۵۹۱۲۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زور ایران‌ ایر به پروازهای حج نرسید

هر چند در آغاز عملیات پروازهای حج تمتع ۱۳۹۶، اعلام شده بود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ـ هما ـ تمام سهم مربوط به پروازهای حج امسال را که باید از سوی شرکت‌های ایرانی انجام شود برعهده می‌گیرد اما آمارهای جدید نشان دهنده ورود ایرلاین دیگر به فرآیند پروازی حج امسال است.

خبرگزاری ایسنا: هر چند در آغاز عملیات پروازهای حج تمتع ۱۳۹۶، اعلام شده بود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ـ هما ـ تمام سهم مربوط به پروازهای حج امسال را که باید از سوی شرکت‌های ایرانی انجام شود برعهده می‌گیرد اما آمارهای جدید نشان دهنده ورود ایرلاین دیگر به فرآیند پروازی حج امسال است.

طبق اعلام شرکت هواپیمایی قشم ایر این ایرلاین سهمی ۳۰ درصدی در پروازهای رفت حج تمتع امسال داشته و از این رو کل عملیات پروازی سال جاری را بین سه ایرلاین مختلف تقسیم شده است.

بر اساس اعلام این شرکت از مجموع ۳۲۷ پرواز عملیات رفت حج امسال حدود ۱۰۲ پرواز توسط شرکت هواپیمایی قشم در سه فرودگاه کشور انجام گرفته است.

به این ترتیب ۳۰ درصد از سهم بازار در اختیار قشم ایر خواهد بود، حدود ۲۵ درصد نیز از سوی ایرلاین سعودی انجام گرفته و ایران ایر بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از کل پروازهای انجام شده در عملیات حج امسال را به خود اختصاص داده است.

طبق اعلام قشم ایر این شرکت در سه فرودگاه امام خمینی، اصفهان و گرگان فعال بوده و در مجموع حدود ۱۳۰۰۰ زائر ایرانی را به مقصد عربستان برده است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری عملیات پروازهای حج از نیمه مردادماه امسال آغاز و تا چهارم شهریورماه ادامه پیدا کرد.

همچنین بناست فرآیند بازگشت زائران ایرانی از ۱۵ شهریورماه کلید بخورد و در چهارم مهرماه به پایان برسد.

در سال‌های قبل بر اساس توافق‌های صورت گرفته ۵۰ درصد از سهم پروازهای حج در اختیار ایرلاین‌های ایرانی و ۵۰ درصد در اختیار ایرلاین سعودی قرار داشت اما در عملیات امسال ایرلاین سعودی اعلام کرد سهم خود را در پروازهای حج زائران ایرانی کاهش خواهد داد.

پس از یک سال توقف عملیات حج تمتع ایرانیان که به دنبال اختلافات سیاسی به وجود آمده میان دو کشور صورت گرفت، با نهایی شدن مذاکرات لازم بار دیگر از امسال زائران ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج