۵۹۱۲۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کارت حمایت تحصیلی برای کودکان فاقد شناسنامه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین تمام کودکان فاقد شناسنامه که اوراق هویتی ندارند می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه کرده و بر اساس خوداظهاری، کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند.

خبرگزاری فارس: رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در «دوره آموزشی بارش» که در شازند برگزار شد با بیان اینکه نباید مدارس دولتی را از استعداد و توانمندی خالی کنیم، اظهار داشت: جداسازی دانش‌آموزان و تفکیک آنها به دانش‌آموز عادی و تیزهوش مناسب نیست.

وی افزود: تصور این است که با جداسازی و نخبه‌پروری، مشکلات اجتماعی را حل کرده‌ایم اما غافل از این هستیم که ۹۰ درصد دانش‌آموزان مدارس دولتی، شهروندان این جامعه خواهند شد و اگر به آنها توجه نکنیم، آسیب‌های اجتماعی فراوانی به وجود خواهد آمد.

حکیم‌زاده ادامه داد: برگزاری آزمون تیزهوشان برای دانش‌آموزان ابتدایی، آسیب‌های بیشتری حتی نسبت به کنکور ایجاد می‌کند و دانش‌آموز در ۱۲ سالگی با شرکت در اینگونه آزمون‌ها دچار آسیب‌های روحی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف دوره آموزشی بارش عنوان کرد: ما باید مدارس دولتی را تقویت کنیم تا دغدغه خانواده‌ها قبول شدن فرزندشان در مدارس خاص نباشد.

وی اضافه کرد: شهدای بزرگی همچون شهید چمران جزء افراد تیزهوش بودند اما در مدارس عادی درس خواندند؛ این شهید بزرگوار از قلب آمریکا برمی‌گردد و در جبهه‌های حق علیه باطل شهید می‌شود.

حکیم‌زاده گفت: والدین تمام کودکان فاقد شناسنامه که اوراق هویتی ندارند می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و بر اساس خوداظهاری، کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام مدارس موظف هستند با ارائه کارت حمایت تحصیلی، دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند و این گامی مهم در جهت دسترسی به تحصیل برای تمام کودکان است.

وی خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی صرف دسترسی به آموزش نیست بلکه فرصت برابر تحصیل از نظر کیفی در معلم، فضا و برنامه آموزشی است.

حکیم‌زاده تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده طرح تعالی در مدارس ابتدایی اجرا نمی‌شود و فقط طرح تدبیر با اندکی اصلاحات اجرا خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج