده اند و بقیه مرخص شده اند اما یک نفر از آنان به دلیل تشنج در بیمارستان بستری شد. این مقام آگاه تصریح کرد: طبق بررسی های مقدماتی افزایش میزان تزریق کلر در ایام پیک علت این حادثه تلخ بوده است.اما در نهایت موضوع باید از طریق کارشناسان امر مورد بررسی های دقیق قرار گیرد.
اظهار نظر فرماندار
اما فرماندار طرقبه و شاندیز علت مسمومیت در موج های خروشان با گاز کلر را رد کرد و به ایسنا گفت: بی احتیاطی دانش آموزان و عجله آن ها در انجام تفریحات آبی بلافاصله پس از صرف غذا علت این حادثه بوده است. سیدحسن حسینی افزود: روز دوشنبه ، ۱۳۰ دانش آموز از تبریز به مجموعه موج های خروشان می آیند که متاسفانه ۳۵ نفر از آن ها دچار علایم مسمومیت می شوند. وی علت مسمومیت این دانش آموزان را بی احتیاطی خودشان و عجله در انجام فعالیت های سنگین تفریحی بلافاصله پس از صرف غذا دانست و بیان کرد: این دانش آموزان به تذکر مسئولان استخر که نباید تا نیم ساعت بعد از صرف غذا، به استخر بروند، توجه نکرده و بعد از صرف غذا دوباره به استخر رفته اند.
حسینی با بیان این که مسمومیت با گاز کلر را باید کارگروه بهداشت، بررسی کند و هنوز نمی توان علت مسمومیت را گاز کلر دانست،افزود: تمام هزینه های بیمارستان این دانش آموزان را خود مجتمع موج های خروشان به عهده گرفته است. درعین حال رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تایید مسمومیت ۳۵ نفر از دانش آموزان در مجتمع موج های خروشان به خراسان گفت: تا ساعت ۱۲ ظهر دیروز (هفتم شهریور) همه دانش آموزان پس از انجام اقدامات لازم از مرکز درمانی مرخص شدند.
شهرام طاهرزاده خاطرنشان کرد: بعدازظهر ششم شهریور از سوی مجتمع موج های خروشان اعزام آمبولانس برای مشکلات ناشی از تنگی نفس درخواست شد اما باز هم آمبولانس ها فقط پنج نفر را به بیمارستان منتقل کردند و بقیه افراد با خودروهای شخصی یا خودروهای مجتمع موج های خروشان به مرکز درمانی انتقال یافتند. وی در پاسخ به سوال خراسان که چرا با وجود اعزام آمبولانس اتوبوس به محل وقوع حادثه، باز هم دانش آموزان با آن شرایط وخیم توسط خودروهای شخصی یا خودروهای مجتمع آبی موج های خروشان به بیمارستان اعزام شده اند ؟ نیز گفت: این موضوع برای ما هم جای سوال دارد و باید مسئولان قضایی به این ماجرا ورود کنند چرا که وظیفه اورژانس، امدادرسانی و انتقال مصدوم است. طاهرزاده با بیان این که در این حادثه ۳۵ نفر دچار مسمومیت شده اند، تصریح کرد: علت این حادثه و چگونگی مسمومیت دانش آموزان را باید مراجع ذی صلاح اعلام کنند.
ورود قاطع دادستان به پرونده
در همین حال ساعتی پس از وقوع این حادثه تلخ، دادستان طرقبه و شاندیز به ماجرای مسمومیت احتمالی ۳۵ دانش آموز در مجموعه سرزمین موج های خروشان ورود کرد و با صدور دستورات ویژه ای خواستار بررسی دقیق و کارشناسی این موضوع شد.قاضی جواد شاکری در همین باره به خراسان گفت: با وجود آن که تاکنون شکایتی در این زمینه به دادسرا اعلام نشده است اما با توجه به اهمیت وحساسیت موضوع، دادستان به عنوان مدعی العموم به این پرونده ورود کرده است و بررسی های دقیق در این باره انجام خواهد شد. این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: در همان ساعات ابتدایی وقوع این رخداد تلخ، از مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی خواستیم تا همه ابعاد مختلف این ماجرا را به دقت مورد بررسی های کارشناسی قرار دهد و نتیجه را به دادستانی اعلام کند. قاضی جواد شاکری با بیان این که در این گونه پرونده ها هیچ گاه شتابزده عمل نمی کنیم، خاطرنشان کرد: موضوع مسمومیت، تزریق بیش از اندازه کلر، استاندارد بودن لوازم، بهداشتی بودن محیط و همه احتمالات از سوی کارشناسان باید به دقت بررسی شود و ما هم با قاطعیت این پرونده را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.
قاضی شاکری گفت: در نامه ارسالی به پزشکی قانونی از کارشناسان امر خواسته ایم پس از تشریح ابعاد مختلف این ماجرا، مقصر یا مقصران را نیز به دستگاه قضایی اعلام کنند تا با افرادی که در بروز این حادثه تاسفبار نقش داشتند برخوردی جدی و قانونی انجام شود. دادستان طرقبه و شاندیز در عین حال تاکید کرد: با آن که نباید در این گونه پرونده ها شتابزده تصمیم‌گیری شود اما از کارشناسان خواسته‌ایم به قید فوریت و در اسرع وقت این ماجرا را بررسی و پس از آن با هر فرد در هر پست و مقامی که باشد برخورد قانونی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب !!!! باجون بچه های مردم بازی میشه بعد میگن تقصیر خودشون بوده! بابا تو دیگه کی هستی؟!

    • امید

      ماشاالله اقای فرماندار چه زود بهانه تراشی کرد...اقای فرماندار ما و امثال ماها هم استخر ندیده نیستیم.این بلا یک بار هم سر شناگران در قم اومد اونم بر اثر زیادی گاز کلر و جمعیت زیاد استخر که تا دویست نفر وارد استخر کرده بودند.نود درصد جمعیت حالشون خوب نبود .اورژانس اومد...متاسفانه کنترل استخر ها از لحاظ بهداشتی خوب نیست

    • بینام

      آقای فرماندار باید مدیر بهداشت میشد ...واقعا باید تاسف خورد که بخاطر مصلحت چند نفر از خدا بی خبر ابنطور بگه

    • مهدی

      چی بگم

    • بدون نام

      آقای فرماندار ...آخه یکی نیس بگه ی نفر،دو نفر ، بر اثر صرف غذا اون اتفاق واسش افتاده نه 35نفر

    • شاهرخ

      با توجه له مسمومیت مشابه تعدادی دختر بچه در قم با همان علائم که در مشهد دیده شده نیاز به بررسی بیشتر ماجرا توسط مسئولین حس میشود؛نه اینکه سریعا با پاک کردن صورت مسئله توسط فرماندار بی خبر از همه جا بخواهیم قضیه را ماست نالی کنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج