جاباما
۵۹۰۹۷۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رشد مجدد بازار بر دوش فولادی‌ها و معدنی‌ها

روز گذشته، شرکت‌های فولادی و معدنی علاوه بر بیشترین حجم و ارزش معاملات، بیشترین تأثیر را بر مثبت‌شدن ٢٣٩,٩واحدی‌ شاخص کل گذاشتند. در این روز که بیش از یک‌میلیاردو ٣٦٢ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار در بورس و فرابورس به ارزش شش‌هزارو ٤٥٣ میلیارد ریال دادوستد شد، بیشترین تعداد معاملات نیز به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.دیروز؛ شاخص کل با رشد ٢٣٩.٩واحدی به رقم ٨٣هزارو ٢٥٢ واحد رسید.

پدرام سمیعی‌تبریزی در روزنامه شرق نوشت: روز گذشته، شرکت‌های فولادی و معدنی علاوه بر بیشترین حجم و ارزش معاملات، بیشترین تأثیر را بر مثبت‌شدن ٢٣٩,٩واحدی‌ شاخص کل گذاشتند.
در این روز که بیش از یک‌میلیاردو ٣٦٢ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار در بورس و فرابورس به ارزش شش‌هزارو ٤٥٣ میلیارد ریال دادوستد شد، بیشترین تعداد معاملات نیز به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.دیروز؛ شاخص کل با رشد ٢٣٩.٩واحدی به رقم ٨٣هزارو ٢٥٢ واحد رسید.
شاخص فرابورس نیز با افزایش ٣.٩واحدی رقم ٩٥١.٨واحدی را به‌دست آورد. شاخص قیمت با رشد ٧٧.٧٩واحدی رقم ٢٦هزارو ٩٧٦ واحدی و شاخص آزاد شناور با رشد ٤٣٦.٩٧واحدی رقم ٩١هزارو ٧٩٦.٤ واحدی را به ثبت رساندند.
روز گذشته یک‌میلیارد‌و ٣٦٢ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش شش‌هزارو ٤٥٣ میلیارد ریال در بورس و فرابورس دادوستد شد که ٨٥١ میلیون سهم و حق تقدم آن به ارزش سه‌هزارو ٦٨٦ میلیارد ریال در بورس تهران و ٥١١ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش دوهزارو ٧٦٧ میلیارد ریال در فرابورس جابه‌جا شد.
بیان این نکته ضروری است که حدود نیمی از ارزش معاملات روز گذشته مربوط به جابه‌جایی اوراق مشارکت شهرداري مشهد به ارزش بیش از هزارو ٨٨٧ میلیون ریال بوده است.در این معاملات بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل معاملات «فولاد، فملی و کگل» گذاشتند و نمادهای «پارسان و فخاس» مانع از رشد بیشتر شدند.
«فایرا» نیز همچنان پربیننده‌ترین سهم بورس تهران است. در فرابورس نیز معاملات «مارون و ذوب» موجب رشد شاخص این بازار شدند و در مقابل «هرمز و زاگرس» جلوی رشد بیشتر شاخص فرابورس را گرفتند. «اوان» نیز همچنان پربیننده‌ترین سهم این بازار است. در پایان این معاملات «غگرجی» با ٤.٩٩ درصد بیشترین افزایش قیمت بورس تهران را رقم زد و «فایرا، خکار و ومعادن» به ترتیب پس از آن بیشترین افزایش قیمت را داشتند، اما بیشترین افت قیمت را «دلر، آسیا و وبیمه» داشتند.
از سوی دیگر «فایرا» همچنان بیشترین صف خرید و «وبیمه» بیشترین صف فروش را داشت.از آنجا که گروه‌های فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی بیشترین رشد را در بازار دیروز داشتند، باقی گروه‌ها فرصت رشد چندانی پیدا نکردند. خودرو کمی در تکاپو بود و برخی از نمادهای آن مانند «خموتور» و «خکار» رشد خوبی را تجربه كردند.
گروه محصولات شیميایی نیز شاهد رشد برخی از نمادها بود و توانست چهارمین گروه برتر معاملاتی باشد. روز گذشته «شبندر» پنج میلیون سهم به ارزش ٢٠ میلیارد ريال به صورت درون‌گروهی کد به کد شد. همچنین «ثباغ» حدود ٢٣٠ میلیون سهم را به ارزش بیش از ٤٢٠ میلیارد ريال میان سهام‌داران عمده با معاملات انتقالی منتقل کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره با این همه فولاد که وارد میشه بله درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج