۵۹۱۰۵۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رکوردشکنی نمایشگاه کتاب ادینبورگ

نمایشگاه کتاب ادینبورگ که امسال هم میزبان نویسندگان صاحب‌نام جهانی است، در این دوره با حضور ۲۵۰ هزار بازدیدکننده رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

خبرگزاری ایسنا: نمایشگاه کتاب ادینبورگ که امسال هم میزبان نویسندگان صاحب‌نام جهانی است، در این دوره با حضور ۲۵۰ هزار بازدیدکننده رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

«سیدنی پست» نوشت: جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ با ۳۵ سال سابقه، امسال بزرگ‌تر و پرشورتر از هر سال برگزار شد و کمدین‌ها، سیاستمداران و نویسندگان مطرحی چون «پل آستر»،‌ «الیف شافاک» و «کلسون وایت‌هد» در آن شرکت داشتند.
رکوردشکنی نمایشگاه کتاب ادینبورگ

«وایت‌هد» نویسنده‌ای است که امسال دو جایزه «پولیتزر» و «آرتور سی. کلارک» را از آن خود کرده و به فهرست نهایی نامزدهای «من بوکر» هم راه پیدا کرده است.

در این دوره نشست‌ها، نمایش‌ها، سخنرانی‌ها، ورک‌شاپ‌ها و گفت‌وگوهای متعددی با حضور ۱۰۰۰ نویسنده که از بیش از ۵۰ کشور دنیا راهی اسکاتلند شده‌اند، برگزار شد. «پل آستر»، «چیماماندا نگوزی آدیچی»، «الیف شافاک»،‌ «جکی کی»،‌ «اندرو او هیگن»، «ریچارد فورد»، «زادی اسمیت» و «دیوید میچل» از جمله چهره‌های سرشناس و نویسندگان برجسته‌ای بودند که در جشنواره ادینبورگ سخنرانی کردند.

درصد استقبال از نمایشگاه ادینبورگ نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش چشمگیری داشت، نرخ بلیت‌ها چهار درصد بالاتر رفته بود، با این حال فروش کتاب‌ها پنج درصد افزایش داشت. طی این نمایشگاه ۱۷ روزه بیش از ۶۳ هزار کتاب به فروش رسید.

«اندی همیلتون»، «جو لایست» و «سارا پاسکویی» کمدین از میهمانان این رویداد فرهنگی بودند. «سایمون کالو»، «هریت والتر»، «ایزلا فیشر» و «استفن مک‌گن» از دنیای بازیگری و «هریت هارمن»،‌ «ویوید اوون»، «جس فیلیپس» و «نیکلا استورگن» از عرصه سیاست، دیگر میهمانان سرشناس جشنواره ادینبورگ ۲۰۱۷ بودند.
رکوردشکنی نمایشگاه کتاب ادینبورگ

نمایشگاه کتاب ادینبورگ که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان شمرده می‌شود، امسال ۵۰ نویسنده نوقلم را معرفی کرد و روی مباحث روز دنیا از جمله تروریسم، حقیقت، جنسیت، تنوع نژادی و جنسیتی،‌ هویت، مرگ، ‌جهانی شدن و ... تمرکز داشت. در این دوره برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی جدیدترین کتاب‌های «پائولا هاوکینز» نویسنده رمان پرفروش «دختری در قطار»، «تریسی شوالیه» خالق رمان «دختری با گوشواره مروارید» و «جان گوردون سینکلر» ترتیب داده شده بود.

بخش کودک جشنواره ادینبورگ هم با شرکت نویسندگان فعال و مطرح این حوزه و با برپایی کنسرت‌ها و نمایش‌های متعدد میزبان کودکان و نوجوانان بود.

این رویداد ادبی سالانه ۲۳۰ هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان را به خود جذب می‌کند. تاکنون نویسندگان سرشناسی همچون «جی.کی. رولینگ»، «تونی موریسون»، «هرولد پینتر»، «یان رنکین»،‌ «زادی اسمیت» و «مارگارت اتوود» در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

شهر ادینبورگ در سال ۲۰۰۴ از سوی یونسکو به عنوان پایتخت ادبی جهان برگزیده شد. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۰۰ نویسنده از ۵۵ کشور دنیا در این نمایشگاه بزرگ حضور پیدا کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج